Hoi, Heb een vraagje voor dames met een koophuis. Je krijgt elke (15 v/d) maand geld terug van de belasting. Wij krijgen het nu voor de eerste keer omdat we 2 maanden geleden ons huis hebben gekocht. Stomme vraag, maar rond welk tijdstip storten ze dat? Hoop dat iemand hier antwoord op weet. Groetjes
t ligt eraan wanneer je het aangevraagd hebt wij krijgen het altijd 15e precies gestort en einde van de maand word t er pas afgehaald gefeliciteerd met jullie huis!
@angiebaby Dank je wel. We zouden het de 15de moeten krijgen volgens de belastingdienst. @happynienja Hoop dat ze hier ook 's ochtends storten, we moeten 's middags namelijk onze keuken betalen.
Het ligt aan de bank die je hebt op welk tijdstip je het binnen zult hebben. Bij (bijvoorbeeld) de ING is dat altijd 's ochtens al meteen, maar bij sommige banken heb je het pas om 18.00 uur. Het zal er dus van af hangen!
Ligt aan je bank wanneer het gestort wordt, Ik heb het meestal rond 12 uur maar weet het eigenlijk niet excact omdat ik er niet echt bovenop zit haha. Denk je wel even aan je voorlopige aanslag 2011? als die automatisch wordt voortgezet is die gebasseerd op 2010 dus maar 3 maanden ipv 12 maanden, moet je wel even wijzigen via internet of formulier anders krijg je in 2011 te weinig. Velen vergeten dit nl en vragen zich in januari af waarom ze zo weinig krijgen, dus denk geef je het advies even om er goed naar te gaan kijken en een wijziging te gaan indienen zodat je 15 januari het geld krijgt waar je recht op hebt. pas je het niet aan (kan ook nl.) dan kan je het in 2012 het restant aanvragen via je aangifte 2011 maar moet je een jaar wachten. En nee de belastingdienst past de voorlopige aanslagen niet automatisch aan omdat zij pas in 2012 weten hoe de situatie is geweest en de mensen vooraf het zelf het beste weten hoe 2011 gaat worden krijg deze vraag dagelijks nl altijd zelf wijzigen de voorlopige aanslagen (voorlopige teruggaven) o ja en de mensen die samenwonen (niet getrouwd en samenlevingscontract) en geen kinderen hebben samen... denk om het fiscale partnerschap in 2011 want dit gaat enorm veranderen voor deze groep. heb je bijv de algemene heffingskorting (huisvrouwentoeslag) dan heb je er in deze situatie geen recht meer op nl. dus echt even goed naar kijken en nalezen...
We hebben de Rabobank. Bedankt voor je advies. Als het goed is heeft onze belastingadviseur dit verder geregeld, maar zal het morgen toch nog eens navragen want heb er ook niets meer van gehoord. Thanx
wel even navragen hoor wordt nog wel eens vergeten nl door de belastingadviseurs. De voorlopige aanslagen 2011 worden tot 24 dec. verstuurd. Heb je het nog niet? dan kan je aan het bedrag zien of het goed is of niet. Bedrag in 2011 voor 12 maand moet hoger zijn dan in 2010 voor 3 maanden Maar je kan idd het beste bellen dan kunnen ze het gaan wijzigen voor je. Ik heb ook rabobank, en volgens mij heb ik het altijd rond 12 uur...
je kunt bij je bank wel vragen of je eenmalig even wat meer mag opnemen volgens mij.. Heerlijke bijna blut weken na een aankoop en verbouwing he
Och hou op, de verbouwing heeft ons een fortuin gekost. Maar nu is het wel helemaal naar wens. Goed dat je het zegt, moet de bank daar inderdaad nog even over bellen. Thanx