Dit kan natuurlijk varieren, afhankelijk van wat je wilt laten doen aan je tuin. Wij zijn nu de tuin aan het leeghalen (hele klus hier, soort van oerwoud ) We hebben een redelijke tuin.. Wat waren jullie kwijt aan hovenierskosten? En wat heb je laten doen..
wij hebben de tuin af laten graven en kunstgras laten leggen dat was 200 euro maar dan is de hovenier een familielid mijn moeder heeft de voor en achtertuin laten aan leggen 1 stuk van 7 bij 4 en 1 stuk van 10 bij 11 en die was bijna 3000 euro kwijt
Wij hebben een tuin van 6 bij 17 m. Hebben deze laten betegelen, plantenbakken opmetselen, niveau's aanbrengen, kunstgras van 20 m2. Inclusief alle materialen en planten zijn wij ruim 8000 euro kwijt.
ik zou de klus op werkspot ofzo zetten, dan krijg je van verschillende mensen offerte en weet je wat het zo'n beetje kost.
* reken snel 40 euro per uur * straten gemiddeld 8 euro per m2 afhankelijk van de soort steen. * Graszoden is zo'n 3 euro per m2 * minikraan zo'n 50 per uur * bestrating gemiddeld 25 euro Een hovenier zn prijzen zijn meestal hoger en het maakt verschil waar je woont
Wij hebben toevallig 3 weken geleden de voortuin laten doen, stenen en gras afgegraven en afgevoerd, 2 bakken gemetseld en de rest bestrating +/- 30 m2, dit kostte ons 1900 euro ( hebben we we hele goedkope tegels van 11,95 m2 ) Onze tuin is 6 meter breed en 10 meter lang.
Tegels gaan we zelf kopen. Gelukkig met korting via een kennis, dat scheelt. We hebben een schatting gemaakt en zijn denk ik rond de 1.000 euro kwijt. Tegels zijn best prijzig, wil je iets leuks hebben.