Vraag over verbouwing/klussen in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door MiaMaria, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

wij hebben plannen om wat dingen in huis te doen. Vooropgesteld; we zijn allebei niet handig, en we hebben drie jonge kinderen, waardoor we niet de mogelijkheid en tijd hebben om het zelf te doen.

We hebben een behoorlijke lijst met klussen, voor elke verdieping wel wat.. bv stucen, vloerbedekking vervangen, op de begane grond het toilet vernieuwen, een nieuwe dakkapel op zolder. Al met al best een lijst.
    Maar voornamelijk opknappen/ vernieuwen.
    Wie heeft er goede tips hoe we dit kunnen aanpakken? Huur je voor zoiets een aannemer in of is dat meer voor een grotere verbouwing (als in uitbouwen, keuken, badkamer, etc)?

We wonen ondertussen ook nog in het huis, daar zie ik ontzettend tegenop! Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik kan me nog voorstellen als het per verdieping gaat, je nog wel wat kunt schipperen met de ruimte. Behalve dan de begane grond, dan zullen we toch even uit huis moeten, neem ik aan? En waar laat je je spullen dan? Ik bedoel, de echt grote spullen die niet naar boven kunnen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips :) alvast bedankt!

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    geen tips....maar brrr...het wordt een rommel en mensen lopen steeds in en uit. Je moet er maar tegen kunnen!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het niet in 1x doen, echt per

4. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    Wij hebben een grote verbouwing gehad: keuken (incl muur verwijderen), badkamer, wc, vloeren in de slaapkamers en huiskamer.
    Groot gedeelte van die tijd woonde we nog niet in het huis.

We hebben een kleine verbouwing gehad: hal (nieuwe kozijnen, nieuwe vloer, nieuw plafond) en slaapkamers (dak isolatie)
    Toen woonde we gewoon in het huis.

We hebben bij de eerste verbouwing een aannemer ingeschakeld en dat was goed bevallen dus we hebben bij de tweede verbouwing dezelfde aannemer weer laten komen.

Wat ik handig vond aan een aannemer is dat je 1 aanspreekpunt hebt en dat hij verder de planning regelde in overleg met ons.
    Hij zorgde er dus voor dat bv in de keuken eerst de keuken leeg gehaald, steun balk geplaatst, muur weg, leidingen verplaatst, nieuw plafond erin, muur glad gemaakt, nieuwe vloer erin, keuken geplaats.
    Want als de tegelzetter voor je deur staat terwijl er nog een muur uitmoet dan gaat het mis.

Met de juiste voorbereiding is stucken op zich in 1 dag wel gebeurt.
    Het geeft alleen wel heel veel troep en dagen erna ook veel stof.

Toen de slaapkamers van de kinderen gedaan werden hebben ze eerst samen op de ene kamer gelegen en toen samen op de andere kamer.
    Was wel een beetje schipperen want de alles was wel afgeplakt met plastic, dus het was een beetje een spookhuis boven.

We hadden afspraken gemaakt dat ze niet voor 7:30 zouden beginnen, want eigenlijk wilde ze om 7:00 beginnen maar dat kon mijn ochtend humeur echt niet aan.

5. MiaMaria

Nee ik dacht idd ook niet in een keer, dat lijkt me erg intensief! :( Maar per verdieping zou ook kunnen

6. MiaMaria

Het stucen zie ik idd enorm tegenop!!! :(
    Heb ook spijt als haren op m'n hoofd dat we dat niet meteen gedaan hebben voordat we erin kwamen wonen.. Maar nu stoor ik me dagelijks aan het stucwerk.
    Dat het een hoop troep en stof geeft is inderdaad balen maar ik denk echt als we dat nu weer niet meenemen ik me er nog erger aan ga storen.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zie dat hij niet mijn hele post heeft meegenomen.

Eerst bijv de dakkapel, dan alle muren laten stucen, neem aan dat dat op zolder ook moet. De meubels kun je dan per etage in het midden van de ruimtes zetten. Ze kunnen toch niet alle etages in 1x doen. En zo steeds een deel. Je bent wel langer bezig maar het is wat overzichtelijker. Eventueel de grote meubels even in de tuin met een zeil in de zomer.

8. MiaMaria

Goede tips, dank je! Als je de meubels middenin de ruimte zet (ingepakt met plastic) is dat voldoende bescherming tegen het stucen?

Deel Deze Pagina