vandaag voor co naar VK geweest en ook een 3/4d echo gekregen, alles goed verder ,alleen zijn beide nieren vergroot(niet groter dan 10mm),nu moet ik met 2wk weer komen voor co . Heeft iemand dit ook gehad,is het ernstig--->wat kan er gebeuren? Vk zei dat het niets ernstigs was ,maar toch wel ff weer wilde controleren.. Kom er nu met een dubbel gevoel weg..
Ik denk dat je verwijde nierbekken bedoeld, Mijn zoontje heeft dit ook, en het is niets ernstigs. Meestal gaat het in de zwangerschap vanzelf over. Bij mijn zoontje bleef het , en heeft nu tot zijn 3 maanden preventief antibiotica om infecties en dergelijke te voorkomen. We hebben nu 2 echo's gehad, en in mijn buik had hij een verwijde nierbekken van 12 mm, toen hij geboren werd 0,7 mm. En nu 0,3 mm. Dus dat gaat de goede kant op. Maak je maar niet al te veel zorgen
hoi bedankt voor je reactie, maar ik bedoel wel vergrote nieren. nierbekken was goed. je zoontje zit zolang aan da ab? jeetje, maar het komt vast wel weer goed!
Hier ook met de 20 weken echo te horen gekregen dat beide niertjes vergroot waren. Met 30 weken moest ik weer een echo laten maken en ze waren toen weer normaal. Je hoort het idd vaak tijdens zwangerschap maar vaak komt het goed! Groetjes