Verhoging en diarree!?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by juenco, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    #1 juenco, Feb 7, 2010
    Last edited: Feb 7, 2010
    Mijn meisje van 12 weken heeft sinds 2 dagen verhoging, namelijk 37,8 en vandaag 38,1 (net weer 37,8 ) Mijn vriend heeft haar ook verlost van haar 2e poepluier (FV) vandaag en deze was behoorlijk dun. Ze is ook minder vrolijk en slaapt onrustiger. Ze sabbelt sinds kort ook veel op haar vingertjes.

Zal ze nu al tandjes krijgen??? (we voelen/zien nog niks trouwens)

Ben ook wel een beetje bang dat ik haar heb aangestoken, ik heb een ENORME koortslip (ben héél voorzichtig, geen kusjes :( en bedek het met compeed, maar vind het zo eng)

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Sorry maar ik vind het niet echt verhoging 37,8.

Tandjes is wel heel vroeg maar zou natuurlijk kunnen. Zijn meer kindjes die het heel vroeg krijgen. Maar is ze echt heel erg aan de diaree, want 2 luiers op een dag is natuurlijk niet veel. Hier hadden mijn jongens ook wel eens dunnere poep op die leeftijd. Als je kindje wel heel veel dunne luiers heeft zo ik het wel even in de gaten houden omdat ze nog zo klein is.

3. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nou, dat is echt verhoging hoor...van 37,5 tot 38,0 is het verhoging, daarna wordt het koorts genoemd.

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja het is wel verhoging maar in mijn ogen niet echt noemenswaardig zeg maar.

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet echt verontrustend vind hoor. 2 Poepluiers op een dag is prima toch??? en tja de ene dag zijn ze vaster dan de andere dag. De temp kan ik niet over meepraten van ik heb hier een mannetje die dan continu verhoging heeft ( zijn standaard temp ligt tussen de 37,4 en de 37,6).
    Er heerst nu een buikgriepje en zoals ik het zo lees zou jou dochtertje dat weleens kunnen hebben. Het enige wat je daaraan kan doen is niks, uitzieken en goed te drinken geven.

Suc6 en hopelijk is ze snel weer de oude.
    Groetjes Kim

6. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Omdat ze nog zo klein is zou ik toch even contact opnemen met je huisarts, wellicht wil hij/zij even naar haar kijken!

7. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Het zouden de tanden kunnen zijn maar ook een buikgriepvirusje. Mijn zoon heeft net een combinatie hiervan gehad. Een kies gekregen en nu al 1 week in de diaree en dan wel 5 a 6 diaree luiers per dag en ong. 2x per dag compleet doorlekken :( Drinkt jullie dochter wel goed? dit is nl het belangerijkste. Met 12 weken heeft ze vast nog geen vast voedsel ;) maar mijn zoon heeft 3 dagen niet gegeten maar wel goed gedronken en dat is echt het belangerijkste.

8. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik denk ook eerder aan een buikgriepvirusje. Als je het niet vertrouwd gewoon even de ha bellen.

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Of misschien net iets te warm gekleed?
    2x een poepluier vind ik niet zo heel vreemd, maar als het waterdun is (dus diaree) dan even in de gaten houden

10. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ze heeft de laatste dagen slecht gedronken (met heel veel moeite ging het erin) en nu geeft ze flink over!

Vanmorgen heeft ze alles eronder gespuugd, ze hield de melk geen minuut binnen. Daarna wat water geprobeerd en dat slikte ze niet door. Eventjes daarna een verdunde fles, maar dit kwam er direct weer uit.

Sneu...vanmiddag even naar de dokter.

Share This Page