reactie marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik kreeg net een bijdehand mailtje over een bieding die ik had gedaan op een kast.
    Mevrouw vond deze te laag, en als ik echt belang had ik maar hoger moest bieden.
    Heb mevrouw een mail terug gestuurd dat als ze een bepaalde prijs in gedachten heeft dit erbij moet vermelden mensen gaan nu in eenmaal niet direct bieden vanaf honderden euro's als er verder niks bij staat. Het is juist het leuke aan marktplaats iets zo goedkoop mogelijk op de kop te tikken ;).

Normaal negeer ik dit soort mails, maar kon het vandaag niet laten heel bijdehand iets terug te sturen.:D

Krijgen jullie soms ook van die rare reacties?

Kan trouwens deze week een mooie opgeknapte buffetkast ophalen voor 80 euro, had dus ook geen interesse meer in haar kast.

2. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik had precies het zelfde met een buffetkast! Ik ga even de mails terug zoeken. Ik had volgens deze meneer ook te laag geboden en het kwam er op neer of ik mijn verstand wel had?

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Vind het niet echt een rare reactie van haar kant..

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Als biedingen echt veel te laag zijn reageer ik gewoon niet :D

5. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Oh ik had geboden om treinrailsen voor een 12v legotrein.
    Krijg ik een geirriteerd mailtje terug dat het een vaste prijs is die 15 euro.
    Ik heb hem netjes teruggemaild dat er wel degelijk staat vraagprijs, dat is voor mij geen vaste prijs en bij een vaste prijs kan je toch niet bieden.
    Kreeg ik als reactie terug dat het nog altijd aan hem is om het te beslissen en dat hij wel wachtte op een beter bod als ik het niet wilde hebben. Ik heb er maar niet meer opgereageerd. Dan moet mijn zoontje nog maar even geduld hebben.

6. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    volgends mij bedoelde ze het wel goed alleen niet iedereen is goed in het ook daadwerkelijk op een goede manier te verwoorden

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is misschien niet raar, maar vond de manier van haar mail nogal bijdehand.
    Of ik ben gewoon opstandig vandaag ;). Maar als ze gewoon had gezegd dat dit niet een bedrag is wat ze in gedachten had, maar wat dan wel komt het heel anders over dan hoe zij het neerzette. Want ik als potentiële koper haak af naar een onvriendelijke mail.
    Ik begrijp dat iemand een bieding te laag kan vinden, maar dan vind ik dat je er een beginbod bij moet zetten.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het ligt er een beetje aan hoe je je advertentie plaatst. Ik had laatst onze babyfoon te koop gezet voor 40 euro, kreeg ik een bod van 20. Dus toen heb ik ook teruggemaild dat ik dat wat aan de lage kant vond. Mailde ze terug dat het niks gaf want ze was al voorzien.... eehm ok, dus als ik wel akkoord was gegaan was de koop alsnog niet doorgegaan blijkbaar...

9. LittleMonsters

Ik zou zeggen google vraagprijs en je hebt je antwoord. Meneer heeft gelijk.

10. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik had geboden op een buffetkast waar je echt alleen met een likje verf nog wat van kunt maken. Kreeg ik een mail van die man: U bent er zeker vergeten een nul achter te zetten? Die man wou er gewoon 250 euro voor hebben. Hij mailde me nog: Ik maak er liever brandhout van als hij voor minder weg moet. Dan had hij er nog 2x plezier van. Ik heb hem toen als tip gegeven dat vooral te doen aangezien hij hem voor dat bedrag nooit kwijt komt!

11. LittleMonsters

Moet ook reeel blijven natuurlijk ik heb ook wel eens mail gehad dat ik mijn kinderwagen ging verkopen 50 euro voor nagenoeg nieuwe quinny buzz word je schijtziek van... mensen die voor een duppie op eerste rij willen.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hahaha geweldig!

Tuurlijk moet je een reële bieding doen, maar als jij als verkoper op marktplaats iets erop zet zonder richtprijs terwijl je zelf wel een prijs in gedachten hebt kan je verwachten dat er niet direct geboden word wat jij er minimaal voor wilt hebben.

13. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Als het een vaste prijs, vind ik niet dat je dan de mogelijkheid moet hebben om te kunnen bieden. En ook niet 2x in de advertentie te zetten de vraagprijs als het een vaste prijs is!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gelijk heb je hoor. Zo heb ik een hele gafe antieke buffetkast op de kop getikt voor 5 tientjes.
    Had gewoon geboden, stond bieden bij en verder niets. Als ze het er niet mee eens zijn, dan verwijderen ze het bod maar.
    En anders moet ze er bij zetten wat ze er minimaal voor willen hebben. Lijkt me niet zo moeilijk. Maar ga geen klaagmailtjes sturen, dan moeten ze maar duidelijker zijn hoor.

15. LittleMonsters

Maar dan is het toch niet gek dat je dan een berichtje terug krijgt dat het te laag is en als je wilt hebben je hoger moet bieden:)

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mp is om te bieden vind ik....
    te vaak willenverkopers ook op de hoogste rang zitten...
    al met al blijft het tweede hands spul.... hoe mooi het ook nog is

zet je iets op mp dan kun je verwachten dat je onzin biedingen krijgt.

daar zeik je niet over lijkt me want zet dan je "troep" niet op mp.....

17. Trots mam

Trots mam Lid

26 dec 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms zet ik ook wel eens dingen neer met vrij hoge waarden, als ik er dan 250,00 voor zou kunnen krijgen en mensen bieden 40,00 euro dan vraag ik me ook wel eens af waar zo'n bod op slaat. In de advertentie zet ik dan ook vaak een richtprijs en onzin biedingen verwijder ik meteen.
    Soms is het ook wel moeilijk om te zien wat mensen er voor willen hebben. Een kast daar in tegen zou ik ook met een laag bod beginnen. Als ze het niet hoog genoeg vinden kan dit op een normale manier aangegeven worden.

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dan moet je je advertentie op vaste prijs zetten en niet op vrij bieden. Volgens mij biedt mp nog steeds deze optie.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het was meer hoe ze het bericht had geformuleerd.
    Daarnaast gaf ze me verder geen info wat ze er dan wel voor wou hebben.
    Maar als ik er echt belang bij had ik eerst maar eens hoger moest gaan bieden. Tja kon er ook wel 5euro bovenop gaan, is dat hoger?:D

Overigens stond er in de advertentie alleen maar "mooie kast" verder geen informatie of wat dan ook. Wie weet is ze wel gewoon van de weinig info;).

20. Trots mam

Trots mam Lid

26 dec 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat op mp staat hoeft niet per definitie troep te zijn.
    Op mp worden vaak erg goede en mooie spullen aangeboden.
    Je biedt dan naar de waarden uiteraard.
    Ik ben het met je eens dat iedereen er het meeste uit wil halen. Maar dat is ook de schuld van de koper. Als wij hoog blijven bieden dan zullen de verwachtingen ook hoog zijn. Als de mensen nu eens lager zouden bieden dan zou materiaal ook wat lager van prijs weg gaan.

Deel Deze Pagina