Verhip's weg door de ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door verhip, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik slik komende woensdag, 29 oktober mijn laatste pil..Meeste vrouwen worden zo'n 3 - 5 dagen later ongi, dus verwachting is nu dat ik 3-11 ongeveer begin met gonal F..Ik begin wel overmorgen (pff, komt nu wel heeeeel dichtbij) met spuiten.

We gaan denk ik wel ongeveer gelijk op, ook al begin je net iets later met spuiten..De ene vrouw heeft nog week of 2 nodig tot punctie en andere weer 4 weken, dus blijft afwachten...

Hoe voel je je verder?

En Niekster: Wij hadden 1% levend zaak van 1,4 mlj zaadcellen en de 2e keer 100 000 bruikbare zaadcellen van de 2,9 mlj. Dus denk dat het ongeveer vergelijkbaar is, anders krijg je geen icsi..Zal misschien wel gewoon het beleid zijn van het ziekenhuis om met bepaald medicijn aan de slag te moeten..

2. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    jah idd...

ik zou het anders ook niet weten..

spannend je 1e prik dag ! zit er bijna aan te komen!

ik nog paar dagen wachten..

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey,

Hier gaat 't best goed. Nu iedere dag nog braaf aan de pil. ;) Geen gekke dingen ofzo van gemerkt tot nu toe.
    Jij begint nu een deze dagen met lucrin? Wat is dat?
    En dan rond de 3e met de gonal f?
    Ik begin de 6e met de gonal f. Gek toch dat er bij meerdere dames er zoveel verschillen kunnen zijn in behandeling, toch?
    Hopelijk alles verders goed met je!
    liefs

4. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hallo,

Lucrin zorgt ervoor dat ik geen spontane eisprong krijg...De eerste spuit zat er gisteravond om 8 uur in, wat zag ik er tegenop en oh wat is hij eigenlijk meegevallen! Gelukkig! Had wel de hele avond een klein bultje op de plek waar de spuit erin is gegaan en ik moet wel zeggen dat ik het supereng vind om het zelf te doen. Heb ik dus ook nog niet gedaan. Mijn hubbie heeft het gedaan en dat bevalt me eigenlijk heeeeel goed...

Nu nog na vandaag 2 pildagen, ongi worden en starten met gonal f...Weet nog niet wanneer ik ongi word, dus weet ook nog niet wanneer ik start met gonal f..

Ik sta er inderadad van te kijken dat ieder ziekenhuis weer andere medicijnen geeft!

Hoe voel je je verder? Begint nu aardig dichtbij te komen hé?

Niekster hoe is het met jou?

5. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    fijn dat je eerste prik zo is meegevallen
    en als je het fijn vind dat het mannetje het doet is dat prima toch!

succes met alles

6. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    thanks anna

7. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    goeie morgen!

wat fijn dat je man het gedaan heeft..

ik zie er ook zo erg tegen op...

ik heb zo om 11u de uitgangs echo.. en kan daarna mn spuit spulletjes halen en woensdag beginnen met puregon.. dit is een prikpen.. das wel fijn.. maar toch! het idee brrr..

zit woensdag avond ook nog eens alleen thuis.. dus mn mannie kan het niet doen:(

nou hier staat het ook allemaal te beginnen.. als alles goed verloopt is over 2 weken de punctie al.. het gaat allemaal best snel vin ik!

liefs

8. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Je loopt net iets voor mij met alles..Want ik krijg waarschijnlijk begin volgende week een vroege echo..

Is er niemand anders, een goede vriendin / moeder die je erbij kan helpen? Ik eis echt dat mjin hubbie iedere avond rond 8 thuis is, anders vraag ik het aan mijn moeder...Die prikt mensen voor haar werk..

Puregon ken ik niet, maar heeft die het effect dat ie eitjes maakt of dat er juist geen eitjes worden gemaakt?

9. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    ja ik denk dat ik voor woensdag een vriendin vraag die zit in de zorg...
    mijn man is helaas aan het werk ( normaal nooooooooit op wensdag avond) zul je altijd zien..

het maakt de eitjes aan.. en 8 dagen later kreeg ik er nog iets bij.. weet niet meer welke.. haha zie ik straks allemaal wel,..

heb je nog geen uitgangs echo gehad? ik dacht dat ze dan gingen kijken of alles in orde is voordat je gaat spuiten..
    vin het best spannend namelijk.. hoop dat er niets zit inneens..

10. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ja heb 10 oktober, tijdens baarmeoderlengtemeting ook gelijk een echo gehad..Er zat toen ineens een cyste in mijn eierstok..

Spannend hoop voor je dat alles goed is.

11. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    hier goede uitslag..

dus woensdag gaat de 1e prik er in..

heeft dat dan problemen dat er een cyste zat? of maakt dat voor de behandeling niets uit ?

12. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Waarschijnlijk wordt de cyste dan aangeprikt in het begin, anders kan die overgroot worden en dat is niet goed tijdens de bheandeling

Maar fijn voor je dat de uitslag goed is, nu op naar de 1ste spuit

13. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey Verhip,

Hoe is het nu? Ben je al ongi geworden? En wanneer is die echo?

Hier gaat alles goed. Aanstaande vrijdag krijg ik nog uitslagen van de hormoonwaardes van mijn mannetje en van onze bloeduitslaen (HIV, Hepatitus).
    Half december krijgen we pas de uitslag van het chromosomenonderoek en dan hoop ik dat we daarna snel van start kunnen.

Heb je al besloten of jullie er 1 of 2 gaan terurplaatsen? Wij hebben gister definitief de knop doorgehakt: 1 (bij een goede kwaliteit), in ieder geval de eerste twee keer.

Succes met alles! Liefs Mia

14. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey verhip,
    Nou ben benieuwd wanneer jij dan met de gonal f mag beginnen! We lopen samen al zo gelijk op ;)
    Hier gaat 't verders goed met ons. Volgende week beginnen met spuiten, dus dan zal 't gevoelsmatig wel snel gaan denk ik! Ook dan zal de spanning wat meer komen denk ik. Merk dat ik er nu nog vrij rustig onder ben. Heb jij dat ook?
    liefs!

15. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ik heb inmiddels al 2 keer moeten spuiten, dus wat mij betreft is de spanning er al genoeg..Ik hoop zo dat ik dit allemaal maar 1 keer hoef te doen en dat ik gewoon zwanger raak..pff...

En ik heb morgenvroeg nog 1 pil te gaan, na de pil kan ik ongi worden...Ben zelf ook zeer benieuwd wanneer die komt. Zodra ongi er is, moet ik op dag 2/3 echo laten maken...Meeste vrouwen worden 3 - 5 dagen later ongi, dus als ik morgenvroeg laatste pil inneem, zal ik zaterdag of zondag wel ongi worden. En dan maandag beginnen met gonal F. Errug spannend...

Mrs Mia, het is bijna vrijdag...nog maar 3 nachtjes slapen...Wij hebben het er wel over gehad, maar de eerste keer hebben we er toch niets over te zeggen en word er maar 1 teruggeplaatst, zei de gyn. Ze weten niet hoe vruchtbaar wij zijn met een helpend handje..

Esser, stel dat ik niet ongi word na de pil (wat ik vroeger bijna altijd had) dan kan het goed zijn dat ik ook de 6de begin met spuiten...
    Met welke dosis gonal F begin jij? Ik begin met 112,5 omdat ze even af willen toetsen hoe ik reageer op hormonen..

16. strom23

strom23 Actief lid

29 feb 2008
    292
    0
    0
    :( mijn 1e spuit moet een dag later.. mijn ongi zette niet goed door gisteren..

hebben jullie ook zo last van wisselende buien? ik kan de laatste week echt heel vrolijk zijn en een minuut later een mega huil bui hebben...

1 plus puntje.. donderdag met de 1e spuit is mn mannetje wel weer thuis...

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Inderdaad verhip, dan ben je al wat 'gewend' met het spuiten ;) Klinkt bijna als een doorgewinterde 'spuiter' hihihihihi.....
    Ik begin de 6e, volgende week donderdag, met het spuiten van de gonal f. Ik start met 150 eenheden.
    Dit hebben ze gebaseerd op mijn hormoonwaarden, FSH e.d.

En Niekster, ik herken die wisselingen met je emoties ook heel erg hoor!
    Dagen dat het lekker met me gaat en me erg positief voel over de icsi en dan ineens op 't andere moment kan ik ook mega veel huilen.....
    Ik geef daar dan ook gewoon aan toe, anders dan krop ik 't alleen maar op.
    Wel fijn trouwens dat je nu de 1e spuit samen met je mannetje kan zetten! Is toch wel fijner natuurlijk.......
    liefs

18. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Als je kijkt naar het potje, verschilt eht niet zo heel veel, 112,5 of 150 haha..

Vanochtend laatste pil ingenomen, nu is het afwachten tot mijn ongi...Ik heb het afgelopen jaar nog nooit zo erg gewild dat die ongi eens komt!

Mijn buik voelt wel anders aan nu, het prikt enorm net na het spuiten en nu lijkt het alsof hij vol zit, soms ontzettende steken, maar het zijn steken die ik nog nooit eerder heb gehad..Heel wazig, maar het zal er wel bij horen..

19. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    De laatste pil..........klinkt goed!
    Hier moet ik zondag de laatste innemen ;)

Maar wat bedoel je met het verschil in het potje?
    Of lees ik er nu echt langs met wat je bedoelt..... ;)
    liefs

20. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Bedoel eigenlijk het flesje (potje) waar het medicijn inzit, dat is zo klein en het is al zo weinig...

Deel Deze Pagina