Hallo, even mijn beklag doen hoor. Ben in bezit van 2 paarden, 2 schatten wat me alles zijn. Altijd netjes kunnen onderhouden, totdat: Je er achter komt dat je ex, en je bedrogen heeft ( vreemdgaan met een ander tijdens je zwangersschap), en dat hij gigantische schulden heeft, en jou daar de schuld van geeft. Zijn ouders staan volledig achter hem, en dus wat moet ik doen? Juist, het liefst meteen beide paarden wegdoen, omdat hij het finacieel niet redt, en ik er degene ben die daar schuld aan heeft. Nu heb ik met pijn in mijn hart, dus besloten dat ik 1 van de 2 weg doe. De andere gaat niet weg, die kan gewoon niet! En doordat hij mij financieel in de steek laat ( bijna 1100 euro kosten per maand wat ik nu alleen heb!) heb ik geen andere keus. Ik wou hem eerst nog weer een kans geven, maar nu mag hij van mij part onder een auto komen, intresseert me niets meer! Ben zo kwaad momenteel, kan niet genieten van mijn zwangerschap, zit weer tegen overspannenheid aan, en ik werk meer dan 40 uur in de week, bij 2 werkgevers om mezelf financieel boven te houden, zodat ik dat ook kan tijdens mijn zwangerrschapsverlof ( dus nu al wat extra voor rek. aan de kant leggen). Sorry, maar ik moest even mijn al spugen, want ik zit er echt helemaal doorheen. Zit nu alweer met tranen in de ogen dit te typen, en ben o zo kwaad.
O meid wat verschrikkelijk Is er niet de een of andere manier om te bewijzen dat je ex die schulden heeft gemaakt. Iets wat op zijn naam staat of iets dergelijks. Moet toch een manier voor zijn. In ieder geval heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je liefs wendy
Hoi Loran, Wat een ontzettende #@#$% situatie! Ik kan je natuurlijk niet helpen, maar ik wens je alle sterkte in deze situatie. Hoe moeilijk het ook is; probeer kalm te blijven en aan het beste voor jezelf en je baby te denken! Ik snap hoe je je ongeveer voelt; zelf zit ik ook half overspannen op mijn werk en ook financieel gaat het hier niet geweldig. De schulden staan 'op het hoekje te wachten' om het zo maar te zeggen. Heel veel knuffels en succes! Liefs Elma
wat een klote situatie zeg. ik kan me helemaal voorstellen hoe je je moet voel ten opzichtte van je paardjes. ik heb er zelf ook 1. toen mijn relatie kapot ging heb ik er alles aan gedaan om mijn paardje te behouden en dat is me gelukkig gelukt. ik had 1000 euro in de maand en 3 kids ook nog te onderhouden. dit kindje is van hem begrijp ik? maakt het allemaal wel moeilijk zeg. pfffffffff ik zou zeggen heel veel sterkte en wijsheid. hoop dat je een oplossing kan vinden voor je problemen. liefs peggy
Ben je met hem getrouwd? op wiens naam staan die schulden? Je moet nu snel actie ondernemen, want dit klinkt niet goed. Hij mag je niet financieel in de steek laten, moet gewoon meebetalen aan het huis ed. ( als huis op beider naam staat uiteraard) Op wiens naam staan je paarden? ik snap dat je gal meot spugen ( wat een $%^&) maar zet alles even op een rijtje en stap naar een advocaat.
Ik snap het niet helemaal eigenlijk. Hij heeft schulden en niet jij begrijp ik uit je verhaal! Hoe laat hij jou in de steek qua financieën? Is het jouw huis of jullie huis? Staat het alleen op jouw naam? Waarom moet jij jouw paarden wegdoen omdat HIJ het niet redt? Hoe zit het nou?
Waren jullie getrouwd, of was er een contract? Zo niet, jammer voor hem, maar dan kan hij niks op je verhalen. maar inderdaad, hoe zit het nou precies?
meis wat een rot situatie!Idd wat hier boven gezegd word is een goed idee!Snel handelen!Kun je het huis in je eentje betalen of word dat een probleem?En is het anders niet mogenlijk om een verzorgster voor 1 paard te nemen die ervoor betaald in de maand?Heb je toch al iets extra's in de knip!en dan heb je je paardje toch nog bij je! meis sterkte en ik hoop dat het je allemaal lukt! liefs
Ik snap het ook niet helemaal hij heeft schulden gemaakt op zijn rekening al voordat jullie samenwoonden. Dan hoef jij daar toch niet voor op te draaien zeker niet als het huis en de paarden op jouw naam staan. Zijn probleem lijkt me wat hij ook zegt. Of begrijpen wij jou verkeerd?
Hij heeft altijd ' meebetaald aan de huur' , ok een heel klein bedrag, maar dat deed hij. De andere rekeningen deelden we. Alleen hij had NOOIT rekeningen liggen van zichzelf, zei hij. Achteraf gezien meer dan genoeg, maar destijds vertrouw je op zijn woord. Ik moet mijn paarden wegdoen, om hem uit de sh*t te gaan helpen. heb ik en geen zin in, en wil er geen tijd aan besteden. Want hij had nooit schulden volgens hem, en liep altijd voor op de rekeningen. Heb hem maandelijks gevraagd of hij nog rekeningen had liggen, antwoord was altijd: nee hoor, allemaal betaald. Mijn financiele plaatje is nu wegens salarisconfllict, 3x achteruit gegaan. dus ik moet nu minstens 40 uur in de week werken om mezelf en straks de baby boven de grond te houden, zodat we het makkelijk hebben. Hij wil niet voor de baby gaan betalen, maar wel wil hij dat de baby zijn achternaam krijgt. Dus dan moet hij betalen. en dat wil hij niet. Dus de baby houdt mijn achternaam, en ik eis van hem straks na de geboorte vergoeding voor de baby (wat ik 100% zeker kan schudden bij hem). ' Heb net besloten om er 1 weg te doen, maar dit geld wil ik aan de kant leggen ( aparte rekening) voor als de kleine er straks is, en wel alles betaald kan blijven worden. Op deze rek. kan hij niet bij, want gelukkig heb ik destijds mijn pasje bij mijn ouders in de kluis gelegd, zodat er altijd wat 'achter de hand' zou zijn in geval van... En voor het inrichten van de babykamer straks. Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft? Dus niet voor zijn problemen!
nou.. dan zou ik ervoor kiezen om die paarden toch weg te doen. Of je moet zoveel centen verdienen dat je het prima redt. En ik zou hem lekker eruit smijten, met zijn bankrekeningen en al! Jij gaat genieten van je zwangerschap, vraag subsidie aan of zoekt een oplossing om de kosten te drukken.
Voor de paarden heb ik al een bijrijdster ( al bijna 2 jaar) Deze betaald niet mee, omdat ze erg vaak dingen koopt, en de muesli betaald (krijgen ze extra) Dat is toch al gauw in totaal min. 50,- wat ze mij uitspaart. Dus vandaar dat ik haar geen bedrag wil laten neerleggen. Zijn ouders willen dat ik hem eruit help, omdat ik het 'zover heb laten komen'. Terwijl ik er pas in december achterkwam, geheel verbaasd. Heb net ook tegen zijn moeder gezegd, dat hij niet op mij hoeft te rekenen, omdat ik er geen schuld aan heb. Nou, ik kreeg de wind van voren. Gelukkig staan mijn ouders achter mij, en moeten we binnenkort om tafel. Omdat mijn ouders ook vinden dat hij straks moet betalen voor de baby.
Voor de paarden heb ik al een bijrijdster ( al bijna 2 jaar) Deze betaald niet mee, omdat ze erg vaak dingen koopt, en de muesli betaald (krijgen ze extra) Dat is toch al gauw in totaal min. 50,- wat ze mij uitspaart. Dus vandaar dat ik haar geen bedrag wil laten neerleggen. Zijn ouders willen dat ik hem eruit help, omdat ik het 'zover heb laten komen'. Terwijl ik er pas in december achterkwam, geheel verbaasd. Heb net ook tegen zijn moeder gezegd, dat hij niet op mij hoeft te rekenen, omdat ik er geen schuld aan heb. Nou, ik kreeg de wind van voren. Gelukkig staan mijn ouders achter mij, en moeten we binnenkort om tafel. Omdat mijn ouders ook vinden dat hij straks moet betalen voor de baby.
Ik vind dus ook dat het zijn probleem is. Zijn eigen schuld. Maar ja, omdat we samenwoonden, had ik er ook om moeten denken, en het moeten controleren. Nou ik dacht dat hij verstandig genoeg was. Niet dus
Dan zou ik toch de paarden wegdoen.....als je al 40 uur werkt in twee banen en kosten en je baby op komst....het is zuur maar soms zijn die keuzes noodzakelijk
Normaal zou ik je helemaa gelijk geven, en vandaar dat ik er nu dus 1 weg doe. De andere kan ik gewoon niet weg doen, omdat deze voor mij ontspannend werkt. Ik heb nl. ontspanning nodig, anders wordt het me allemaal teveel ( zoals nu). Met deze heb ik zo'n goede band, we gaan werkelijk door het vuur voor elkaar. En ik weet dat hij het nu goed heeft (altijd mishand geweest). En deze staat nu op de naam van mijn ouders, omdat hun mij de 'ontspanning niet weg willen halen, en weten dat dit beestje echt alles voor mij is'. De andere heb ik niet echt een band mee, doordat deze nog vrij jong is, en er pas sinds september 2006 erbij is gekomen. Vandaar dat ik ook een bijrijdster heb genomen destijds, om ook voor mijn paard(en) te zorgen. En het is echt een schat van een meid, die altijd voor mij en de paard(en) klaarstaat! Vanaf juni heb ik nog maar 1 werkgever, en deze betaald erg goed. Dan hoef ik max. 3 dagen in de week te werken, en dan heb ik mijn oude 'salaris' terug, omdat dit op 0-uren basis is. De andere heb ik nu erbij, zodat ik recht heb op zwangersschapsverlof. Maar daar loopt het contract in juni af, en dan 2 dagen later ben ik met zwangerschapsverlof.
Je bent gek als jij voor hem gaat betalen, het is zijn schuld en niet die van jou. hij is er vandoor gegaan en laat jou achter met een baby. je moet nu al 40 uur werken om je hoofd boven water te houden dan ga je hem toch ook niet nog eens helpen. Jij hebt gevraagd of hij nog rekeningen had en hij zei van niet. Wat had jij moeten doen dan? nee hoor jou treft geen enkele blaam. sorry dat ik het misschien zo hard zeg maar dit is gewoon belachelijk van hem en zijn ouders.
Dit zeggen mijn ouders dus ook. En meteen werd ik ondervraagd of ik alles wel had betaald enz. Ik kreeg net een sms van hem, dat het goed was dat ik mijn paard ( 1 van de 2) te koop heb gezet, las hij op internet, omdat hij er weer beter van werd qua financieel. Ik hem terug gesmst: dat hij gek was dat hij dacht dat het voor hem was. Dat hij kan betalen voor de baby, of kan neervallen van mij part.. Totdusver geen sms meer gehad
Sorry hoor maar als jou ex vriend de schulden heeft gemaakt, dan draait ie er ook zelf maar voor op. Wat je schoonouders ook zeggen, van mij part kreeg ie geen cent. Je schoonouders willen alleen hun zoon uit de shit halen ten koste van jou. Laat ze eens aan je kindje denken..