Pffff heb geen geduld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MammaSannie1987, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammaSannie1987

MammaSannie1987 Actief lid

14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Sinds september gestopt met de pil en nu 2 cyclussen gehad van 19 dagen. Zit nu in de 3e cyclus op dag 10 en nog geen eisprong te bekennen. Was het bij jullie meteen normaal na het stoppen met de pil?

2. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Hoi hoi,
    Ik ben nu een jaar gestopt met de pil, bij mij was het direct erna wel regelmatig.. Maar ik heb ook nog meegemaakt dat ik ook aan het ontpillen was, dan voelde ik mijn eisprong niet. Maar werd wel ongesteld. Sinds paar maandjes voel ik elke maand mijn eisprong (al is dat ook niet altijd betrouwbaar van wat ik hier hoor) ik heb zelfs een cyclus gehad van 54 dagen. Toen was mijn eisprong dus erg laat. Het lichaam kan rare dingen doen, dus maak je niet al teveel zorgen. Zeker niet omdat je echt pas gestopt bent met de pil. Geduld is een schone zaak.

3. MammaSannie1987

14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Ja ik heb veel verhalen nu gelezen en weet dat ik even geduld moet hebben maar dat is mijn grote probleem daar heb ik veel moeite mee hihi altijd al ongeduldig geweest. Maar bij mij is het rare dat ik de vorige cyclus op dag 4 een positieve ovulatietest had en nu op dag 10 zit en nog niks

4. Kimmx

Kimmx Actief lid

29 mei 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Haha heel herkenbaar! Nadat ik gestopt was met de pil ging ik ook redelijk snel een ovulatie test doen en die was echt dik positief, donkerder dan de controlelijn waar ik best even van schrok. Maar later komt het steeds meer op z'n plaats en kan 't zelf steeds later worden. Vandaar ook mijn cyclus van 54 dagen. Ik herken je ongeduld. Ik heb er toen ook veel zwangerschapstesten tegen aan gegooid. Naarmate de tijd vorderd ga je merken dat je er wat rustiger onder word omdat je lichaam moet wennen aan de nieuwe situatie. Ik hoop voor je dat jij ook snel weer beetje geduldiger word. Is heel moeilijk ja!

SD90 vindt dit leuk.
  5. MammaSannie1987

14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Ja zal vanzelf wel goed komen denk ik maar hihi ben alleen al 30 en ben af en toe bang dat ik al in de overgang enzo zit. Je gaat de gekste dingen verzinnen

6. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik denk dat je nu eerst vooral je lichaam de tijd moet geven om te 'ontpillen.' Je bent pas 2 maanden van de pil af. Op dag 4 een positieve ovulatietest is extreem vroeg. Ik denk dat je lijf nog wat van slag is. Op dag 10 nog geen positieve ovulatietest is hartstikke normaal.

Je wilt het misschien niet horen, maar geduld is gewoon iets wat bij het zwanger worden komt kijken. De een heeft meer geduld nodig dan de ander helaas. Wij wachten bijvoorbeeld ondertussen al bijna 2 jaar op een tweede, maar de meeste stellen raken zwanger binnen 1 jaar. Dus ja, ik zeg het ook maar.. toch voorlopig nog wat geduld hebben ;). Er zit niks anders op.

7. MammaSannie1987

14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Pfff en dan loop ik te zeuren na 2 maanden. Ja ik weet het hoor moet geduld hebben maar is best lastig

8. truusjee

truusjee Niet meer actief

Hoi!
    Vervelend he die onzekerheid.
    Ik ben nu een jaar gestopt met de pil en ik zeg je eerlijk sinds een paar maanden kan ik pas merken dat me cyclus stabiel is. Waarbij ik ook paar maanden nu ovulatie pijn voel.
    Voorheen was dit eigenlijk nooit! Ontpillen???

Ik had trouwens wel een eisprong, tenminste door ovulatie testen kreeg ik wel mijn LH piek te zien. Maar ook dit was heel wisselend elke maand... leek wel of ik er soms naast zat of gewoon niks had.

Geef het tijd ... en als je twijfelt even langs de huisarts! Heb ik ook gedaan

Succes !

9. MammaSannie1987

14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Ja heb ondertussen een nieuwe topic geopend, ik had sinds vandaag vruchtbaar slijm en mijn ovulatie test loopt ietsje op dus het lijkt erop dat ik 1 deze dagen wel een positieve test ga krijgen

10. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Dag 4 is ook wel erg vroeg hoor.
    Bij mij duurde het bijna 9 maanden voor er echt weer wat regelmaat in zat. Eerste cyclus 76 dagen en langzaam werd het steeds korter. Op den duur was deze tussen de 30 en 32 dagen.

Maar ook dat ik dacht van oh nu is het regelmatig en dan ineens zat er een maand tussen dat de cyclus 10 dagen langer was.

Haas zijn we geen machines die we programmeren

11. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Bedoel je dan tijdens je menstruatie of bedoel je vier dagen na het einde van je menstruatie?

12. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik was pas een jaar later ongesteld :( was gelijk nadat ik pas na een jaar naar de dokter ging omdat ik geen menstruatie had daarna zou ik gaan zwemmen vergeet het nooit meer was zo blij 5/6 jaar geleden

13. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Hoi! Ik stopte in februari 2015 met de pil (niet voor een kindje maar ik wilde de hormonen niet meer). Het duurde echt wel een tijd voor alles weer normaal begon te voelen, routine, afscheiding, menstruatie, mijn gemoedstoestanden.. zo ontdekte ik zelf ongeveer een jaar geleden cervixslijm en linkte het aan mijn ovulatie door mijn app (menstruatiedagboek) waarna ik ging googlen en erachter kwam dat het echt een 'ding' is.
    Mijn cyclus is nog steeds onregelmatig en tussen de 32 en 41 dagen.

Ik vind het wel fijn dat ik nu mijn cyclus en lichaam goed ken, nu we wel voor een kindje gaan.

Deel Deze Pagina