Hoi allemaal, Ik ben in december 2007 met de pil gestopt (na zo'n 14 jaar gebruik) en sindsdien vrij onregelmatig ongesteld geweest. Eerst leek het te verbeteren en ik meende stiekem ook 2x een eisprong te hebben gevoeld, maar daarna kreeg ik een superlange cyclus die afgebroken is dmv provera omdat ik de huisarts had ingeschakeld en via die weg bij de gynaecoloog terecht kwam. Afijn, bloed geprikt...wat bleek? Geen eisprong uit mezelf. Maar...ook te weinig antistoffen tegen Rode Hond. Hierdoor mocht ik 3 maanden niet zwanger worden dus beginnen met Clomid werd om die reden uitgesteld. Maar ik ben blijven temperaturen in deze maanden en wat bleek? Nu heb ik 3 cycli gehad met alledrie een eisprong! Ik vraag me nu af: is mijn lichaam alsnog hersteld nu, na al die jaren pilgebruik? Of zou dit puur toeval zijn? Ik heb deze vraag ook aan de gyn gesteld maar ik wil hem juist ook hier, aan jullie, stellen, als ervaringsdeskundigen. Ik ben namelijk ook erg benieuwd of er iemand is die dit ooit heeft meegmaakt! Ik bedoel, onder de onderwerpen van de vragen aan de verloskundigen hier staat ook een stuk over het stoppen met de pil en het terug krijgen van je cyclus en daar staat dat het met gemak 1/2 jaar tot een jaar kan duren voordat alles weer bij het oude is. En ik meen me te herinneren dat ik voor mijn pilgebruik wel regelmatig was....dus....wat denken jullie? Mag ik hoop hebben dat mijn lichaam de draad weer heeft opgepakt of houd ik mezelf dan voor de gek...? Liefs, Dreamer78
Hoi, Ik heb het ook meegemaakt tussen mijn oudste en jongste dochter in. Na de geboorte van mijn oudste had ik hele onregelmatige cyclussen maar heb had toch 1 x een eisprong, waardoor ik zwanger werd. Ik schrijf op een ander forum ook in een topic en daar is iemand met PCO ook zonder behandeling zwanger geraakt. Je kunt dus eisprongen uit jezelf hebben, maar vaak zijn deze veel minder voorkomend en heb je vaak later in je cyclus pas een eisprong. Er zijn ook middelen die je cyclus zouden herstellen zoals 'Etos zwanger worden' geen cola meer drinken, theunisbloemolie enz. al heb ik mijn twijfels of dit allemaal echt werkt. Maar misschien gebruik jij een van de middelen en heeft het jou wel geholpen?
Heb je dan ook een menstruatie gehad na die eisprongen? Ik heb dan PCO en toen ik stopte met de pil 14 maanden geen menstrautie gehad. toen geen kinderwens dus weer begonnen met de pil. 3 jaar later wel een kinderwens en gestopt met de pil en kreeg wel een cyclus al is hij lang 6 a7 weken. Ik had dat echt nooit meer verwacht! Het kan dus heel goed dat jouw lichaam het weer oppakt. Hormonen zijn schijnbaar heel gevoelig voor stress levenstijl en eetgewoonten (en eigenlijk is dat ook niet zo heel raar als je de biologie lessen nog herinnert want je hele lichaam functioneert op wat jij er in stopt en meedoet,insuline heeft bijvoorbeeld een grote invloed op hormonen, maar ook adrenaline dat is hoe ons lichaam werk). Ik ken positieve verhalen en weet ook van mezelf dat het invloed heeft, maar teveel suikers, koffie, cola koolhydraten kunnen je hormonen en dus cyclus tegenwerken. Ik gebruik ook Etos "zwanger worden" . Maar wat zei je gyn toen je deze vraag stelde?
Hoi, Mijn gynaecoloog zei dat het wel zou kunnen dat mijn cyclus zich hersteld had maar dat het lang niet zeker was en dus ook puur toeval kan zijn dat ik nu 3x een eisprong heb gehad. Ik ben inderdaad nadien steeds ongesteld geworden...en op de dag dat FF aangeeft dat ik een eisprong heb gehad, heb ik 2 van de 3 keer duidelijk steken en over de hele dag heen een rommelige buik gehad. De laatste keer alleen een wat rommelige buik maar wel met naar het toilet gaan duidelijk eiwitte afscheiding. Dus volgens mij kan het niet missen. Frustrerend joh, als je dit net krijgt op het moment dat je niks mag ondernemen, juist vanwege die BMR-prik die ik gehad heb in september...dus nu zit ik super te duimen dat het een blijvend herstel is want ik ga het nu eigenlijk pas nodig hebben... Bedankt voor jullie reacties in ieder geval! Liefs, Dreamer78