Wat ik me afvraag: is het logisch als het buiten warm weer is, zoals de afgelopen dagen, dat een baby dan verhoging heeft? Lucas heeft het vandaag erg warm en hij heeft er last van. Net getempt en toen had hij dus 38 graden. Maar ik vroeg me af omdat baby's hun warmte niet goed kwijt kunnen, of verhoging een logisch gevolg is? Of moet ik Lucas nu in de gaten houden en zou hij om een andere reden verhoging hebben?
Dikke kans dat het door de hitte komt. Was vorige week bij de huisarts, oa ook voor koorts, maar dit was bijzaak. Hij vertelde toen dat je met dit weer echt goed op moet letten dat je de kleintjes niet te warm aankleedt, omdat ze anders 'koorts' kunnen krijgen. Maar dit wist ik al van toen onze dochter net geboren was. Ze lag toen op de IC en ik ging toen elke dag 'buidelen'. Tijdens 1 van onze eerste sessies bleek ze na het buidelen 39 graden 'koorts' te hebben. Puur omdat er een dekentje te veel op lag. Ik schrok me rot!
Volgens onze kinderarts moet het niet uitmaken en komt het niet daardoor als je ze niet te warm hebt aangekleed, ik heb het afgelopen week namelijk ook gevraagd i.v.m. onze dochter. Hij zegt dat ze dan ook verhoging zou moeten hebben bij druk doen e.d. Persoonlijk vind ik het wel heel logisch en denk ik dat het er wel door zou kunnen komen hihi, eigenwijs he! Onze dochter is nu overigens wel snotterig en heeft een soepoog. Merk je verder nog iets aan je zoon? Ik zou het sowieso even in de gaten houden en als het over een dag of 2 niet gezakt is contact met de huisarts opnemen.
hij ligt echt heel 'bloot' in bed omdat het super heet is op zijn kamertje. Hij ligt in een romper zonder mouwen, in een katoenen slaapzakje zonder mouwen onder een lakentje. Dus dunner kan niet Ik houd hem wel extra in de gaten, zeker omdat ik vorige week 2x bij de HA heb gezeten vanwege een bult, waarvan we bang waren dat het een abces was.... Vroeg me alleen af of dat dus van de warmte kon komen, lijkt mij ook wel logisch...
Mijn dochter slaapt alleen in een pyamapak ( aan 1 stuk ) met lange mouwen en lange pijpen. Verder niets, dus geen rompen, geen slaapzak, geen laken of deken. Ze is gewoon helemaal bedekt en kan dus niet koud worden.
Hidde had eergisteren wat verhoging, 37.6, ik denk door de warmte. Maar vandaag echt koorts, hij is ook echt ziek, verkouden. En de warmte is hier ook echt al weg. Met 4 maanden kunnen ze zichzelf wel veel beter op temperatuur houden dan pasgeboren. Ik zou met zijn abces (hoe is het daarmee?) wel opletten met 38.0 en misschien morgen toch de na bellen!
Ik zou het niet weten. Onze meid heeft de laatste dagen geen verhoging gehad, maar wellicht heeft ze niet zo'n last van de hitte. Hier ook een heel warm slaapkamertje, dat zeer lastig te koelen is helaas. Ze slaapt in een romper zonder mouwen in een dun katoenen slaapzakje zonder mouwen. Ook heeft ze een nacht in alleen haar luier in de slaapzak geslapen.
Het lijkt mij trouwens ook logisch dat verhoging wel door warmte kan komen omdat die kleintjes nog niet zweten zoals wij, mijn zoontje lag met die warmte alleen in zijn rompertje, pas als wij naar bed gingen kreeg hij een lakentje om, maar ja doorkomende tandjes is nog logischer voor verhoging. Wat ik dan raar vind is dat de wijkverpleegkundige van het cb zei tegen mij dat verhoging of koorts nooit aan door komende tandjes ligt maar altijd aan een infectie, virus ofzo nou dat geloof ik niet. Heel toevallig namelijk dat mijn zoontje steeds een "virusje"had tegelijk met door komende tandjes!