Ha Verhip, Dat begint nu voor jullie ook op te schieten! Spannend hoor! Veel succes meis! Liefs Nikkie
De medicijnen heb ik gisteren opgehaald, nou dat kost geld! Als je ziet wat ik nu op mijn keukentafel heb staan, 3000 euro! wist dat het veel kostte, maar die Gonal die is duur! Heb lucrin en gonal toch even opengemaakt, want ja, ik wil gewoon weten hoe het eruit ziet...Als ik nu zwanger zou raken, is het wel jammer van die medicijnen..
Hey Verhip, nog maar 2,5 week.... bijna dus! Ik wist ook niet dat die medicijnen zooo duur waren. Gelukkig hoef je ze zelf niet te betalen en hopen we dat je dat ook niet hoeft, want die eerste poging gaat gewoon lukken Succes nog. Liefs Mia
Hey Mrs Mia, Bijna is het zover...Jullie bezoekje aan de gyn, hoop voor je dat het allemaal niet tegen gaat vallen..En dat je met een gerust gevoel naar huis gaat. Ik heb gisteren mijn ei verwacht, wonder boven wonder precies weer 36 dagen mijn cyclus..Is zo'n fijn gevoel! Het is nu 12 weken geleden dat mijn hubbie met zijn medicijnen is begonnen, we weten natuurlijk nog niet of het echt effect heeft op zijn zaad, maar het zou zomaar kunnen zijn dat als het een positief effect heeft dat ik deze maand spontaan zwanger kan raken...Weet natuurlijk wel dat ik er niet vanuit mag zijn, en iegenlijk ook niet mag hopen, maar toch doe ik dat stiekem...Hij neemt niet voor niets zijn medicijnen...in ieder geval kan ik rond 10 oktober starten met de pil, en dan komt de eerste echte "grotere" kans in beeld...
Las al zo nu en dan met je mee... Spannende tijd komt er aan! Wil jullie alvast heel veel succes wensen!
Hey Verhip, Ik hoop dat jullie dat ei goed benut hebben Ik snap goed dat je toch nog hoop hebt dat het op de gewone manier gaat lukken, ik duim mee voor je. Maar, mocht dat niet het geval zijn, dan is 10 oktober al heeeeel dichtbij! En dan krijg je eindelijk een goed kans. Ik ben inderdaad blij dat het bijna maandag is. Ik hoop ook dat het niet tegenvalt, we zullen zien... Ik laat je wel weten hoe het gegaan is! Succes met aftellen tot de 10e. Liefs Mia
Hey Esser, Dankjewel..zie onder je banner dat jij ook in okt/nov start, moet je ook wachten op de volgende ongi? Hey Mrs Mia, Nog maar 1 nachtje slapen...Ik duim voor je dat er concrete stappen worden gezet..Laat je morgen even iets weten? Groetjes
Hey Verhip, Ik moet komende donderdag bellen naar de fert. afdeling. Daarin krijgen we een datum te horen voor een intakegesprek met de fert.arts en de fert. verpleegkundige. Twee gesprekken dus. Ik verwacht rond 13 oktober mijn ongi, dus de fert. arts achtte de kans aanwezig dat ik dan inderdaad met de pil kan beginnen. Er is bij ons ZH i.i.g geen wachtlijst voor icsi. Kunnen we toch deze ronde/maand nog niet beginnen, dan wordt het de volgende. Erg spannend dus allemaal. Hoe voel jij je?
Wij lopen dadelijk ongeveer gelijk op! Ik heb 21 oktober het gesprek met een verpleegkundige, soort spuitles en wordt rond 10 okt ongesteld...Moet dan met de pil beginnen en dan rond de 28e beginnen met spuiten.. Hoop stiekem toch dat het ons deze ronde nog spontaan lukt, al weet ik dat die kans ZO ontzettend klein is..maar toch, dat kleine beetje hoop...zie wel ontzettend op tegen het spuiten en al helemaal tegen de punctie..En jij? Wat is bij jullie de reden dat je Icsi krijgt? Mrs Mia..Spannende dag vandaag, zal gedurende de dag nog eens kijken, hoe laat moet je?
Hey Verhip, 10 oktober is al bijna.... Ik ben vandaag dus naar de gyn geweest: een vragenlijst + inwendige echo en bloed geprikt. Op de echo zag ze meerdere eiblaasjes, dit in combinatie met mijn lange cyclus gaf de conclusie: PCO. Eigenlijk had ik dat al een beetje verwacht, maar het is toch minder fijn nieuws 17 oktober hebben we een tweede afspraak. Mijn mannetje moet in de tussentijd zijn zaad inleveren en dan wordt gekeken of ze daar nog iets van kunnen maken (ze gaan het opwerken). Dus over 2,5 week weet ik meer.... Tegen die tijd benjij al begonnen! Liefs Mia
PCO is inderdaad minder nieuws..Ik weet niet wat dat precies betekend? Misschien stomme vraag maar heeft dat veel effect op het zwanger worden? Maar is wel fijn dat het al over 2,5 week is toch? Daar krijg je de vervolgstappen te horen?
PCO is eigenlijk een verzamelnaam voor meerdere dingen, maar het is in ieder geval een hormoonstoornis. De waardes van je hormonen kloppen niet en daardoor kan je ok meerdere eiblaasjes hebben, zoals ik. Vaak zijn vrouwen ook te dik, door die verkeerde balans in de hormonen, maar gelukkig heb ik daar geen last van. Je kunt met PCO nog wel zwanger worden, maar je hebt een grotere kans op miskramen (normaal 15% nu 20 tot 40%) en een grotere kans op meerlingen. Meestal krijg je clomid voorgeschreven, zodat je een regelmatige eisprong krijgt. Mijn mannetje en ik hebben dus allebei een probleem.... Maar eigenlijk had ik dit wel zien aankomen, dus ik ben niet verrast of zo. Ik ben ook erg blij dat we de 17e weer een afspraak hebben en dat we dan te horen krijgen wat het gaat worden: IUI/ IVF of ICSI (of dat het zaad toch goed genoeg is, maar dat lijkt me sterk). Groetjes van Mia
mm, er zit in ieder geval wel vooruitgang in en je wordt niet zomaar naar huis gestuurd! Hopen dat het toch nog redelijk goed is het zaad, zodat het in ieder geval ivf wordt...
Ja, ik ben blij dat we eindelijk geholpen worden. Zo kan ik in ieder geval positief blijven omdat er wat gebeurt! 17 oktober weten we meer....
Nog maar 11 dagen Mrs Mia... Voor mij nog maar 4..pff, dan gaat het echt beginnen... Ik heb weer ontzettend pijnlijke (.) (.), erg vervelend omdat dit eigenlijk onterecht hoop geeft... Daarnaast heb ik sinds zaterdag last van misselijkheid, tenminste ik denk dat het misselijkheid is. Ik ben als sinds een jaar of 10 nooit meer misselijk geweest, heb ook al 10 jaar niet meer overgegeven...Heb ik overigens nu nog niet gedaan, maar heb wel het gevoel dat mijn eten continu in mijn keel hangt...Daarnaast heb ik ook al een paar dagen last van buikpijn, rare buikpijn. Beetje vergelijkbaar met ongi buikpijn. Mijn puistje onder mijn mond is alweer gekomen, dus dat betekend dat mijn ongi niet lang meer weg blijft... Maar goed, ik weet als we ongesteld worden dat we kunnen beginnen met de icsi...Dan krijgen we de eerste echte kans..
Hey Verhip, Gek he, dat je lichaam toch van die signalen fgeeft waardoor je gaat denken dat et misschien toch spontaan kan. Maar goed, als je ongesteld bent geworden ka de ICSI beginnen, dat is wel spannend! Voor mij komt de dag van de uitslag ook dichterbij, gelukkig. Ik ben nl wel erg nieuwsgierig Succes met die laatste paar daagjes. Hou je m op de hoogte hoe het allemaal verloopt? Liefs Mia
Heb vanochtend toch stiekem getemperatuurd..36,8..Betekent dat ik in ieder geval vandaag nog niet ongesteld word..