Hoi dames, ik heb gisteren mijn dossier opgestuurd gekregen en daarin staat dat mijn placenta veel te groot was (wat ik zelf dus al dacht naar aanleiding van het topic, hoe groot was je placenta)namelijk 550 gram. ook stond erbij dat de navelstreng vreemd was, namelijk onregelmatig qua dikte en veel gedraaid en een nepknoop. Hierover is mij door zowel de gyneacoloog tijdens de nabespreking als in een gesprek met de vk niets verteld en nu lees ik het dus thuis. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Eind april gaan we met ons kleintje op nabespreking in het academisch ziekenhuis en dan zal ik voor die dag ook een afspraak met de gyneacoloog maken om te vragen hoe dit zit. misschien zijn ze gek gaan doen door de groeihormonen (de longrijping). En is iedere zwangerschap de placenta weer anders?
ik bedenk me ineens dat ik dat ook graag wil weten. hoe groot de placenta's waren. maar dat staat niet in t medisch dossier van het kind, maar van de moeder dus. toch maar opvragen als jij met vragen zit zou ik idd een gesprek aangaan
Hmm vreemd dat dat niet verteld is. Toen mijn placenta eruit kwam zeiden ze gelijk dat het er al goed uit zag. Daarna hebben ze niets gevonden in de placenta zeiden ze. Ik moet ook nog steeds het medisch dossier van mij en mijn zoontje opvragen. Ik wil het graag hebben.
Bij de geboorte van de placenta brak de navelstreng af, nadat de gyneacoloog eraan had getrokken om de placenta eruit te krijgen. (vanwege de prematuriteit was hij nog niet zo sterk, zei de gyn.) Daarna heb ik dmv persen zelf de placenta eruit gekregen, maar de placenta bleek in stukjes te zijn. De gynaecoloog zei tegen haar collega: Hier valt weinig meer van te maken. en hield de placenta omhoog. hierna zeiden ze tegen me dat ik eventueel later die dag gecuretteerd moet worden omdat het niet zeker was of de hele placenta eruit was gekomen. gelukkig hoefde dit niet. Op het nagesprek vertelde ze dat ze de placenta hadden onderzocht in plakjes, en dat er geen bijzonderheden waren gevonden. Maar nu lees ik dus dit en dat vind ik wel vreemd. @uk80 Dan moet je een brief aan de directie v je ziekenhuis sturen en er een kopie van je legitimatiebewijs bij doen.