Welke dagen opvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jebb, 5 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke dagen opvang?

1. Maandag en dinsdag

2. Dinsdag en woensdag

3. Woensdag en donderdag

4. Donderdag en vrijdag

5. Twee niet aaneengesloten dagen namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi,

Ik ben aan het twijfelen zelf te gaan werken als g.o. ik wil dit parttime gaan doen, maar ben wel benieuwd voor welke 2 dagen het meest vraag is.

Zelf zou ik gaan voor twee dagen achter elkaar en dan maandag en dinsdag. Jullie?

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Je bent dan maar 2 dagen beschikbaar voor opvang van gastkinderen? Dan moeten ouders dus net die dagen werken. Het lijkt me wat weinig.

Het gob hier zegt dat dagen waarop vaak opvang nodig is, de maandag, dinsdag en donderdag zijn.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Maandag, dinsdag en donderdag inderdaad.

Je zou ook kunnen overwegen om alleen 's middags te werken voor 4 dagen in de week, er zijn zat ouders die een gastouder zoeken voor schoolgaande kinderen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Maandag, dinsdag en donderdag inderdaad.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik zou er even goed over na denken hoor met 2 dagen.
    Ik heb wel kinderen die 2 dagen (komen 1 dag en 3 dagen heb ik ook), maar die kinderen komen wel verschillende dagen.

Meerdere ouders die allemaal ma-di nodig hebben lijkt mij niet zo makkelijk te vinden. Bso go zou je inderdaad ook kunnen overwegen,dan heb je ook geen week van 50-60 uur.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dan moet je echt maar net geluk hebben met de vraagouders.
    Voor mij en de meeste mensen om mij heen zou een go die alleen maar ma en di kan zo niet handig zijn..

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Maandag, dinsdag en donderdag zijn inderdaad de populairste dagen. Maar ik zou mijn kind bij voorkeur niet twee aaneengesloten dagen brengen. Dus ik zou zeggen maandag of dinsdag en de donderdag sowieso. Met alleen maandag en dinsdag ben je dus wel heel erg beperkt.

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    De populairste dagen zijn maandag, dinsdag en donderdag. Ik denk dat als er opa's en oma's oppassen zij van die drie dagen het liefste de maandag oppassen, omdat dit vlak na het weekend is en eventueel makkelijk gelogeerd kan worden. Dat laatste is echt een gok van mij hoor, maar op basis van die aanname zou ik gaan voor dinsdag en donderdag.

Ik denk trouwens dat 2 dagen voor de meeste mensen te weinig is. Welke baan kan je nou in 2 dagen doen? Dan richt je je dus alleen op mensen die beiden parttime werken of die aanvullende opvang naast jou hebben.

9. tuc

tuc Niet meer actief

voor go zijn ma, di, do niet de populairste dagen hoor, juist omdat deze opvang zo flexibel is komen er heel veel vragen voor woensdag en vrijdag.

Maar als go 2 dagen per week beschikbaar zijn is heel beperkt, het is heel lastig om precies een gezin te vinden dat op die dagen opvang nodig heeft. Plus stel dat jij op di en do een gezin krijgt, bij papa of mama verandert er iets in het rooster en ze willen op maandag komen, dan moet je de opvang gelijk opzeggen.

10. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Bij mij zijn de maandag en de donderdag het volst.

Ik heb jarenlang maar 2 dagen per week gekund en in al die jaren maar ooit 1 aanvraag gehad. De rest was altijd een andere dag erbij.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben nu maandag en donderdag. Maar het is ook wel dinsdag en donderdag geweest. En een tijdje donderdag en vrijdag. Incidenteel (als onze ouders niet kunnen) op woensdag.

Kortom: ik zou niet kiezen voor een gastouder die maar twee dagen in de week werkt. Elk jaar krijgen wij nieuwe werkdagen, ik zou dan niet graag mijn kinderen naar een andere gastouder sturen.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik zou er ook niet voor kiezen. De meeste ouders willen een go mede omdat het flexibeler is dan een kdv.

Wat je wel kan doen is in eerste instantie opzoek gaan naar ouders en de dagen dat je werkt af laten hangen van dat gezin. Dus niet vooraf je dagen bepalen. Wie weet vind je een gezin met 3 kindjes voor di en do.
    Maar nogmaals het gaat denk ik heel lastig worden als je helemaal niet flexibel bent..

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier was het bij de middelste maandag,dinsdag en vrijdag.
    Een go die maar 2 dagen beschikbaar is, zou hier dus niet mogelijk zijn. Denk dat je jezelf hierin wel heel erg beperkt.

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Mijn dochter gaat nu op maandag en dinsdag naar de BSO. Ik heb het geluk dat ik zelf erg flexibel mijn uren kan plannen en daarmee ook de afspraken buiten de deur. Toch zit ik zelf erg te twijfelen om volgend jaar voor maandag en donderdag te gaan. Straks met de baby denk ik dat die op maandag en donderdag naar de opvang zal gaan en om de week op dinsdag. Wanneer dit laatste echt niet mogelijk is zal het elke dinsdagochtend worden.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou je dagen andersom bepalen, schrijf je in als gastouder, ga opzoek naar een gezin en geef aan dat je 2-3 dagen beschikbaar bent. Als je een gezin gevonden hebt voor bijvoorbeeld dinsdag-donderdag ( ik vind een dag vrij tussendoor erg fijn, morgen heb ik weer kindjes en gisteren was een lange dag ) dan kan je aangeven dat je die dagen beschikbaar bent en eventueel kijken of je nog meer gezinnen kan vinden voor di-do.

Deel Deze Pagina