Hcg stijgt weer na EUG.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Zena, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Op 4 april ben ik geopereerd aan een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Het vruchtje is uit mn eileider gehaald en mn eileider is gespaard.
    De week erna (gisteren 2 wk geleden) moest ik hcg laten prikken. Dit was gezakt van 750 naar 250.
    Gisteren moest ik weer prikken en vandaag werd ik gebeld, mn hcg stijgt weer. Is nu weer 750.
    Morgen moet ik naar het ziekenhuis, opnieuw prikken en een echo. Het kan zijn dat ik weer zwanger ben, maar die kans lijkt me nihil, aangezien ik 2 wk geleden dus nog een hcg van 250 had.
    Kan ook zijn dat er een "restje"is achtergebleven.
    Iemand ervaring hiermee?

2. marjon1

marjon1 Lid

20 jun 2009
    67
    0
    0
    Administratief med.
    NULL
    Hallo Zena,
    Ik herken dit helemaal. Ik ben vorig jaar geopereerd. Na de operatie bleef mijn hcg ook erg hoog. En na de tweede keer prikken was het nog hoger. Na overleg tussen de artsen werd besloten om mij een week lang prikken (methotrexaat) te geven die celdeling tegen gaan. Na deze vreselijke week, ik ben als de dood voor prikken, was het hcg keurig gaan zakken. Het kan dus zijn dat er nog actieve vlokken aanwezig zijn die jou lichaam laten denken dat het nog zwanger is. Ik hoop dat het hormoo weer gezakt is. Mocht je deze prikken toch gaan krijgen moet je een goede hygiene in acht nemen en goed de tabletten slikken die je erbij krijgt. Heel veel succes. Fijn dat je eileider gespaard is gebleven. Ik heb die van mij ook nog.

3. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Jeetje jij hebt wel heel erg pech dat het weer gaat stijgen, bij mij is het gelukkig nog altijd aan het dalen, maar het schiet ook niet echt op. Hopelijk is het een wondertje en ben je gewoon weer zwanger, ik duim voor je...

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Nou, vandaag was het hcg iets gezakt. Maandag was het 715, vandaag 678. De echo was goed, dus de gyn wil het een weekje aanzien. Dan weer prikken. Dan moet het goed gezakt zijn. Zoniet, zullen ze ws wel achtie gaan ondernemen. Hoe en wat precies weet ik niet.
    Is het gezakt, dan gaan ze het vervolgen dmv wekelijks prikken, to het hcg 0 is.
    Op zich goed nieuws, maar aangezien het 2 weken terug 250 was, durf ik nog niet echt op een goede afloop te hopen....

5. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Hoop voor je dat het snel gaat dalen....
    Helaas weet ik zelf hoe lang het kan gaan duren.
    Ik moet ook twee wekelijks bloedprikken en daar ben ik al bijna 5 weken zoet mee.

6. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He ZAna gelukkig heb ik geen operatie gehad, maar ook wel een BBZ met lage waarde wat dus niet vaak voorkomt en eerst zakte alles mooi en daarna toch weer stijgen en uiteindelijk heb ik ook methotrexaat toegediend gekregen. Tot 2x toe wat erg veel was voor de lage waarde die ik had. Marjon wat zeiden ze trouewns bij jou allemaal over die methotrexaat ook dat je 3 maande niet zwanger mag worden? 26 feb had ik nega echo met 6,5 week en uiteindelijk was ik half april pas hcg vrij

xxx Joyce

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    2 keer zelfs joh! Wat een pech.
    Methotrexaat mag ik ws niet hebben. Mijn witte bloedcellen zijn nl ver onder de norm. Nou ja, we wachten donderdag af. Wie weet is m'n hcg omlaag.

8. marjon1

marjon1 Lid

20 jun 2009
    67
    0
    0
    Administratief med.
    NULL
    Hallo Bas1759,

Dat klopt, ik mocht zeker 3 maanden niet in verwachting raken. Deze stof blijft lange tijd nog werken in je lijf. Een zwangerschap zou dan gevaarlijk zijn omdat het middel celdeling tegen gaat. Maar bij elkaar moest ik een half jaar wachten omdat de eileider goed moet genezen. Ben sinds kort weer bezig.

@zena: Heel veel succes, ik hoop dat het snel zakt.

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He Zena, ik herken jou verhaal ook. Ik heb dus gekozen om te wachten. Ik ben in okt 2008 geopereerd toen konden ze mijn eileider wel redden. Mijn hormoon ging ook omhoog en na 2wk heel langzaam naar beneden. Tot en met eind dec moest ik om de dag prikken, maar het is wel vanzelf weggegaan. Afgelopen dec zat het weer vast in de linker eileider en toen hebben ze die weggehaald. In het LUMC mag je na Methotrexaat 6 mnd lang niet zwanger raken, vandaar dat ik even wilde wachten

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Angelica, wat een ellende heb jij al mee moeten maken zeg, 4 vlindertjes en geen kindje. Hoe hiu je het vol?!?!

Ik ben vandaag weer geprikt. M'n hcg zakt gelukkig. Was vandaag 417. Gelukkig. Ik ben blij dat mijn lichaam het zelf op lijkt te lossen.

Trouwens meteen een vraag, volgens de gyn is er geen verband tussen miskramen en eug's. Maar ze zei ook, soms ontstaat een eug doordat er iets mis is met het vruchtje. Dat lijkt mij toch een verband dan? Iemand enig idee?

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Volgens mij doen kwalitatief mindere vruchtjes er langer over om in de baarmoeder terecht te komen, dus is de kans ook iets groter dat ze in de eileider blijven plakken. Maar het fijne weet ik er niet van.

Suus

Deel Deze Pagina