4 uur snachts wakker geworden met weeen, elke 5 minuten. Om kwart voor 7 was de vk er. 9 cm ontsluiting. Vliezen gebroken, 25 minuutjes persen en om half 8 was onze zoon geboren. Zo kan ik er nog wel 10 krijgen!
1 uur aan 't infuus gelegd om bevalling op te wekken. Om half 3 de 1e wee gesignaleerd. Om 5 over 3 zoonlief in mijn armen! Bij elkaar 3 tot 4 weeen gehad en 2 persweeen, en géén naweeen.
Wat leuk, ik ben ook zo'n geluksvogel wat bevallingen betreft 1e kindje met 41 weken: ik lag lekker te slapen in bed toen de weeën s'nachts waren gekomen, eerste halfuurtje onregelmatig en daarna om de 3 minuten. Mijn Man had vk gebeld die was gekomen, ze ging kijken naar mijn ontsluiting, dat was dus al 10cm niet veel later kwamen de persweeën en binnen ongeveer kwartiertje was ze geboren (zonder ruggenprik en geen naweeën) 2e kindje 40 weken en precies op de uitgerekende datum: ik zat lekker tv te kijken, toen kreeg ik om 22.00 ongeveer weeën. Dit keer eerste kwartier onregelmatig en 2e kwartier om de 3 minuten. Ik Zat trouwens nog met mijn moeder te bellen haha. Dus ik had de vk gebeld. Die kwam na 10min ongeveer, ze keek naar mijn ontsluiting was 9 cm (alweer zo ver en zo snel). Niet lang daarna dus persweeën en binnen half uurtje was ze geboren. Ook zonder ruggenprik en geen naweeën. Had diezelfde dag nog me oudste dochtertje naar psz gebracht en gewinkeld, totaal geen last gehad van iets haha. 3e kindje met 36 weken: ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat mijn kindje te klein was volgens de vk. Ik was zo bang en verdrietig. Mijn man gebeld en hij was uit zijn werk gekomen om met me naar het ziekenhuis te gaan (mijn oudste kindje was bij mijn schoonvader en mijn middelste kindje bij mijn moeder). Eenmaal in het ziekenhuis werden er hartslagmetingen gedaan en echo's gemaakt. De gynacologe? Vertelde mij dat hij de volgende gehaald moest worden want mijn kindje groeide inderdaad niet meer (goed) en was te klein. De volgende dag Kreeg ik een hartmeetapparaat in voor de baby om te kijken of alles goed ging tijdens bevalling enz. Ze begonnen weeënopwekkers toe te dienen via infuus, dat duurde wel een paar uur omdat het moest aan slaan op mijn lichaam, als dat niet het geval was zouden ze ongeveer na 24 uur over gaan op een keizersnede. (ik was doodsbang ook met opwekken ik dacht aan al die helse verhalen die je soms leest/hoort.) Maar gelukkig na een paar uur had ik 4cm ontsluiting en daarna ging het sneller want ongeveer 2 uur later had ik 9cm ontsluiting. Toen waren de persweeën gekomen en na één perswee had ik hem er al uit geperst haha en weer zonder ruggeprik. Ik was zo moe dat ik hem er gelijk heb uitgeperst haha, ik kreeg wat later ijzer toegediend want ik had ijzertekort. Weer zonder ruggenprik wel een half uurtje naweeën gehad. Mijn kindje groeide niet omdat de placenta niet meer goed was, hij was verkalkd en daardoor kreeg mijn kindje niet genoeg voedingsstoffen, de artsen zeiden later dat ik een te hoge bloeddruk had gehad en een zwangerschapsvergiftiging (niets van gemerkt). Maar gelukkig deed mijn kindje het vanaf de eerste dag al meteen goed met alles en heeft hij bij mij op de kamer in het ziekenhuis gelegen en nu heeft hij alle gewicht ingehaald en zit op schema,. Godzijdank waren ze er precies op tijd bij!!! Haha ze kwamen steeds eerder om geboren te worden. Sorry voor het lange verhaal.
Ik kijk ook echt met een BIG SMILE terug op de bevalling. Zo een mooie ervaring! Hoewel ik er van begin tot eind 21uur over heb gedaan, was het totaal niet zwaar. Van 2200uur 's avonds lichte weeen, die wel snel regelmatig werden en steeds sneller, tot ze om de - hoeveel minuten was het ook al weer dat je mag bellen - dat was in iedergeval 5uur smorgens. En dus gebeld, na eerste controle VK (ontsluiting3cm) , toch maar mn bed in gedoken en nog lekker geslapen tot een uur of 9. Toen kwam ze weer. Mn weeen waren nog steeds licht, en de ontsluiting was niet veel gevorderd. Volgens mij nog wat geslapen en gekletst met mn vriend, gewoon lekker relaxed. Mn vriend was entertainer - langswandelen met de kinderwagen en een pop er in enzo, grapjes maken.. Uur of 13 weer VK, ontsluiting 5cm ofzo, maar verloor vruchtwater, scheurtje bovenkant, zij verder open geprikt. Bleek in gepoept te zijn en dus op medische indicatie naar zh. Daar was ik uur 15. Weeen werden al wel wat zwaarder, maar ik dacht "Is dit nou waar ze zo over zeuren, is toch makkie!"haha.. Goed, in het zh kreeg ik weeenopwekkers, omdat ze dus te licht waren.. Toen die eenmaal aansloegen, kreeg ik al snel serieuze persweeen.. Ze geloofden dat niet, maar keken toch even an ja hoor. Met spoed naar de verloskamer en persen. 3 x persen (in 12min) en onze zoon was er!! Die meteen op mn borst en drinken. Echt super ervaring, we hebben het leuk gedaan samen al zeg ik het zelf. Mijn vriend steeds tussen de weeen door : "En, nooit meer, zoals ze allemaal zeggen??" Ikke: "Echt wél, dit is leuk!" En zo heb ik het ook ervaren, hopelijk volgt er nog zo 1!
Ik mag ook niet klagen 02:00 s nachts begonnen de weeen, maar deed niet veel pijn. 04:00u zh gebeld was daar 05:00u en weeen werden steeds heftiger. Ik werd meteen nagekeken en had al 6cm ontsluiting. Anderhalfuur later 9 en nog geen 10min later kwam de eerste perswee. Na 7 min geperst te hebben kwam ons prachtige zoontje op de wereld! Bevalling van nog geen 5u, zonder ruggenprik en naweeen. Als ik weer zwanger mag worden (over een tijdje pas ) hoop ik dat mn 2e bevalling weer zo mag gaan!
Ik kreeg 's avonds rond 22:00 uur een paar vage krampen, die steeds om de tien minuten terugkwamen.. Toch proberen wat te gaan slapen, maar om 00:30 uur toch maar de vk gebeld. Ze kwam langs en ik had 1 cm en zou haar de volgende ochtend zien in het ziekenhuis. Om 03:30 kwamen de weeën sneller en ik opnieuw gebeld. uurtje later was ze bij ons en had ik 3cm. We mochten rustig aan naar het ziekenhuis gaan en zij zou komen om 6:00 uur. 5:15 uur waren we in het ziekenhuis en had ik perweeën waar ik niet aan toe mocht geven omdat de vk er nog niet was. Deze is snel gebeld. om 5:40 kwam ze binnen lopen, ze voelde en ik had volledige ontsluiting. Om 5:45 mocht ik persen en om 5:49 had ik onze dochter op mijn borst... Niet uitgescheurd of iets. Appeltje, eitje! Alleen persweeën wegpuffen is best heftig!
Hier ook een makkelijke bevalling. Ik moest voor een ctg naar het zh ivm bloeddruk was toen 39.5 weken. Ze wilden me 2 dagen later gaan inleiden door die bloeddruk kreeg ik toen te horen, prima. Arts wilde alleen even checken of mn baarmoedermond al 'klaar' was Bleek dat ik al 3cm ontsluiting had, niks van gemerkt. Arts heeft me toen gestript en om 17.30 mocht ik naar huis. Even wat gegeten, daarna nog maar even lekker ontspannend in bad gaan liggen met een boekje. Kreeg wat hele kleine krampjes maar ze zeiden dat dat van het strippen kon komen dus verder geen aandacht aan gegeven. Deed ook niet zeer voelde het alleen. 20.30 had ik dat nog steeds en mn beste vriendin zei steeds tegen me je bent aan de gang hoor. Ik dacht yeah right, bevallen doet toch zeer ik moet toch puffen oid?! Toch maar even contact gezocht met het zh en ze ik mocht langskomen als ik behoefte had maar het hoefde niet zeiden ze. Toch gedaan. Kwam ik daar aan, arts even kijken. 7cm geboren en het ging gewoon zomaar zonder pijn te hebben. Ik heb geen weeen gehad?! Ja volgens de scan wel maar heb er niks van meegekregen. De persweeen stelden bij mij dus ook niks voor. Enige rotte was mn knip waar ik na de bevalling nog wel lang last van heb gehad. De tijd na de bevalling vond ik dus erger als de bevalling, die zou ik zo opnieuw doen! Met alle plezier
Ik werd ingeleid met 38+0 vanwege zwangerschapdiabetes. Ik was een paar dagen daarvoor al gestript met 1,5 cm, en ik begon aan de bevalling met 3 cm. Vliezen werden gebroken en infuus aangesloten om 8.15. Laagste standje, is niet één keer opgehoogd, want ik kwam vanaf de eerste wee in een weeënstorm. 1 minuut wee, 1 minuut (of minder) rust. Na een half uurtje persen werd mijn eerste kindje geboren om 10.55. Minder dan drie uur vanaf eerste wee tot kindje op de borst dus . Ik vond het intens en heftig, maar ik was wel in een roes, waardoor alles minder scherp binnenkwam. Ik wás echt de bevalling, zeg maar. Viel me achteraf gezien 100% mee.
Ik had eerst s' ochtends de slijmprop verloren en ik kreeg 's nachts om 3 uur weeën. Gelijk een weeën storm tot 5 uur in de ochtend. Vk was er om half 6 en ik had toen al 8 cm. Om 06.45 begonnen met persen en om 07.25 uur is onze dochter geboren. Ik zou het zo weer doen
Hier ook een makkelijke bevalling van mn dochter (eerste kindje). Zo'n 2,5 u echte weeën gehad en een kwartiertje persen. Verder minuscuul beetje uitgescheurd, waar ik na 1 week al niets meer van voelde. Ik zou het ook zo overdoen. Was overigens van te voren bang voor een moeilijke bevalling, omdat ik niet echt heupen heb. Dat maakte dus achteraf blijkbaar niets uit .
Mijn bevalling 8 weken geleden is ook erg snel gegaan, maar zeker niet zonder pijn.. Had vanaf week 35 wel regelmatig last van voorweeen, waardoor ik met 40 weken al 3.5 cm ontsluiting had. Met 40+3 dagen kwam de vk om half 12 bij mij thuis langs om me te strippen..omdat het maar niet doorzetten.. Maar dat heeft niets geholpen.. om kwart over 2 kwam ze weer terug om me vliezen te breken, toen had ik 4 cm ontsluiting.. zonder weeen.. ze zou om half 5 weer terug komen, omdat ze niet verwachtte dat het snel zou gaan omdat het me eerste is. Maar om kwart voor 3, een half uur na het breken van me vliezen kwam ik in een weeen storm terecht(wat heftig zeg!) ene wee na de andere zonder pauze dacht dat ik het ff niet meer trok.. Om kwart over 3 liet ik mijn man de vk bellen.. ze was hier om half 4 en ja hoor 7 cm ontsluiting dus naar het ziekenhuis gegaan eenmaal daar aangekomen moest ik 15 min op de gang wachten omdat ze nog aan het schoonmaken waren (babyboom!) uiteindelijk lag ik om 10 over half 5 in bed nog steeds heftige weeen.. Ik riep om pijnstilling en dat ik moest persen maar toen wou ze even voelen en bleek ik al 10 cm te hebben.. mocht om 5 voor 5 meteen gaan persen en 12 over 5 is me zoontje geboren.. ben overigens niet uitgescheurd.. alleen een klein scheurtje in me binnenste schaamlip maar niet heel bijzonder.. wel last gehad van naweeen 1 avond/nacht.. De titel van het forum gaat over makkelijke bevallingen ik wil het zelf niet zo noemen want makkelijk is een bevalling zoiezo niet wil het eerder snel noemen. maar wel leuk dat er zo een onderwerp is! kunnen vrouwen er moed van krijgen die nog moeten bevallen.
1e bevalling: vliezen braken, meteen in weeenstorm. Gelijk naar ziekenhuis gegaan en had 8cm ontsluiting. 3,5 uur na breken van de vliezen was onze oudste zoon geboren. Het persen duurde ongeveer 20 minuten. 2e bevalling: bevalling begon met wat lichte krampjes. Al snel naar het ziekenhuis. Daar aangekomen had ik 3cm ontsluiting. De vk brak de vliezen en 1,5 uur later had ik mijn 2e zoon in mijn handen. Persen duurde 9 minuten. 3e bevalling: bevalling begon weer met lichte krampjes. Wederom snel naar het ziekenhuis. Vk brak gelijk de vliezen (bij 3cm ontsluiting) en 50 minuten later had ik zoon nr. 3 op de wereld gezet. Persen duurde 5 minuten. Mijn bevallingen vallen in de categorie 'snel, maar heftig'.