buitenbaarmoederlijke zwangerschap en onder de ct scan

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by AzA, Nov 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AzA

AzA Niet meer actief

Hallo allemaal,

Beetje lang verhaal maar moet gewoon even van me afschrijven en ik ben benieuwd of iemand hier wel eens van gehoord heeft.

Sommigen zullen mn verhaal al wel weten omdat ik in een andere topic ook mn verhaal heb gedaan. Maar toen wist ik niet wat voor onderzoeken ik nog moest ondergaan...

Goed, ik heb dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Een maand geleden positief getest, al snel daarna bloedingen en mocht voor een spoedecho langs komen. gyn heeft niets kunnen vinden maar wel was het zwangerschapshormoon aanwezig (wezen bloedprikken). Moest om de 2 dagen terugkomen een week lang. Hormoon daalde niet en baarmoeder was nog steeds leeg dus gyn had besloten een kijkoperatie uit te voeren. tijdens die operatie zagen ze alleen een verdikking tussen eileider en baarmoeder waar ze niet bij kon, zou te veel complicaties meebrengen. misschien dat daar de buitenbaarmoederlijke zwangerschap is zei de gyn.
    Daarna moest ik nog steeds bloed blijven prikken en mn waardes bleven om 1 lijn staan ipv dat ze stegen. Dus geen daling maar ook geen stijging nu. (waardes rond de 1100) Gyn heeft me vorige week door gestuurd naar de oncoloog omdat ik injecties moet krijgen (methotrexaat)
    Afgelopen donderdag bij de oncoloog geweest en zij zei dat ik onder de ct scan moest want misschien was de buitenbaarmoederlijke zwangerschap een embryo maar kon ook een mola zijn en als het een mola is dan kunnen die cellen zich meer verspreiden door mn lichaam. Nja ik schrok er wel van maar vind het fijn dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen. Dus vandaag onder de ct scan geweest en morgen weer langs de oncoloog voor uitslag.

Dit even wat er gaande is... Heeft iemand dit eerder meegemaakt? ook onder de ct scan? Ik lees een boel verhalen over buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar niet dat ze dan ook onder de scan moeten.

Ik voel me rot onder dit hele gebeuren... :( wil zo graag dat het voorbij is. Een maand geleden een posi test en nu groeit er dus nog steeds wat in mn buik wat er niet hoort. Ik wil dat het weg is en dat ik verder met mn leven kan. Ik wil niet die stomme chemo kuur, want daardoor mag ik heel lang niet zwanger worden. :( sorry dames, zit even een dipje vanavond... vind het ook spannend want wat als de uitslag morgen slecht is? :(

2. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Jeetje meis, geen ervaring met buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ct. scan, maar wil je heel veel sterkte wensen.
    Wat een achtbaan van emoties voor je/jullie.

Share This Page