HELP! Een flesweigeraar weigert nu ook de borst!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hellen1971, 24 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik had dus een heel verhaal getypt en dat ga ik niet weer doen.

Maar HELP: mijn 8,5 maanden oude dochter, die al sinds haar 4,5 maand de fles weigert, weigert nu ook nog eens de borst. Gister alleen eentje, nu , na een dag van goed eten, allebei. Voor het naar bed gaan wilde ze niets, later ook niet. ik voed nog 1x in de ochtend, 1 x in de middag en 2 x 's avonds. Die van de avond wilde ze niet. Nu ik herhaald heb aangelegd nog steeds niet. Omdat het meer dan 12 uur geleden is na de laatste BV heb ik van ellende gekolfd, want één borst was hard en pijnlijk.

Reden dat ik niet eerder kolfde was, dat ik dacht dat ze dan wel iet later zou wilen drinken en omdat ze flesjes weigert, niet wilde kolven, bang dat ze anders niet gnoeg zou krijgen.
    Ze plas normaliter al niet veel, maar ze heeft nu echt amper plasluiers, howel ze tot op heden een alerte en wakkere indruk maakt en de hele dag speelt.

Maar ik ben toch bang, dat ze misschien stilletjes uidroogt én ook dat mijn BV nu ineens heel hard terug gaat lopen en ik straks, als ze over deze "staking " heen is, niet meer genoeg drinken voor haar heb.
    HELP dus!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Hellen,

Is er misschien iets met haar aan de hand? Kan ze last hebben van een oorontsteking of zoiets. Soms willen ze dan gewoon niet drinken omdat dat pijn doet. Laat de huisarts toch maar even meekijken.
    Probeer andere manieren te bedenken om haar aan het drinken te krijgen, wat ze drinkt maakt dan even niet uit.
    Ze kunnen best even met minder toe, en dat ze weinig plast is goed, want dat vocht heeft ze nodig voor haar bloedsomloop. Let op de kleur van de urine; als die erg donker wordt lijkt het inderdaad op uitdroging.

Waarschijnlijk gaat ze vanzelf weer drinken, maar laat toch maar even kijken of er niets achter zit.

Sterkte!!
    Linda

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Linda: ze blijkt een virusje te hebben, maar oren, keel en longen zijn schoon. Drinken gaat nog steeds slecht en de urine is donkerder. Maar zo af en toe neemt ze iets.

Dingen van een lepeltje gaan soms het beste en ik vroeg me af of je nutriton kan gebruiken om andere dingen dan melk in te dikken (denk aan sap ofzo).

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Tja, gewoon proberen toch?
    Het gaat erom dat ze wat binnen krijgt. Wat en hoe maakt even niet zo veel uit.
    Beterschap met haar.

gr
    Linda

Deel Deze Pagina