Zoveel aandacht nodig!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birgitte, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik weet het niet meer zo goed. Mijn dochter (van ruim 6 maanden) wil eigenlijk alleen op schoot zitten. Als ik haar neerleg, neerzet, in de box, in het campingbedje in de tuin, in bed, op de bank... anything!! Dan begint ze gelijk te jengelen en later te huilen. Ze is alleen stil als ik haar op schoot neem. Redelijk vermoeiend zullen we het maar noemen. Ze houd alleen haar mond als ze de fles krijgt. We spelen echt wel hoor; het is niet dat ze helemaal geen aandacht krijgt. Ze heeft heel veel speeltjes (knisperboekje, en nog wat dingen waarvan ik niet weet hoe ze heten) en we spelen ook veel.

Wat moet ik met haar???? Ik weet het echt niet meer. Ik moet ook een keer naar de wc en ik wil ook wel eens even de krant lezen met een kop koffie. Dat constante gejengel en gehuil daar word ik helemaal gek van.
    Moet ik nog meer doen om haar te vermaken? Moet ik meer speelgoed kopen?

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Mijn advies: niet steeds aan toe geven.
    Onze dochter heeft ook zo haar momenten. Dan wil ze niet in de box oid, maar opgepakt worden e.d.
    Dan wil ze eerst ook jengelen en vervolgens huilen. Met tranen en al.
    Ik ga dan boven haar staan, praat tegen haar, bied een speen aan, en laat haar gewoon liggen.
    Dan ga ik even weg. Ze moeten toch leren dat ze niet 24/7 alle aandacht krijgen of steeds in de arm kunnen. Dat werkt echt niet.

Ook als ze naar bed toe moest 's avonds was het eerst brullen. Ze wilde gewoon niet.
    Wij stelde de 10 min regel in (ieder 10 min weer even gaan kijken, maar haar wel laten liggen)

Nu slaapt ze al een week iedere avond als een roos. Ze heeft het nu al door. Dat we in de buurt zijn, voor haar zijn, maar dat ze soms gewoon blijven liggen moet of slapen moet.

Het is even doorbijten, maar achteraf is het veel beter en rustiger voor zowel jezelf als jullie kindje.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Schaf een draagdoek aan, ga mee in haar behoefte. Geniet van de momenten dat ze even slaapt of zichzelf wel even vermaakt en hou voor ogen dat het vanzelf beter gaat.

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Er zit een jongetje bij mijn dochter op de creche en die huilt echt alleen NIET als hij op schoot zit. Knettergek word ik van hem als ik mijn dochter kom brengen en halen. En zij zit de hele dag in dat gehuil. Vreselijk!! Ik wil dus niet dat mijn dochter zo wordt. Dat is echt een schrikbeeld voor me. Ze is nu een half jaar en mijn rug trekt het niet meer om haar steeds in de draagdoek bij me te hebben. Ze is toch ruim 7,5 kilo!! IK zal haar moeten laten wennen aan dat ze niet steeds op schoot kan. IK zie nu al tegen het gehuil op. Heb het wel eens geprobeerd maar ze stopt echt niet uit zichzelf. Eigenlijk vind ik haar ook nog te jong om te laten huilen...

5. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou toch meegaan in de behoefte van je dochter, ze is nog zo klein. Wat bij mij altijd hielp was lekker een stuk gaan wandelen met de wagen. Mijn zoontje is nu 9 maanden en ik merk dat hij nu zoveel beter in zijn vel zit, gewoonweg omdat hij veel meer kan! Ik denk dat het even doorbijten is maar dat het straks vast beter gaat.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Luister naar je gevoel. Als jij haar niet wilt laten huilen, moet je dat vooral niet doen. Ik heb een leuke gezellige dreumes en ik heb haar nooit laten huilen als baby. Wel is het belangrijk dat je baby leert alleen te spelen, maar zodra ze gaat huilen zodra je haar alleen neerlegt, heeft dat natuurlijk geen zin. Daar leert ze het echt niet van.

Vergelijk je dochter niet teveel met dat jongetje. Elk kind is anders en het kan ook gewoon even een fase zijn waarin ze meer behoefte hebben aan geborgenheid en bevestiging.

Ik zou eens iets nieuws proberen. Leg haar op de grond op een speelkleed, met een paar speeltjes om haar heen, evt een babygym boven haar. Kijken wat ze doet.

Vindt ze ook niet leuk om op de buik te spelen? Wat vindt ze van een wipstoeltje? Kan ze zich op de opvang wel zelf vermaken?

Wat je ook nog eens kunt doen als ze echt altijd huilt zodra je haar neerlegt, is langs een osteopaat. misschien zit er wel iets vast waardoor ze niet lekker kan liggen. De meeste baby'tjes kunnen echt wel meerdere minuten tot een uur tevreden ergens liggen en gewoon rondkijken, beetje draaien etc.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Eigenlijk weet je dus zelf nog niet wat je wilt, je wil haar niet laten huilen, maar ook niet de hele dag met haar omzeulen. Probeer eerst voor jezelf duidelijk te krijgen wat je wil en ga daar dan mee aan de slag. Hierin is niet een echt middenweg te vinden, want als je aan haar toegeeft zul je haar dus bij je moeten nemen steeds, maar als je haar niet steeds bij je wilt hebben zal ze toch even moeten huilen.

Kijk ook even goed naar je kindje of ze niet huilt om het huilen, sommige kindjes hebben huilen gewoon nodig om in slaap te komen of dingen te verwerken. (wil niet zeggen dat dit bij jou kindje ook zo is, maar misschien herken je het) als dat namelijk zo is kun je haar soms beter even laten huilen en zo nu en dan geruststellen door bij haar te gaan staan en even oogcontact te maken zodat ze weet dat je er bent.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lastig hé. Ik merk het ook een beetje bij ons dochtertje al is zij een stuk jonger (7 weken). Wij zijn ook niet van het laten huilen, maar continue met haar gaan zitten is ook geen optie. Er moeten immers dingen in huis gebeuren en ik heb ook nog een zoontje rondlopen.

Als ze in de box ligt en je praat met haar van bovenaf helpt dat dan? Bij ons dochtertje wel alsof ze even wilt weten dat wij er nog zijn. En verder kan ik alleen maar zeggen volg je gevoel dat is het beste.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kindje is nog heel klein, die kan zichzelf echt nog niet vermaken. Een draagdoek kan met een lichtgewichtje van 7,5 kilo nog prima, ik draag mn dochter van 12 kilo ook nog, zelfs nu ik 32 weken zwanger ben. Nu dan alleen nog op jengel momentjes zoals als ze heel moe is, maar rond die leeftijd was mn dochter ook nog of bij me, of in de draagdoek. Je kan wel een berg speelgoed kopen maar ze moeten eerst nog leren er zelf mee te spelen, en dat komt vanzelf! ( Ook met een kind wat je draagt )

Zet de frustratie van je af, speel lekker samen, en als ze een kop koffie wilt drinken ga je samen aan tafel zitten en geef je haar ook wat lekkers, of zet je ze in de wipstoel tegenover je. Blijven kletsen en leuk doen.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Stel je zelf de vraag wat je wil en waar jij achter kan staan. Als je niet wil dat ze huilt, dan zul je dus een oplossing moeten vinden die voor jullie beiden werkt; draagdoek is dan handig, maar je geeft zelf al aan dat je dat te zwaar vindt worden (mijn dochter is nu ook ongeveer 7,5 kilo en ik draag haar tegen m'n buik, gaat prima!). Misschien kun je proberen of ze het ook goed vindt om bijvoorbeeld in de wipstoel te zitten terwijl jij in haar zicht wat doet (bijvoorbeeld koken, was opvouwen etc)? En dan af en toe haar even aandacht geven en tegen haar kletsen.

Deel Deze Pagina