Ik menstrueerde vroeger altijd best heftig en lang(ong 10 dagen) na de geboorte van onze zoon heb ik een mirena laten plaatsen en toen werd me verteld dat dit minder werrd of helemaal weg bleef. Ik word eigenlijk nog steeds ongesteld en dan een dag of 6. kan dat gewoon of is het raadzaam om toch eens bij de ha langs te gaan?
Ik had een normale cyclus tijdens mijn mirena periode ik was gewoon ongi alleen veel minder erg en korter. Had gewoon ook alle klachten alleen minder erg. hopelijk heb ik je vraag beantwoordt
dat is niks vreemds. het gebeurd vaak dat je bijna of helemaal niet meer menstrueerd. maar er zijn evengoed mensen die en min of meer normale sycles behouden. in jou geval is hij wel grofweg gehalveerd zeg maar. mijn ervaring. ik heb voor de zwangerschap van de jongste 5 jaar een mirena gehad en werd toen nog een aantal keer per jaar ( lang niet elke maand) een dag of 2/3 veel lichter ongesteld. na de bevalling heb ik opnieuw een mirena laten zetten. ( was immers zeer tevreden) toen bleef ik echter vloeien. dat deed ik al vanaf de dag dat ik bevallen was. na anderhalf jaar meer wel dan niet ongesteld geweest te zijn heb ik een onderzoek gehad. de mirena zat perfect. in zo'n geval krijg je 3 maanden de pil om de baarmoederwand dikker te laten worden. en sindsdien heb ik een iets normalere cycles. ik ben van 5 weken ongesteld en 5 dagen neit. naar ene cycles van 4 weken niet en 2 weken wel gegaan. nog steeds meer dan normaal en nog steeds meer dan mijn vorige spiraal. daaraan kun je zien dat het bij iedereen wisseld en ook bij een zelfde persoon in een andere fase van zijn of haar leven. zo is het mij verteld in ieder geval. je zou echter wel moeten merken dat je beduidend minder buikpijn moeten hebben en toch wel korter en minder bloedverlies.