naar is dat he? wachten op die uitslag, ik had echt het idee dat iemand je dan komt vertellen of je kinderen zult krijgen of niet.... fff volhouden nog tot aug mischien valt het echt mee, groetjes jose
Hallo Verhip, heel veel sterkte de komende tijd. Zo zie je maar weer dat iedereen een heel eigen verhaal heeft he hier. Ik heb het zelf best aan veel mensen verteld. Het zit me hoog per slot van rekening. De reacties zijn heel wisselend inderdaad, maar over het algemeen kunnen mensen zich wel voorstellen hoe moeilijk het is. Het komt wel vaak voor dat mannen zich heel erg schamen als hun zaadkwaliteit minder is, (en nog meer erover opscheppen als dat niet zo is). En dat slaat eigenlijk nergens op als je erover nadenkt. Je kunt er niets aan doen (behalve dan dingen als niet roken en drinken en zo, maar dan nog, dat scheelt wel iets, maar ook echt niet veel. Het is net zoiets als heel trots zijn als je blond haar hebt. Dat komt ook gewoon maar uit je hoofd, doe je toch ook niets aan... Wel een mooie vergelijking, dat je zelf "maar een kapot achterlicht" bent... Bij ons is tot op heden nog niets geconstateerd, wij zijn in combinatie blijkbaar een prachtig functionerende auto, maar toch zit ik alweer dik anderhalf jaar in de mmm... Soms weet je het gewoon niet. In ons ziekenhuis stappen ze daarom wel snel over op de hormonen, zelfs als je cyclus heel regelmatig is. Doorvragen en voor jezelf opkomen is het devies. Ik snap ook wel dat je de stap naar Icsi enorm groot vindt. Maar aan de andere kant: de kans op succes bij icsi is zoveel groter dan bij iui, zelfs als alles goed functioneert. En natuurlijk is het fijn als je met een minder intensieve behandeling zoals iui slaagt. Maar wat nou als dat niet zo is? Het komt elke keer weer keihard aan als het weer niet gelukt is. Ook als je vantevoren weet dat de kans maar klein is. Sterker nog, zelfs als ik geen enkele poging heb gedaan, ben ik nog teleurgesteld als ik ongesteld ben omdat je ook op dat moment er weer mee geconfronteerd word dat het niet vanzelf gaat. Overigens is er wat intensiteit betreft geen enkel verschil tussen icsi en ivf. Dat maakt voor jouw lichaam niets uit, de punctie etc is precies hetzelfde. Het enige verschil is dat ze een zaadje in het eitje planten in plaats van erop leggen. Die keus maak je zelf ook niet waarschijnlijk (en zo wel: waarom zou je ivf willen als je ook icis kunt krijgen? Bij icsi weet je tenminste zeker dat het eitje bevrucht raakt, bij ivf moet je dat nog maar afwachten). Heel veel sterkte de komende tijd met alle onderzoeken, het afwachten en de beslissingen. Ik ga je zeker volgen en leef met je mee. xxx, SRB
Jullie gaan het niet geloven, maar ik denk dat ik gisteren mijn ei heb gehad! Ik had de vorige cyclus ook op het moment dat ik mijn ei heb gehad, zere tepels..En ik heb ze nu al weer! Zou dus betekenen dat deze ronde maar 36 dagen duurt ipv 48 of 45 of 56...Jullie willen niet weten hoe blij ik ben! Maar goed, we hebben de afgelopen dagen om de dag geklust, dus dit zou genoeg moeten zijn in een normale situatie..Ik weet dat het zaad slecht is, dus dat de kans klein is maar ik heb hoe dan ook een beetje hoop! Tegen allen: Dankjewle voor jullie antwoorden, geeft mij het gevoel dat ik er niet alleen voor sta.. Verschil tussen ICSI en IVF vinden mijn hubbie de "kans" dat er een verkeerd zaadje wordt ingeprikt. Mijn hubbie is vooral bang dat het kind misschien eerder een afwijking kan krijgen omdat het geen natuurlijke selectie is..Bij IVF is het nog een natuurlijke selectie...Maar goed, wij zijn vooral blij (ook als het wel ICSI wordt) dat het mogelijk is.. Het duurt allemaal wat langer, maar uiteindelijk weet ik / weten wij zeker dat wij papa en mama worden...
Nadeel is overigens wel dat ik dan waarschijnlijk MIDDEN in mijn vakantie ongesteld ga worden...Wat dat betreft had ik een beetje hoop op een wat later ei, zodat we midden in de vakantie klussen voor een eventuele zwangerschap... Ps. Klussen doen we overigens zoweizo wel hoor, daar hoeft geen ei voor te zijn..
He Verhip, wat goed dat je je ei hebt gehad! Ik bergijp helemaal hoe blij je bent dat die cyclus wat korter is deze keer. Gaat het kapotte achterlicht dan toch weer werken? Hoe moeilijk ook, probeer niet te veel te hopen dat het op de normale manier gaat lukken, want de kans is gewoon heel erg klein. Dat bespaart je een grote teleurstelling. En dat je nu net in je vakantie ongesteld moet worden is natuurlijk balen.... Ik ben het met Srb eens dat je niet eerst aan IUI moet beginnen als het toch weinig zin heeft. Natuurlijk is het veel fijner als de mogelijkheid er is, maar als het zaad er niet goed genoeg voor is heb je iedere keer een grote teleurstelling (ik zou me er in ieder geval alleen maar vervelender door voelen). Mijn mannetje heeft ook liever IVF dan ICSI vanwege die natuurlijke selectie. Maar ik heb toch ook veel gelezen dat de grote natuurlijke selectie vaak in de baarmoeder plaats vindt: zal het zich innestelen en zal het vruchtje goed doorgroeien. Want een (vroege) miskraam is eigenlijk de grootste nauurlijke selectie. Daarnaast pakken ze bij ICSI juist de beste zaadcel eruit, dus is het eigenlijk een positieve natuurlijke selectie! Nou, succes ermee! Wanneer ga je op vakantie? Lekker ff ertussen uit met zijn tweetjes (wij gaan volgende week en ik kan niet wachten!) Liefs Mia
Wij gaan aanstaande zaterdag, heb er zeer veel zin in...We gaan alleen wel met een stel op vakantie, die zwanger is, zo'n 14 weken nou...Kan het op zich wel heben hoor, want zij zijn ook een jar en paar maanden bezig geweest om kindje te krijgen dus ben juist blij voor ze...Hoop alleen niet dat het me gaat irriteren gedurende de vakantie, omdat ik juist even rust wil creeren in mijn hoofd... Maar wat je zegt, heb ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan..Dat de selectie door je baarmoeder gebeurd, zal dat van de week ook eens aankaarten bij mijn hubiie... Fijne vakantie alvst, als ik je niet meer voorbij zie komen, en tot over een paar weken..
Jij ook een hee fijne vakantie! Ik hoop dat je goed uitrust en niet te veel hoeft te "lijden" onder de zwangerschap van je vriendin. Maar ik begrijp dat dat wel meevalt als zij er ook lang over gedaan hebben. Ik heb datzelfde gevoel bij mensen die ouder zijn dan ik en zwanger zijn(misschien een beetje raar maar ik denk dan: "zij waren eerder aan de beurt") Geniet er van! Liefs Mia
Nou zie ik dat mijn oud onderwerp is gesloten, dus vandaar maar een nieuwe aangemaakt. Of kan iemand mijn oude weer openen? Vakantie is goed geweest, had er soms toch wel wat moeite mee dat het nichtje wel zwanger was en dat die buik in 2 weken tijd ontzettend is gegroeid! Maar, ergste van alles vond ik toch wel dat ik ongesteld ben geworden midden in de vakantie. Ik wist dat ik rond de maandagnacht, dinsdagochtend ongi moest worden. Omdat ik dit wist, heb ik de hele maandag zo'n moeite gehad om de dag door te komen, tot huilens toe. Ik wilde gewoon dat het ineens donderdag zou zijn want dan wist ik al waaraan en waaraf. Ik durfde niet naar de WC. Maar goed, die bewuste maandagnacht onweerde het ontzettend, bliksem noem het maar op, waardoor ik paar ramen moest dichtdoen van de caravan. Ik moest toen plassen en jawel hoor, weer ongesteld! De weersomstandigheden stonden net als mijn gevoel.. Na de vakantie gesprek met gyn en intake van icsi een maand laten verzetten omdat ik toch wel enige rust heb gevonden. Ik had echt zoiets van "ik moet ik moet", terwijl ik nu zoiets heb "het komt wel".. Hubbie heeft 2 weken geleden bloed moeten laten prikken, nav tabletten om te kijken of zijn hormonen veranderen onder die medicijnen. En die veranderen positief..Vervelende hiervan is wel dat de uroloog weet dat het in de meeste gevallen geen effect heeft op het zaad, dus hij slikt ze op goede hoop maar het is nooit bewezen dat het effect heeft. Hij zou dus over 2 maanden opnieuw zaad moeten laten onderzoeken en dan kijken of het inderdaad effect heeft. Ik heb de uroloog ook gevraagd of ik de intake van de icsi en het gesprek met de gyn moet verzetten en dat we eerst de volgende zaaduitslag moeten afwachten, maar dat hoeft niet. De uroloog zei dat er weinig kans was op verbetering, dus hij adviseerde om de rest gewoon in gang te zetten.. Op naar het volgende gesprek, 9 september met de gyn. Daarin zal bevestigd worden dat het icsi wordt en kan normaal gesproken de icsi intake ingepland worden. Hier hoef ik gelukkig niet op te wachten, want heb ook dat al latne inplannen..18 september, 14:45.. Blijft afwachten..
Je nieuwe kan zeker open! Je kan dat via een report post vragen of even een pb'tje met de link :-D De link mag je me ook hier even geven hoor, dan plaatsen we je bericht gewoon in het originele topic, als je dat wilt. Een topic gaat na een maand zonder reacties automatisch op slot Elmo
Hey Verhip, welkom terug! Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, allen jammer dat je ongesteld bent geworden. Ik snap goed dat je daar tijdens de vakantie niet op zit te wachten. Wij waren laatste de hele dag naar een feest en ik wist dat het eraan zat te komen, maar baalde toch enorm dat ik net daar ongesteld werd. Op de een of andere manier blijf je stiekem hopen dat het wel vanzelf gaat.... Verstandig dat je gewoon doorgaat met al die afspraken voor de iCSI. Mochten die hormonen wel werken, kun je het altijd nog stopzetten toch? 9 spetember is al best snel... Liefs Mia
Heey Verhip, Goed dat je tochlekker van je vakantie hebt kunnen geniet, dat is zo belangrijk. Het is allemaal al zo zwaar die hele mmm. Dus wat ontspanning doet een mens goed. Ik ben benieuwd naar de uitslagen van de uroloog. Ik hoop dat er toch verbetering is te verwachten in het zaad van je man.Veel succes volgende week dinsdag! Liefs Nikkie
Hoe kan ik een link plaatsen? Het staat ook onder vruchtbaarheidsbehandeling en heet precies hetzelfde; Verhip's weg door de icsi
Ja gelukkig had ik die afspraak alvast ingepland, anders had ik gewoon anderhalve maand kunnen wachten! Wij hebben het in de vakantie en de afgelopen week aan steeds meer mensen (vrienden) verteld. We hebben besloten om er open in te zijn, ik wilde dit altijd al graag maar mijn hubbie wil dit nu graag. Hij vind het fijn om af en toe wat te kunnen vertellen aan zijn vrienden..Geeft best wel een gerust gevoel en fijn dat mensen je bellen om te vragen hoe de uitslag was. Ook als ik geen zin heb in heel de riedel, dan vraag ik ze om het aan een ander te vragen die het al gehoord heeft..Soms heb ik geen zin om erbij stil te staan! Hoe is het verder bij jullie?
De uitslag van de uroloog krijgen we pas weer over 2 maanden, dus denk dat deze komt te vervallen ofzo, dat moet ik nog vragen aan de gyn... Maar een beetje ontspanning doet een mens altijd goed! Ik vind het ook zo fijn om nu af en toe dagen te hebben dat ik er niet mee bezig ben... Hoe is het bij jullie>? Ik zal ook weleens kijken in je topic, want ik meen me te herinneren dat je die eentje hebt..? X
Hey Verhip, wat fijn dat je man ook besloten heeft om er open over te zijn! Lijkt me echt veel gemakkelijker. En goede vrienden reageren toch op de manier zoals jullie dat graag willen. Hier is er nog weinig verandering... Voor een afspraak met de gyn moest ik een formulier invullen en zo, deze is vorige week maandag daar aangekomen, maar ik heb nog niks gehoord over een afspraak. Ik weet dat dat best even kan duren, maar ik ben het wachten ondertussen wel zat. Ik kon nl niet eerder dan 24 aug die brief posten omdat een vriendin van ons nog op die afdeling werkte tot de 25e. Mijn mannetje was hier niet zo blij mee, dus hebben we gewacht tot ze met haar nieuwe baan begon. Zoiezo kan hij pas in de eerste week van oktober voor de 2e keer zijn zaad laten testen (dan zit er genoeg tijd tussen). Maar ik wil dat ze mij ook onderzoeken, aangezien mijn cyclus er niet echt korter op wordt Om een lang verhaal kort te maken: het kan mij niet snel genoeg gaan... Maar julie zijn op de goede weg, mooi zo! Liefs Mia
Ik zou eens bellen, je kan toch altijd tel een afspraak maken? Ik vind het toch wel fijn dat we gewoon open zijn tegen de mensen waar wij op het moment behoefte aan hebben, al hebben we het nu ook uit "goed fatsoen" tegen opa's en oma's moeten vertellen. Als ze dit van een ander horen, is het wel vervelend...1 opa heeft begin dit jaar oma verloren, hij moest wel eventjes huilen ook omdat hij zo graag wilde dat oma dit ook mee kon maken. Ondanks dat het voor ons op het moment niet zo'n goed nieuws is..maar goed, het zit erop, de belangrijkste mensen weten het nu. Nog maar 4 dagen en het is weer de dag van de waarheid...Ik moet het eigenlijk positief inzien, maar hoe meer de dag nadert hoe banger ik word..Zou nu al willen dat het zaterdag was, dan heb ik het ergste gehad!
Hey Verhip, Kan me goed voorstellen dat het fijn is dat de mensen in je naaste omgeving het weten, dan kan je er ook goed over praten, wanneer je dat wilt. Wel zielig voor opa, ik snap best dat hij er moeite mee heeft. Volgens mij heb ik iets gemist, maar je hebt toch pas 9 sept een afspraak staan? Wat heb je zaterdag dan? Ik wilde vandaag bellen, maar had het te druk met mijn werk. Ik denk dat ik het morgen ga proberen. Ik had in eerste instantie gebeld voor een afspraak en toen kreeg ik dus papieren thuis gestuurd om in te vullen, want ze makkten niet zomaar een afspraak.apieren zijn dus vorige week zondag op de brievenbus gegaan.... Mijn mannetje zegt dat ik geduld moet hebben en daar zit natuurlijk ook wel wat in Succes zaterdag dan! Liefs Mia
Ik heb 9 september inderdaad een afspraak staan, maar ik moet vrijdag ongesteld worden en dat wil ik niet! Vandaar dat ik wil dat het zaterdag is, want dan ben ik of al ongesteld of ik ben misschien zwanger van een wondertje! Zou toch eens bellen, want voor het zelfde geld zijn ze je vergeten, dan baal je over een tijdje wel dat je niet eerder hebt gebeld...Bellen kan toch geen kwaad?
Hoi, hoi, Nu snap ik het! Ik zal voor je duimen vrijdag dat je niet ongesteld wordt! Maar 9 september is ook al bijna toch? Op je aanraden heb ik vandaag toch maar de gyn gebeld, aangezien ik 1,5 week geleden de papieren voor een afspraak had opgestuurd. Ze zeiden dat het normaal was dat er twee weken overheen gingen Als het goed is krijg ik morgen de brief. Ze wilde wel alvast evtellen wanneer onze afspraak was: op 29 sept. maar dit verandert misschien omdat mijn mannetje liever op een donderdag wil ipv een maandag... Ik vind het stiekem wel lang duren zo. Maar ja, we kunnen wel weer ergens naar toe leven Nog twee nachtjes voor jou... spannend! Liefs Mia