1ste echo bij elke VK hetzelfde?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bwtje, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Bij ons is je eerste bezoek pas bij 10 weken en je eerste echo 12 weken..
    ik lees nu verschillende verhalen van inwendige echo's vanaf 5/6 weken.
    Is die optie er bij elke verloskundige praktijk er?
    of ligt dit eraan of hun dit wel of niet doen..
    Moet je dit dan aangeven?
    Ik ga waarschijnlijke volgende week de VK bellen om door te geven dat ik zwanger ben, spannend hoor het is nog allemaal ZO pril en zo onwerkelijk!

Maar ik vroeg het me dus af kan me bij de 1ste niet herinneren dat ik dit heb gehad!
    En zou het eigenlijk ook wel prettig vinden om zo'n echo te hebben!
    wie niet? hihi

2. Silvia83

Silvia83 Lid

15 jun 2007
    81
    0
    0
    Studente paraveterinair
    Wageningen
    ik denk dat die vroege inwendige echo`s alleen voor "speciale" gevallen zijn. Bijvoorbeeld ivf of vroeg bloedverlies in de zwangerschap.
    Ik denk dat als alles via de normale manier is gegaan je gewoon rond de 12 weken je eerste echo krijgt.
    Ik heb mijn eerste echo met 10 weken gehad.

Trouwens, gefeliciteerd met je rijstenkorreltje ;) :)

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik denk ook dat je het alleen krijgt in speciale gevallen zoals:
    -Vrouwen die al geregeld een miskraam hebben gehad
    -Als er bloedverlies is / geweest
    -Als je geen idee hebt hoever je denkt te zijn
    -Vrouwen die zwanger raken door ivf
    -En misschien nog wel meer redenen

In de meeste gevallen doen ze de eerste echo zo tussen de 10 en 14 weken ongeveer.

4. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha
    je krijgt het in princiepe als het voor d ezekerheid is
    heb zelf met 4 weken en 2 dagen al echo gehad had buikpijn en aan een kant dus wilde ze bbz uitsluiten.
    nu moet ik 15 oktober weer terug maar heb ook heel klein beetje bloed verloren dus moet onder controle blijven en hopen dat er een vruchtzakje zit
    dus zodoende en sommige krijgen met 8 weken bij vk al echo maar de meeste toch met 11 a 12 dacht ik

5. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Ik heb de ronde hiervoor een miskraam gehad, ze weten nu ook niet zeker of ik 10 weken zwanger ben... ik krijg geen vervroegde echo. Ik krijg hem volgende week donderdag dan ben ik 11,5 week als ik van de 1e dag van de bloeding van de mk uitga... dus ik weet het ook niet... ik vroeg het mij ook al af..

gr cherry blossom

6. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    dat is inderdaad vervelend ik zou toch juist als je al een miskraam hebt gehad eerder aan de beurt willen zijn...

wat bij mij vooral twijfel opbrengt is dat bij mijn moeder de miskramen altijd rond 8 weken kwamen!
    En ik ben de helft van een tweeling en heb dus als het goed is nu ook meer kans op het krijgen van een tweeling!
    mijn moeder heeft de andere helft verloren met 8 weken..
    en daarom zou voor mij voor die 8 weken zo fijn zijn...
    ik zal het eens voorleggen binnenkort aan de VK en anders is het toch afwachten helaas tot rond week 12 en hopen dat alles goed gaat!
    het hoort natuurlijk ook bij het onzeker zijn ;)

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    bij mijn eerste was het standaard de eerste echo met 12 weken
    nu bij mijn tweede (en andere praktijk) werd de eerste echo al met 10 weken gedaan

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    bij onze verloskundige was de eerste echo met 10 weken en bij gyn dit keer bij 8 weken.
    Maar het verschilt wel per verloskundige wanneer ze de eerste echo willen maken. Onder de 12 weken is een inwendige echo vaak veel duidelijker, en die kunnen veel verloskundigen zelf niet maken.

9. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik heb er eentje gehad op 6w4d maar dat was om medische redenen.

Door mijn endometriose wouden ze even checken dat het ei'tje wel tot in de baarmoeder gegraakt was, en niet komen vast te zitten in vergroeiingen... En dan nog eens het feit dat er in mijn kant van de familie 3 tweelingen zijn én in mijn ventje zijn kant van de familie 2 tweelingen...

Dus enkel om medische redenen... Een pretecho was het niet. Er is ook nog niet veel te zien trouwens ;)

Gelukkig is het géén bbz en is het maar één kindje \:D/

Deel Deze Pagina