Bevallen in de ruimte: 'Brabants bedrijf denkt dat het kan' https://www.ad.nl/video/bevallen-in-de-ruimte-brabants-bedrijf-denkt-dat-het-kan~p65159 Wat is jouw mening hier over? Mijn inziens wordt het steeds gekker als het gaat om de voortplanting van de mens. En gaat dit veel te ver en zie ik er het nut niet van in om zoveel risico's te nemen.
Ja en daarbij willen ze een embryo ontwikkelen in de ruimte. Dus zaadcel en eicel samen brengen en uiteindelijk dat hele proces tot een bevalling
Omdat ik het wel een fijn idee vind dat mocht de aarde helemaal naar de kl*te gaat we ergens anders weer verder kunnen, als back up zeg maar. Want ik wil niet dat deze wereld kapot gaat. Net als bijv vlees kweken vind ik dit wel interessant.
Gewoon omdat het kan. Hoe meer we weten over de mens hoe meer we kunnen. Op het gebied van ziektes maar ook eventueel in andere situaties. Ik zou niet weten waarom iemand het nut er niet van inziet. Uiteindelijk zit het in ons bloed om te evolueren.
Ik zie het nut er ook van in maar krijg er wel een soort wedstrijd gevoel van. Bij dit hoort niet 1 bedrijf dit op zijn eentje te doen maar hoort m'n samen te werken met meerdere bedrijven zoals NASA, ESA,...
Hartstikke gestoord. Dit is experimenteren met een zwangere en een volgroeide foetus. Ze hebben het over een korte missie van 24-36 uur. Dus ze willen een hoogzwangere die al half in de weeën zit de ruimte in schieten met alle G-krachten etc die erbij komen kijken, en een pasgeborene, die nog niet eens zn hoofdje op kan houden, nog volop in de transitie van zn circulatie zit, mogelijk een kleine bloeding in het hoofd heeft (dat gebeurt namelijk ook bij gewone bevallingen) en nog niet eens gewoon zou mogen vliegen, blootstellen aan het terugstorten op aarde met alle geweld dat daarbij komt? Nog afgezien van alle gewone risico's van een geboorte, waar je daar onvoldoende op zal kunnen ingrijpen. Dit is compleet van de pot gerukt en levensgevaarlijk. Laat die man lekker voor een filmstudio gaan werken met zn science fiction, en houd m vooral ver van echte kinderen vandaan! Edit: is de eerste lancering soms op 1 april?
Goed geschreven! Dit zijn inderdaad die grote risico's die er aan vast zitten. Lijkt mij ook erg gevaarlijk
Hoe denk je dat we als mens 'ergens anders verder kunnen', terwijl er geen andere planeet is waar wij qua temperatuur/zuurstofgehalte zouden kunnen overleven? Daar gaat een bevruchting in een raket echt niet mee helpen hoor. Ik denk dat de wetenschap er beter aan doet manieren te vinden om te voorkómen dat de aarde helemaal naar de klote gaat in plaats van dit soort ego-trippende nonsens. En beter nog: dat wij ménsen ons daarvoor inzetten in plaats van onze hoop te vestigen op dat ruimteschip dat ons komt redden aan het einde der tijden...
Doomsday preppers 2.0 Maar nee idioot natuurlijk. En daarbij, wie geeft zich daar nu voor op? Lijkt inderdaad op een 1 april grap.
Als je kijkt naar de feiten die we hebben weet je al dat dit nooit kan. Heenreis: Zwangere vrouw met 40.000 km p/u de lucht in schieten. De druk op haar lichaam, haar buik en dus de baby is zo groot, dat overleefd de baby niet. (Moeder gok ik ook niet ivm bloedingen etc.) Aangekomen in de ISS : Lekker blootstellen aan radioactieve straling. Moeder is half naakt, baby is helemaal naakt. En waar gaan we bevallen? Waar gaat het bloed heen? En wie is daar? En hoe? En wat mbt veiligheid voor moeder en kind. Gaat er een vk mee of zo? Top idee. Terugreis: met 28.000 km per uur kletteren mama en baby op de bovenste laag van de atmosfeer (ritje van 8 minuten met g-krachten tot 5 maal de zwaartekracht). Daarna nog een paar uur trillingen, schokken en hoge druk. Als de baby nog niet dood was dan overlijdt hij daar. Moeder trouwens ook. Super goed idee! Ik zeg doen! En dan live uitzenden he?