Verhip's weg door de ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door verhip, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey Verhip,

Bleh...een gaatje....... Ga je snel een afspraak maken met de tandarts? Of stel je dat liever wat uit....? hihihi ;)
    Gemeen ben ik ;)

En wat lief zo'n kaartje! Dat doet goed! Toch?
    Hoe voel je je verder? Wel wat rust in je hoofd?

Oh, dat contract is het cryo contract. Heb 't de eerste keer verkeerd geschreven. Contract dat wij beiden moeten ondertekenen over wat wij graag willen wat er met de mogelijk ingevroren embryootjes gaat gebeuren. Gebruiken voor later nog eens een TP, afgeven voor donatie, of voor wetenschappelijk onderzoek of dat ze vernietigd worden......
    Bah....dat laatste blijft voor mij een vervelende toon geven.....
    Mannetje en ik zijn er nog niet over uit en willen dit rust en tijd geven, en dat hebben we gelukkig ook.

Hebben jullie ook zo'n contract gehad?
    liefs

2. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Thanks Zora

Ik heb een afspraak gemaakt, voor komende dinsdag...Sochtends naar de tandarts, smiddags naar de gyn voor spuitles...Pff, ik las ergens dat jij ook dinsdag moet? Waar? Spannend hé?

Wij hebben nog niet zo'n contract gehad, raar eigenlijk. Zouden wij daar geen keuze in mogen maken?

En rust, die heb ik niet helaas..Ik blijf er in mijn gedachte mee bezig, ook op mijn werk. Ik moet dan echt af en toe tegen mezelf zeggen, en nu ga j eits doen! Hebben jullie hier ook zo'n last van?

groetjes,
    Verhip

3. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nou komende dinsdag heb ik niet gehaald! Ben vanmiddag geweest...Wat is dit een ramp zeg, gewoon een dikke lip, dikke kaak en helemaal verdoofd! En heb een partij honger!@#@!

Maar goed, ook dit zit erop, moet nu de 30e weer terug voor een echte vulling want er zit nu een noodvulling in...

Mrs Mia nog een nachtje slapen en dan is het eindelijk zover!

Esser, hoe gaat het met je? heb jij last van bijwerkingen van de pil?

4. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Blegh verhip, was dus zeker geen lekkere afspraak!
    Geeft altijd zo'n dof en dik gevoel..........bah.
    Hopelijk is 't morgen wat afgenomen! Alleen dan de pest dat je nog een keer moet voor een andere vulling, voel met je mee......... ;)

Hier (nog) geen bijwerkingen van de pil. Zit aan de Steridil. En jij? A.s. dinsdagmiddag naar 't ZH voor afspraak met de verpleegkundige -> voor mijn prikschema en de instructies.......... Weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden en OF ik het nu wel echt zo eng vind.......
    Misschien komt dat gevoel dinsdag wel? Ach we zien wel. Hoe is het prikken voor jou?
    liefs

5. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik heb ook Steridel, maar heb sinds mijn laatste eisprong nog steeds zere (.)(.) en mijn buik is s'avonds ontzettend opgezet, helemaal hard.. Echt zo vreemd, dus ik gooi het maar op de bijwerking van de pil?

Ik heb dinsdagmiddag ook een prikafspraak of ja, dan krijgen we de uitleg over hoe en wat..En dan moet ik een dag of 4 later beginnen met prikken..Ik zie er wel ontzettend tegenop, maar ik denk nu ook: Ik heb de tandarts weer overleefd, zo erg kan het toch niet zijn? haha..

Maar heb je prikafspraak in elisabeth of in den bosch?

6. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    He, das wel gek dat je zulke bijwerkingen hebt? Zou dat ook echt van de pil komen? Wel vervelend, vooral zo'n opgeblazen buik, bleh!

Ik heb dinsdag de afspraak in DenBosch. Al onze afspraken zijn in het ZH in DenBosch, behalve de bevruchting en de TP vinden plaats in het Elisabeth.

Oh, gister de intake gehad voor de acupunctuur. Ik ga er mee starten wanneer ik met het spuiten begin. Dan loopt dat mooi gelijk met elkaar. Ben benieuwd.....

Hoe voel je je verder?
    Ik merk zelf nl dat ik zo'n schommel ben. Dan voel ik me goed en even later of later op de dag heb ik zo'n onrustig gevoel en ook wat angstig merk ik. Herken jij dat ook?
    liefs

7. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ja, wat je zegt komt goed overeen met mijn gevoelens..Het ene moment kan ik me heel goed concentreren en me helemaal op mijn werk focussen en het andere moment beangstigd het mij allemaal een beetje. Iedere dag als ik de pil inneem heb ik ook echt zoiets van, weer een stapje dichterbij het spuiten...

En acupunctuur wil ik eigenlijk ook gaan doen, maar hoe werkt dat? Kan je gewoon met iedere willekeurige acupunctuur een afspraak makne?

En die bijwerkingen, ik snap er gewoon niets van. Af en toe voel ik me echt zwanger, heel raar. Zo'n zere borsten en gewoon een harde buik net of er iets in groeit. En ergste van alles is, dat ik me een keer tussendoor heb getemperatuurt en mijn temp is gewoon 37,2 graden. Ongekend hoog! Normaal is mijn temp in het begin van mijn cyclus zo'n 36,3 - 36,5. Maar goed, de pil kan ook effect hebben hierop..(Denk ik dan maar!) Ik weet het gewoon niet waarom ik deze klachten heb, maar vind het ook raar om hiervoor al te bellen..

8. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik denk inderdaad dat het bijwerkingen van de pil zijn, wel erg vervelend allemaal!
    nog een kleine 1,5 week en dan mag je gaan spuiten. Wij moesten ook een cryo contract tekenen. Je ziekenhuis is dat verplicht om aan je mede te delen en te laten tekenen. Je zal hem waarschijnlijk nog krijgen. Wij kregen hem ook pas 1 week voor de punctie.

Succes

Liefs Nikkie

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey Verhip,
    We zijn vanochtend naar de gyn waren geweest.

Mijn bloeduitslagen waren typisch PCOS, dus dat is bij deze nogmaals bevestigd (maar daar ging ik wel al vanuit).
    Het zaad van mijn mannetje was er niet beter op geworden, zoals we al hadden verwacht. Vorige keer had hij 4 miljoen, waarvan 2% goede en 13% matige zwemmers. Deze keer, na meer alcoholonthouding, was het maar 1,2 miljoen met 9% goede en 16% matige zwemmers.
    Met andere woorden: wij gaan ons ook aansluiten bij het ICSI clubje! Ze hebben deze keer nog wel bloed afgenomen voor de standaard onderzoeken naar HIV/ Hepatitus B etc. en bij hem ook voor dat chromosomenonderzoek.

Over 2 weken krijgen we telefonisch de uitslag van HIV/ Hep. onderzoeken en over ongeveer 2 maanden krijgen we per brief bericht over het chromosomenonderzoek.
    We staan al op de wachtlijst (voor zover die er is), maar we moeten eerst het chromosomenonderzoek afwachten. Ook is er een korte stop rond de kerst/ oudjaar (dan doen ze geen terugplaatsingen en zo) dus wij gaan er van uit dat we in januari aan de slag gaan met alles.

Als manlief straks thuis komt van zijn werk gaan we het verhaal nog maar eens goed doornemen samen. Vooral ook over wie we wat gaan vertellen. Hij is nogal gesloten en ik ben erg open, dus we moeten hier wel wat afspraken over maken denk ik.

Weten jullie al hoeveel jullie laten terugplaatsen?
    Liefs Mia

10. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hey Nikkie,

Ik wacht geduldig af en laat het maar helemaal over me heen komen!

Hey Mrs Mia,

Toch wel vervelend dat het allemaal zo bevestigd word, want stiekem hou je toch wel hop dat het allemaal gewoon goed is...

Wat betreft het terugplaatsen hebben we niet veel keus de eerste keer, want er word er maar 1 teruggeplaatst. Dat bepaalt het ziekenhuis. We hebben verder nog niet veel nagedacht over 2de keer, eerst maar eens de 1ste doorstaan..

Wat doen jullie?

11. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hoi, hoi,

Nou, dat is wel makkelijk als het ziekenhuis de keuze voor je maakt. Het werd aan ons gevraagd door de gyn en in eerste instantie riepen we allebei: twee terugplaatsen. Maar de gyn zei dat daar toch best veel nadelen aan zitten. Waarschijnlijk gaan we nu voor 1 teruplaatsen als het een A kwaliteit is, bij B of C kwaliteit dan wee terugplaatsen. Dit in ieder geval de eerste keer, daarna zien we wel.
    Maar: het gaat ons gewoon allemaal lukken die eerste keer!

Groetjes Mia

12. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik hoop het!

13. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey Verhip, hoe gaat het nu?
    Wanneer moet je stoppen met de pil? De 27e komt steeds dichterbij....

Hier alles wel oke. Ik ben aan het idee gewend (maar ik had het ook al wel verwacht eigenlijk). Nu wachten op alle uitslagen...

Liefs Mia

14. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Joehoe meid! Hoe is het met je? Hoe was de prikles geweest?
    liefs

15. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    hi...

hoe was joun prik les gegaan?
    die van mij goed... alleen het idee vin ik nog eng...

succes!

16. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Mijn prikles was op zich goed gegaan, leuke vrouw gehad die alles echt tot op de puntjes heeft uitgelegd..Wij hadden toch ook stiekem heel veel vragen en die hebben we dus ook gesteld..

Gelukkig niet op mezelf hoeven oefenen, pff..Hebben jullie ook zo'n prikautomaat meegekregen? Lijkt net of je iemand afschiet zo hard dat dat gaat..

Verder gaat alles wel goed, we hebben besloten om zondag lekker samen uit eten te gaan om zo ons voor te bereiden op de start (zondagavond 8 uur begint het..)

Hoe is het met jullie? Wanneer beginnen jullie waarmee?

17. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    goed idee zeg eerst f samen wat te eten..

mijn man is de 1e avond niet thuis :(

ik begin woensdag met de prikpen van puregon

xx

18. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Wat is Puregon ook alweer? (sorry)
    Is dat vergelijkbaar met Lucrin?

19. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    ik heb geen idee..
    wat jij gebruikt ken ik ook niet...
    weet alleen dat het alles stimuleerd..
    en we doen icsi omdat mijn man maar 0.6 levend zaad had,, miss dat dat er mee te maken heeft?

20. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey,

Fijn dat de uitleg zo goed is geweest!
    Vonden het allebei ook erg veel info wat we te horen kregen.
    Ik begin 6-11 met het spuiten, dan ook om 20.00u.
    Ik start met gonal f en vanaf 11-11 komt daar ook nog een spuit cetrotide bij. De eerste om te stimuleren en de 2e vanaf 11-11 om de eisprong tegen te gaan.
    Heb dan 13-11 de eerste echo om te kijken hoe het gaat met de groei!

Hebben jullie dit ook zo ongeveer qua planning?
    Moet trouwens op 2-11 stoppen met de pil, das ook de laatste pil van de strip toevallig ;)

Verders alles goed met jullie?
    liefs

Deel Deze Pagina