Spelletjes vraag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Storm, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Het spel Billy Aap, is dat leuk?

Ik zou best eens een spelletje met mijn zoontjes willen spelen, maar de jongste heeft geen zittend gat en de oudste is snel het overzicht kwijt als er teveel 'regels' zijn.
    Verder zit ik wel te denken aan kwartet met plaatjes oid.
    Memory hebben we, maar is niet echt een succes. Ik dacht misschien een spelletje met iets meer actie, dat dat leuk zou zijn.

En ik lees heel vaak dat knappe koppen zo leuk is, maar wat is daar precies de bedoeling van?

2. Storm

Storm Niet meer actief

Niemand die bekend is met deze spellen?

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Nee maar Billy Aap lijkt mij wel leuk dus ben benieuwd naar ervaringen, wij doen visjes vangen.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Dat spel ken ik niet. Hier zijn jenga, mens-erger-je-niet en een soort ganzenbord erg in trek. Beide jongens hebben weinig zitvlees, maar dit vinden ze superleuk. Met een dobbelsteen gooien, tellen en stapjes zetten vinden ze echt leuk.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    knappe koppen is een spel met een dobbelsteen en 3 kleuren daarop
    Geel, blauw en rood en 4 kleuren rondjes al pionnen.

De ene zijn weet vragen: hoe het het jong van een schaap, welk geluid maakt een muis, etc.
    De andere zijn actie kaarten; doe een aap na, waar zit je neus, kun je een vliegtuig na doen,......
    En dan nog de bouwkaarten dan moet je met de vormpjes het kaartje nabouwen.

Op deze manier lopen ze met de pion over het bord en wie het eerst bij de finish is wint. Hoewel het geen echt win spel is, gaat meer om bezig te zijn. Mama of papa doet niet echt mee, die stelt de vragen.

Bij ons vonden ze het rond de 2 a 2,5 het leukste en nu komt het nog maar zelden uit de kast.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Dat klinkt wel als een geschikt spel voor de jongens. Mijn oudste heeft spraak-taalproblemen. Misschien wel leuk om spelenderwijs met een lagere insteek toch met taal- en taalbegrip bezig te zijn.
    Visjes vangen ziet er ook wel leuk uit. Ik denk dat ze dat ook wel leuk vinden.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het is zeker leuk met zoveel kinderen :) -er zitten speciale vragen tussen voor 2 - jarigen (welke kleur is dit?) - dan staat er ook een 2-tje op het kaartje. Maar ook best een paar moeilijke vragen vind ik als - in welke straat woon je? - Waar komt wol vandaan? - plantjes hebben water nodig om te groeien en wat nog meer?

En de actieve vragen zijn ook altijd leuk. Van grove motoriek - tot fijne motoriek en ook links/rechts komt aan bod.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Weten ze de kleurtjes al een beetje? Want kleurentorentje vind Sven erg leuk. Ook goed voor de fijne motoriek.

Actief zoekspelletje: nijntje verstoppertje.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Nijntje hebben we al, is echt onwijs leuk. Vinden de jongens helemaal te gek!
    Kleurentorentje zal ik eens naar kijken. De oudste kent alle kleuren al, maar de tweede is er druk mee bezig. En dan komt mijn dochter ook nog natuurlijk.

10. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Wij hebben voor onze oudste het spel Bunny Boo gekocht voor Sinterklaas. Ook goed voor de spraak/taalontwikkeling. Lijkt mij erg leuk!

11. Storm

Storm Niet meer actief

Bunny Boo lijkt me ook erg leuk! Dat wordt een budget overschrijdende sinterklaas...

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Spellen van Haba, super leuk en stevig spul. Hier hebben ze nu de eerste boomgaard. Zoon is super fanatiek en dochter snapt wat je doet met de dobbelsteen, maar nog niet het winnen en zo, maar ze doet op haar manier lekker mee.
    Van de sint krijgen ze de eerste spellendoos van haba samen.

Deel Deze Pagina