dreumes met kattenkrab waarmee ontsmetten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    even vragen hoe jullie dit doen. Mijn dochter pakte de kat per ongeluk verkeerd beet en kreeg een krabje. niet uit verdediging maar omdat het m pijn deed. ik was er niet bij maar mijn man. maar ik had niks in huis om het te ontsmetten. Nou bloedde het verder niet, maar ik naar de apotheek om een middeltje te halen om te ontsmetten. handig als ze een keer valt ook ofzo. die vrouw keek me aan alsof ik van een andere planeet kwam. dan ik dat voor een kind wilde gebruiken. ze haalde de apotheker erbij en ze vroegen wat ik wilde ontsmetten. ze had geen idee of er wel iets voor kinderen was. is dat nou echt zo raar? Ik heb nu betadine gekocht.
    ben even benieuwd hoe jullie dat doen en wat jullie gebruiken? Zou de krab nog kwaad kunnen trouwens?

Thanks

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ontsmet eigenlijk nooit wondjes.. Kras van de kat ook niet.

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon heeft van de week ook een krab van de kat gehad en ik heb het eigenlijk verder ook niet schoongemaakt. Maar je zou evt. Betadine ofzo kunnen gebruiken.

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier al ene paar keer (ook flinke) krab. hij wil niet van haar afblijven hoevaak we t ook zeggen hahaha!

maar ik doe het zo: krab goed uiyspoelen met lauw water. dan met een watje en was dettolzeep erop deppen. dan goed heel goed uitspoelen. tot nu toe niets aan over gehouden...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ontsmet ook geen krabwondjes, ze heeft een kitten waar ze veel mee speelt ( "gekregen" voor haar 1e verjaardag ) en ze stoeien weleens, dan trekt ze hem aan de staart, en haalt hij uit, tsja, soms heeft ze een wondje.

6. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

wij hebben gewoon een nat doekje gepakt en de wond klein beetje mee schoongemaak maar gerbuikte het meer zodat het niet ging opzetten en het bloede te stoppen...

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter had haar voetje kapot gelopen en ook bij de drogist raadde ze mij aan om met betadine te ontsmetten.

Katten geen ervaring mee..

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ook een keer gedaan: met billendoekje (zonder parfum) na het uitspoelen met water, schoongemaakt haha!

Deel Deze Pagina