Rustig aan meiden.. Sinds gisteren gebruik ik een Difrax S-fles met een maatje Small speen. Het drinken ging helaas even snel als met de Avent-fles (100cc in 7-8 min). Vandaag bleef hij zelfs zeuren na 2 voedingen(die van 5.30 en 9.45) dat hij nog honger had. De speen hielp maar heel kort.. Dus heb toen maar 30cc bij gegeven en toen werd hij rustiger. Na de voeding van 9.45 viel hij moeilijk in slaap. Op een gegeven moment sliep hij en opeens werd hij huilend wakker. Ik meteen gaan kijken, had het mannetje heel erg gespuugd. Kleertjes, romper, laken, deken, bedje helemaal vies. Ik heb gelijk alles verschoont en hem weer in slaap gewiegd (hij was helemaal van slag ) in de schommelstoel en toen sliep hij rustig. Daarna ben ik meteen naar Trekpleister gefietst en heb Nutriton en 2x speen maat M (voor de zekerheid, mocht hij de melk niet uit maat S krijgen) gekocht. Toch maar besloten om Nutriton te proberen omdat hij 2 dagen geleden ook al zo erg spuugde dat alles vies was en omdat hij te snel drinkt. De voeding van 2 uur geleden met de Nutriton ging een stuk beter! 17 minuten over 100cc Hij viel zelfs bijna in slaap tijdens het drinken. Mooi boermomentje Ik ben benieuwd hoelaat hij nu zal komen.
Ik geloof dat TO wel ingaat op de behoefte van haar kind m.b.t. voeding en lichaamscontact, en het niet afdoet als 'zogenaamd naampje'... Fijn dat het beter gaat!
Maar wat regel je dan met een regeldag? Ik dacht altijd dat dat het vraag-aanbod gedeelte was bij bv, dus dan kan je niet regelen met fv. Dat ze een groeispurtje hebben en dan meer willen drinken zou ik gewoon een groeispurtje noemen en geen regeldag.... Want je doet dan gewoon meer voeding in de fles en voila, je hebt alles weer geregeld
Zo zitten de meeste kinderen niet in elkaar...zou wel makkelijk zijn, goede knopje indrukken en klaar. Maar een baby heeft meer nodig dan alleen maar eten, lichaamscontact is even hard nodig, en dat geven ze aan door een aantal dagen onrustig te zijn...die onrust, dat zijn regeldagen, want ze 'regelen' dat ze krijgen wat ze nodig krijgen (en dan maar hopen dat dat gedrag niet verkeerd geïnterpreteerd wordt...heel wat regelgedrag, vragen om lichaamscontact, wordt tegenwoordig weggebakerd helaas).