Pfff ik denk ik zal eens gaan zoeken op Google aangezien ik weet dat de huisarts onder andere nog zit te wachten op de afweerstoffen ivm een auto-immuun ziekte. Nou komen hier twee ziektes uit en een van die twee bezorgt we toch wel de kriebels. De ziekte van Graves bezorgt vaak een te snel werkende schildklier, opgezette schildklier en nog een aantal andere klachten zoals veel zweten (ik word de laatste tijd badende in het zweet wakker, gaf het weer voornamelijk de schuld) oogklachten (ik tob al maanden met oogontstekingen en een druk op de ogen) de huid van de scheenbenen (sinds vorige week heb ik onverklaarbaar een soort exzeem op een van mijn scheenbenen) ik ben bekend met exzeem dus heb er niet veel aandacht aan geschonken en ben gaan smeren maar ik heb in geen jaren meer last ervan gehad dus vond het wel vreemd. Ik hoop dat het allemaal toeval is maar Google is vanaf nu even niet zo mijn beste vriend
Waarom zoek je niet een orthomoleculair arts? Die kan dat allemaal voor je onderzoeken. Word niet vergoed maar ik heb er zoooo veel aan gehad!
Goed advies! Maar eerst de uitslagen maar afwachten lijkt mij & het reguliere circuit in als het een ziekte blijkt te zijn. Ik heb Graves gehad (overigens zonder de oogziekte). Hele nare tijd gehad en ik ben erg ziek geworden van de medicijnen en later de josiumslok. Dat is allemaal heel zeldzaam. Over het algemeen knappen mensen weer op van de medicatie. Als je restverschijnselen overhoudt zou ik zeker weten naar een orthomoleculair arts gaan. Heb ik ook gedaan en het heeft mij geholpen met het vinden van een B12 tekort en het gebruik van T3. Sterkte!
Zeker een goed advies, ik ben al aan het kijken geweest naar zo'n arts maar erg dicht in de buurt zit er eigenlijk geen zover ik nu kan zien. We zoeken gewoon nog even verder. Tot nu toe nog steeds de uitslag niet binnen. Dus ik bel ze morgen weer. Inmiddels wel weer een geïrriteerd oog te pakken
een orthomoleculair arts is een arts uit het "alternatieve circuit" die methodes toepast die niet wetenschappelijk bewezen zijn. Als je uitbehandeld bent kun je er misschien gaan shoppen als je wilt, maar ik zou vooral eerst de reguliere weg bewandelen. Ik stoor me er eigenlijk aan dat Pitahaya je dit zo stellig blijft aanraden. Misschien heb je wel iets ernstigs wat echt niet over gaat met wat kruidenpillen (wat ik natuurlijk niet hoop!) Sterkte met afwachten Piep. Volgens mij is jou bloed op meer dingen gecheckt dan het mijne. Laat je niet gek maken door Google. De meeste schildklierproblemen zijn goed te behandelen en niet levensbedreigend. Blijf positief!
Nou, daarom ook juist een arts. Die kan je ook medicatie voorschrijven en niet een orthomoleculair therapeut. Tuurlijk moet je wel het reguliere circuit door. Het is gewoon dat ik er zelf zoveel baat bij heb gehad en dat ik had gewild dat ik het eerder had gedaan. Bij de endocrinoloog kwam ik niet verder. Die zei dat mijn waardes goed waren met een tsh van 3.9. Ja, dat valt onder goed (moest volgens hem onder 5.6 zijn) maar was nog steeds moe. Terwijl die orthomoleculair arts zei van nee logisch dat je moet bent. Liever 2 of minder. Eindelijk voelde ik mij serieus genomen! Heb zoveel gedaan op het gebied van voeding waarvan de endocrinoloog zei dat dat geen zin had.
Ik wacht eerst de bloeduitslagen enz af inderdaad. Ik heb vandaag het laboratorium gebeld en hun geven aan dat de uitslagen waar de arts op wacht meestal zo'n anderhalve week duren dus ze verwacht dat ik voor vrijdag geen uitslag zal hebben. We wachten gewoon even af!
Mijn tsh waarden waren ook wel hoger dan de 2 heb gevraagd waar ze tussen moesten zitten en hier hanteren ze een top van 4. Die van mij is nu 3.2.
Gelukkig verder geen afwijkingen in het bloed gevonden. Ondanks dat toch naar de oogarts gemoeten ivm de oogklachten en de vergrote schildklier maar deze is wel gaan kijken naar de oogklachten maar in combinatie met de schildklier sprak ie niet over. Ook niet nadat hij de verwijzing had gelezen en ik het nogmaals gezegd had. Nu aankomende week terug naar de huisarts wat hij verder wil met de schildklier.