Verhalen over: Niet weten dat je zwanger bent!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debke83, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

een kennisje van mij kwam er met 26 weken achter dat ze zwanger was. Ze moest een echo van de buik hebben vanwege een ontsteking, maar er kwam iets heel anders tevoorschijn haha............

2. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik ken de verhalen ook, en ik vind het ongelofelijk dat het kan.

Een vriendin van mij werkt als röntgenlaborante in het ziekenhuis, en had die avond dienst op de eerste hulp. Er werd een meisje van 16 jaar binnengebracht, met een (veronderstelde) acute darminfectie. Mijn vriendin kreeg de opdracht een röntgenfoto van haar buik te maken. Ze schrok zich dood toen ze op de foto een babyskeletje zag zitten, al ver ingedaald in het bekken. Het meisje is meteen naar de verloskamer gebracht, waar ze even later is bevallen!

Aan het einde van mijn eerste zwangerschap ging ik een sportwinkel in om een yogabal te kopen (had gehoord dat die fijn kunnen zijn tijdens de bevalling). De vrouw die mij hielp in de winkel, moest ook even haar verhaal kwijt. En ze vertelde mij dat ook zij niet wist dat ze zwanger was. Dat ze tot 1 dag voor haar bevalling gewoon in de winkel had gewerkt en dat haar collega's haar niet geloofden toen ze een dag later belde met het verhaal dat ze moeder geworden was!

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Schrik van de verhalen, maarja ken ook iemand die was zwanger, wist ze wel natuurlijk mar ging trouwen met 7 maand en had een trouwjurk aan maatje 36 niks geen buik.

Een paar weken voor de bevalling begon ze een beetje te groeien maar leek echt totaal niet op een zwangerschap.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Zo'n verhaal heb ik ook...

Een kennis van mijn ouders, die was al 42 jaar, kreeg buikpijn, steeds meer en ging dus naar het zkh omdat het niet te houden was. Een paar uur daarna was ze dus ook thuis met een baby'tje! Echt niemand geloofde haar toen ze de dagen erna iedereen belde en de 'roddel' ging natuurlijk als een lopend vuurtje in de rondte! Maar het was echt waar... En toch blijft het natuurlijk ongelofelijk!

En mijn zus kwam bij haar zwangerschap ook pas met 26 weken erachter dat ze zwanger was. Ze was altijd heel smal en ineens kreeg ze steeds meer een buikje. Testje gedaan, zwanger, naar de dokter, echo en voila, al 26 weken zwanger!

5. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    mijn zus is er een paar weken geleden achter gekomen dat ze zwanger was!! nu is ze eind dec. uitgerekend ze heeft zelf al 4 kinderen dus je zou zeggen dat ze het wel zou moeten voelen! en een buik die heeft ze niet ze werd wel dikker maar ze dacht dat dat door het eten kwam ze heeft niet echt een zwangerschaps buik! heel apart!

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    en toch lijkt mij het echt raar..

rond de 16 weken zwangerschap neemt je hcg af en word et overgenomen door progesteron..
    dus degene die na 30 weken zoiezo een test deden kregen automatisch een negatieve test omdat je geen hcg meer in je urine hebt???
    of ben ik nu zo dom...

7. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    lijkt me zo apart om naar het zh te gaan en even later een kindje vast te hebben

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

*een meisje die mijn man kent van voetbal wist met 18 weken pas dat ze zwanger was,

*het zusje van een vriend van mijn broer wist niet dat ze zwanger was,

meteen na de bevalling werd ze weer zwanger, en heeft dus nooit een menstruatie gehad,

toen na ongeveer 6 maanden de menstruatie nog niet op gang was ( geen bv dus daar lag het niet aan) mocht ze komen,

1 week later is ze met 26 weken bevallen.

* en nog niet zo lang geleden een kennis van mijn man

die vrouw wist niet dat ze zwanger was, ze klaagde over ontzettende buikpijn dus haar vriend wou dat ze na de ha ging,

deze heeft haar doorgestuurd naar het ziekenhuis voor waarschijnlijk nierstenen,

daar hebben ze een echo gemaakt en toen zei de echoscopist,
    ehmm dit zijn geen nierstenen mevrouw.... u bent aan het bevallen

9. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    ligt er natuurlijk ook aan hoe je buik groeit, mijn nichtje droeg op het eind van haar zwangerschap nog steeds haar gewone kleding, terwijl ik een toeter had van heb ik jou daar.... Als je verder niet echt last van kwaaltjes hebt, geen plannen hebt en niet regelmatig ongesteld word, kan ik het me best voorstellen, lijkt me wel heel erg apart!!!!

10. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    jeetje wat een verhalen echt bizar. Ik kan het me overigens wel voorstellen. Omdat wij bezig waren met zwanger worden wist ik het al met 5 weken. Maar tot 29 weken heb ik geen buik gehad en mijn normale kleding nog aangekund. Buiten vroegen ook mensen: huh, ben je zwanger dan? En dan zei ik: ja hoef nog maar ongeveer 10 weken. Nou je moest die verbazing zien! Dus kan het me heel goed voorstellen als je verder geen kwaaltjes o.i.d. hebt. Dat had ik allemaal wel, tot 20 weken iedere dag overgeven dus ik kon er duidelijk niet omheen.

11. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)

er blijft altijd wel iets van hcg te zien... ik dacht namelijk precies hetzelfde. Maar met de normale testen test je in principe ook negatief na 20 weken maar de digitale van clearblue kan dan nog wel positief testen. Vraag me niet hoe het kan hoor. Wij doen mee aan het programma BabyBoom en ik moest daar met 25 weken testen en iedereen dacht dan komt er negatief te staan maar de test was nog steeds positief.

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik kan er echt niet met mijn pet bij dat mensen echt helemaal geen vermoeden hebben
    Dat je het tot een week of 20/25 niet doorhebt kan ik me nog voorstellen.
    Ik had zelf tot die fase ook nergens last van en voelde amper wat
    maar zeker aan het eind moet je toch wel (soms keiharde) schopjes voelen en je buik heen en weer zien bewegen? hoe zou je die anders kunnen verklaren? uitschietende losgeslagen darmen ofzo? ;)

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whahaha, zie nu zo'n brandslang voor me die wild om zich heen spuit whihihi:p.

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha ja idd! :D

15. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik kan me er ook niets bij voorstellen maar inderdaad, iedereen kent dit soort verhalen wel uit zijn omgeving. Het lijkt me heel raar om ineens een kind te hebben, als je het weet is het al heel bijzonder maar zonder dat je het weet? Phoe!

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Bij mijn zoontje kwam ik er ook pas met 16 weken zwangerschap achter... Ik ben achteraf gezien direct na het stoppen met de pil zwanger geraakt. Ik slikte al 15 jaar de pil, en had daarvoor een erg onregelmatige cyclus, was soms maar 5 keer per jaar ongesteld. Ik was ervan overtuigd dat het lang zou gaan duren om zwanger te worden. Ik was echt aan het wachten op een eerste menstruatie. Ik was ook net in die periode gestopt met roken, dus dat ik wat aankwam weet ik daaraan. Uiteindelijk een test gedaan, omdat ik een harde bobbel onderin mijn buik voelde. Toen bleek ik dus zwanger. Ik kon direct de volgende dag voor een echo terecht, en daar zagen we ons ventje naar ons zwaaien! Een bizar moment! We wisten pas een dag dat ik zwanger was, en vervolgens wisten we dat we een jongetje kregen!
    Gelukkig was ik al gestopt met roken, en lust ik ook alle dingen niet die je niet mag eten als je zwanger bent! Had alleen met oud en nieuw 1 drankje op, maar die smaakte me helemaal niet, dus verder alleen fris gehad. Wel een fijn gevoel dat ik niet vanalles 'slechts' had gedaan/gegeten...

Als ik sommige verhalen lees, dan is die van ons nog geeneens zo bijzonder...haha.

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Nou.. ik heb de ziekte van Crohn, 1 keer voelde ik het elke keer op dezelfde plek 'schoppen'. Kreeg het echt spaansbenauwd en was bang dat ik weer zwanger was. Ik was toen bij mijn moeder en die voelde het ook aan de buitenkant! Natuurlijk gelijk naar de winkel, een test gehaald en was negatief. Mijn darmen gaan dus wel degelijk soms zo tekeer, dus het kan wel ;) :D

18. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Als je hele sterke buikspieren hebt, schijnt het dat je het vaak inderdaad heeeeel lang niet kan zien dat je zwanger bent. Dus echt niet alleen bij dikke mensen.

Las toevallig ook artikel van het kickboksen en paardrijden, dus sporters krijgen soms later een buik.
    Ik heb een filmpje, waarbij mijn buik beweegt, als Frummel aan het draaien is. Mijn broer was eerst in India, en had last van diarree en toen deed zijn buik dat ook, zei hij. Ik wist niet dat dat kon!
    En een vriendin heeft het tijdens haar zwangerschap nooit gezien, dat haar buik bewoog, zij heeft een normaal postuur.
    Wel gevoeld, maar dan weet je ook dat je zwanger bent.

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Twee nichten van mijn moeder hebben het gehad. 's Nachts buikpijn, bloedverlies, dokter gebeld en een paar uur later een kind op de wereld gezet! Wisten nergens van. Geen zwangerschapskwalen, geen dikke buik (vrouwen schommelen natuurlijk vaak een beetje in gewicht) en de ongestelheid ging "gewoon" door...

De tante van een klasgenootje op de basisschool is ook "spontaan" moeder geworden van een jongetje, die belde heel vroeg in de ochtend of ze bij mijn klasgenootje toevallig nog babykleding en spullen op zolder hadden staan, want ze had ze dringend nodig. Niemand wist dat ze zwanger was, ook zij zelf niet.

Een meisje op de rijschool is na een heftige buikpijn op het toilet bevallen (was toen 16) Haar ouders waren op vakantie en kwamen dus terug als opa en oma. Ook hier had niemand iets in de gaten.

Apart toch? Ik ben blij dat ik me wel zwanger voel :D

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De dochter van een collega:

Meisje (15 jaar) doet aan een vechtsport. Één van de trainingsoefeningen is dat de trainer over de buiken van de mensen ging lopen. Goed je buik strak aan spannen en dan lukt dat zonder pijn (mits je goed getrainend bent). Goed, in die week die oefening nog gedaan.

Op een avond krijgt dochter van collega buikpijn, helse buikpijn. Die meid gaat ineens zitten wiegen/steunen/kreunen op de bank. Moeder ruikt onraad. Ze herkend bewegingen van dochterlief van toen zij zelf aan het bevallen was. Moeder denkt dat kan niet, maar omdat de dochter kapot lijkt te gaan van de pijn sleept ze dochter mee naar het ziekenhuis.

Daar blijkt de bevalling bezig te zijn :$
    Een gezonde dochter is toen op de wereld gezet.

Het meisje heeft nooit geweten zwanger te zijn. Heeft mensen over haar buik laten lopen. Ze werd de laatste tijd wel wat dikker en was zelfs begonnen met Sonja Bakker.... :D

Nu ik zelf zwanger ben vind ik zo moeilijk voor te stellen!! Ben nu 10 weken precies (yeah!!) en pas nu al niet meer in mn spijkerbroeken ;)

Deel Deze Pagina