Wat is dit toch?!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    We hebben 2 maanden geleden last van vlooien gehad. Denk ik. Mijn hond Had onwijze jeuk en hebben toen 1 vlo gevonden. Meteen alles behandeld inclusief de omgeving. Daarna netjes om de 4 weken een pipet. Het ging de laatste tijd goed. Hond Had geen jeuk meer.
    Maar nu jeukt hij de hele dag Door! Weer een pipetje gegeven en 1 vlo gevonden. Maar hij blijft jeuken terwijl wij niks kunnen vinden. Nu heeft dochter ook jeuk bij haar haar en ik ook. We kunnen geen beestjes vinden.. wat is dit dan? Ik weet het even niet meer..
    wel hebben hond, dochter en ik witten schilfers bij onze haren en mijn man heeft nergens last van!
    Zijn het dan toch nog de vlooien of misschien iets anders?

2. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Misschien heeft je hond een vlooienallergie?
    Dan heeft hij maar 1 vlo nodig om zo heftig te krabben.
    Zitten er vlooienpoepies op zn vacht/huid?
    Dan weet je of hij er meer heeft dan 1;)

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ze kunnen jeuk krijgen door een drogere huid, omdat je over schilfers spreekt. Heb je misschien de verwarming al aangehad? Dit kan daar voor zorgen.

En bij de hond van mijn moeder waren het een keer de anaalkliertjes, die moesten leeggemaakt worden door de dierenarts. Hij had er echt ongelofelijke jeuk van, is ook echt een oorzaak die niet zo snel in je opkomt :)

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb hier ook een poes met vlooienallergie. Ze loopt buiten en komt helaas in aanraking met struikjes & andere poezen... Er springt er 1 over en hapt haar, BAM! Weer jeuk.

Ik was het zat, behandel gewoon mijn poezen en voor de rest moet ze het zelf maar uitzoeken. Ze ligt nu merendeel lekker binnen te soezen/spinnen/genieten en wanneer ze buiten loopt, loopt ze niet meer onder struikjes door.

Uiteindelijk zoeken ze het zelf wel uit... Maar dat heeft zeker driekwart jaar gekost hier. Echt sneu. Maar wanneer je alles al geprobeerd hebt, is het een keer genoeg.

5. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Van volle anaal klieren gaan ze vaak sleetje rijden, maar krijgen ze geen last van jeuk over hun hele lichaam.
    Is hij niet rood/rauw op zn lichaam en dan met name liezen,oksels etc?

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Anaalklieren zou kunnen. Maar hij jeukt ook op zn buik.
    Vlooien poep wel gezien althans zwarte dingetjes op zn buik en lies. Maar niet heel veel.
    Verwarming is nog niet aan geweest.
    Vlooien allergie dacht ik ook aan, maar hij jeukt nu veel meer dan de vorige x. Om gek van te worden!
    Maar vlooien zouden dus wel ook op onze hoofdhuid kunnen?
    Ik heb ook nog gedacht aan mijt, maar hij heeft geen korstjes of kale plekken.

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ja hij is zeker rood op zn buik en liezen. Wij mogen hem ook niet goed meer nakijken helaas. Als wij al bij zn buik in de buurt komen word hij gek en blaft en hapt hij naar ons. Dat is trouwens nooit weggeweest. Dat happen als ik naar zijn buik of liezen wil kijken.

8. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Als je meestal meer vlooienpoepies ziet zijn het er meestal wel meer dan 1 (hoeft niet heel veel meer te zijn)
    Die zwarte dingetjes zijn inderdaad poepies van de vlo.
    Als een vlo zelf op je hoofd loopt voelt dat net als een waterdruppel die verplaatst hahaha (klinkt gek)

In de trimsalon werkt een blower/fohn op een afstand houden van die huid goed om ze te zien lopen.
    Misschien dat iemand je daarmee kan helpen door de fohn vast te houden en zo langzaam langs de huid gaat en zodra je er 1 ziet lopen kan jij dat kreng pakken hahaha!

Maar het lijkt mij een vlooienallergie;)

9. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Dan lijkt dit mij zeker een vlooienallergie.;)
    Anders als hij hapt even een muilkorfje om doen?
    Als er vlooien blijven zitten (en er komen er dan snel steeds meer)kan hij ook een rauwe huid krijgen en gaat dan enorm stinken in je huis.

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oh hier had hij wel degelijk last van jeuk. Misschien niet over het hele lichaam, maar hij hapte en krabte wel de hele tijd zo ver mogelijk aan de achterkant van zijn lichaam. Dat was ook weleens zijn buik omdat hij veel verder naar achter niet bij kon met zijn achterpoten :)

Maar goed, ik zou het wel in de gaten houden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat 'ie er wonden aan overhoudt. En dan zou ik toch maar de dierenarts raadplegen.

11. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Moet het toch even vragen.
    Krijgt hij misschien ander voer?

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Nee geen ander voer dan normaal. Het is een kieskeurige eter haha.
    T voelt wel alsof er iets loopt op mn hoofd heel licht zeg maar, maar vooral jeuk en dan ook in mijn nek.
    Blegh rot beestjes!

Als hij wondjes gaat krijgen dan ga ik idd naar de dierenarts.

Ik denk ook dat het bij mn hond een combi is van vlooien/vlooienallergie, jeuken, klitten krijgen en nog meer jeuken.

13. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Meestal krijg je van het woordje vlooien ook al jeuk hoor(tenminste ik wel, loop nu ook te krabben hahaha!)
    Maar denk dat je het via de fohn samen met iemand het beste kan kijken.
    Wat voor hondje heb je trouwens (ben niet nieuwschierig hoor!)

14. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik heb een kruising tussen een maltezer shi tzu. Hij heeft sowieso weer een pipetje gehad en de omgeving is weer gedaan. Dus nu maar weer afwachten..
    Bij mij zou t idd tussen mn oren kunnen zitten maar bij mijn dochter van twee niet haha.

15. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Volgende maand gaat hij sowieso weer naar de trim salon en dan kunnen ze ook weer even kijken. Wij douchen hem trouwens om te kijken. Als zijn vacht nat is kan ik het beter zien.

16. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Weet niet of je teershampoo in huis heb, sommige vlooien gaan hiervan dood of worden bedwelmd.
    Ze komen dan vaak ook naar boven.

Hou er wel rekening mee dat ze ook in de anus etc kunnen verstoppen.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
  18. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Hè bah dat wist ik niet!
    Nee geen teershampoo in huis. Ik laat hem nu ook maar even met rust. Al die middeltjes etc zal zijn huid ook niet goed doen.

19. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Dat is mijt ;) maar zoals ik al zei hij heeft geen korstjes of kale plekken. En hij heeft er even geen last van gehad. Lijkt mij dat als je de hond er niet voor behandeld hij dan nog wel last moet blijven houden.

20. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Maar een pipetje is nu wel genoeg toch? Meer kan ik niet doen neem ik aan? Heb pipetjes van de dierenarts.

Deel Deze Pagina