Vergunning om langs huizen te gaan

Discussion in 'De lounge' started by tupp, Mar 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik had nu op één avond een collectant voor het ene goede doel en zo'n 'ik-kom-niet-collecteren-maar-wil-je-graag-een-machtiging-aanpraten-figuur' voor een ander goed doel.
    Voor beide moet je een vergunning hebben toch? Het lijkt me stug dat de gemeenten in 1 week voor twee doelen een vergunning afgeeft. Weet iemand waar ik kan nagaan of dit klopt?

De reden dat ik het vraag is omdat er de laatste tijd in onze stad vrij veel gewaarschuwd wordt voor mensen met kwade bedoelingen.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Vorige week was de Jantje Beton collecte. Meestal is er maar één landelijke collecte dacht ik. Collectes geef ikaltijd wel wat, maar contracten etc. sluit ik nooit af aan de deur.

Bij ons kun je op de gemeente pagina in het huis-aan-huis krantje lezen waar een vergunning voor is afgegeven. Of misschien op de website van jouw gemeente.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Collectes en abonnementen zijn apart. Ik heb ooit die goede doelen abonnementen verkocht. Toen was er een systeem dat er nooit twee teams (van verschillende bedrijven dus) in dezelfde wijk liepen. Het bedrijf moest een wijk reserveren en dan kon diezelfde wijk een x aantal maanden niet meer gereserveerd worden. Maar collectes staan daar dus los van en werk(ten) niet met hetzelfde systeem.

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dank jullie, de collecte is inderdaad landelijk (Amnest International). Dat was sowieso degene waar ik me geen zorgen over maakte: ik ken die meneer. Hij collecteert vaker.

De andere vond ik vreemder. Belde niet aan, maar stond best hard op het raam te kloppen. De gordijnen e.d. waren al dicht, duw ik kon hem in eerste instantie niet zien. Wel hoorde ik allemaal gelach. Waarschijnlijk lopen ze samen en ik vind het fijn voor ze dat ze plezier hebben. ;) Maar twee keer op één avond iemand aan de deur en dan zo vreemd bonzen i.p.v. gewoon aanbellen, vond ik na al die vervelende berichten toch wat verdacht. Ik heb hem gauw afgepoeierd. Deze meneer was van het Leger des Heils, maar ik kan zowel op hun eigen site als op de gemeentesite niks vinden over een actie om te werven.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Zij moeten zelf ook een vergunning bij zich dragen. Daar kun je ze om vragen. Vertrouw je het niet? Bel dan 0900-8844 (politie). Niet bang zijn dat ze boos worden omdat je om iets onbenulligs zou bellen.

Share This Page