oei ik groei!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bezigbijtje, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ik lees zoveel verschillende ervaringen/meningen op internet over de boeken, ecursus enzevoort...

Ben benieuwd wat hier op zp de meningen zijn??

Ik heb de gele en blauwe van oei ik groei en vind ze erg leuk. Sluiten lekker op elkaar aan en het lijkt me leuk er mee aan de slag te gaan (de dingen uit de blauwe) wel denk ik dat de sprongetjes leeftijd ruim genomen moet worden zeker bij mijn meiden die 3 weken te vroeg waren ;)

En de ecursus ben ik benieuwd naar, iemand ervaring???

(ik werk in de kinderopvang dus voor mij 2 vliegen in een klap met dit soort dingen als ik me er in verdiep)

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb het dikke boek, maar eerlijk gezegd vind ik het zo ruim genomen dat het niet bruikbaar is. Voor mij zou een kalender met sprongetjes al volstaan.

3. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee!

4. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Zelf heb ik gemerkt dat de sprongetjes wat later kwamen bij mijn zoontje, ( 9 weken te vroeg geboren) heb geen idee of dit ook zo zal zijn bij een tweeling die 3 weekjes te vroeg is geboren.
    Zijn ze verder gezond of hadden ze een moeilijke start?
    Soms werkt dat ook mee namelijk!

Groetjes

5. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier het dikke gele boek. Leuk om te lezen wat de verschillende mentale sprongetjes inhouden. Bij onze meid kloppen de leeftijden en de sprongetjes erg goed, mede daardoor kan ik me goed inleven in wat zij op een bepaald moment doormaakt. Ook kan ik zo nog beter verschillende spelletjes en speelgoed op haar leeftijd en mentale ontwikkeling afstemmen. Hier dus een positieve ervaring!

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier kloot er echt niets. Soms heeft mijn dochter haar dagje niet, maar heb niks met de sprongetjes. En soms kan ze ineens weer wat. Ik heb er dus echt niks mee. Maar kan me voorstellen dat, als het klopt bij je kindje, het een fijne leidraad kan zijn!

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik heb alleen de app, biedt voldoende info naar mijn mening. Verder vind ik het allemaal wat ver gaan, er zit zeker een kern van waarheid in maar het is echt niet zo dat het bij elk kind zo gaat. Ik herken wel wat maar het is niet zo expliciet als ik het lees. Kan overigens ook wel mijn interpretatie zijn hoor :)

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vind het boek leuk om te lezen, maar de ecursus etc zou ik nooit doen, daarvoor vind ik het te oppervlakkig. Ik zou dan eerder een echte pedagogische cursus oid willen doen.

9. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
  10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb het boek bij mijn oudste gelezen en de sprongen klopten precies met zijn leeftijd (hij werd met 37 weken geboren, dus de sprongen kwamen 3 weken later). Vanaf een jaar herkende ik het niet meer zo erg.

Bij mijn jongste zie ik geen sprongen. Wel dat hij weer wat geleerd heeft, maar niet zo sterk als bij mijn oudste.

Dus het kan erg per kind verschillen!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dramatisch.. zo'n spijt van dat ik dat boek als kado gevraagd heb. Ik herken niets, 60% van het boek is herhaling en ik vind dat er echt veel onzin in staat. Nee, hier staat het nog bijna ongelezen in de kast en daar blijft het ook staan... OOk bij een mogelijke derde!

12. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voor mij is het boek heel herkenbaar. Het zou voor mij geschreven kunnen zijn. Ik heb overigens alleen het gele boek.

13. Purk

Purk Niet meer actief

volledig mee eens, echt volksverlakkerij

14. singa

singa Niet meer actief

Hier klopt er ook helemaal niks van. Nu is mijn dochter wel 5 weken te vroeg geboren. Sommige dingen kon ze al voordat ze dat volgens het boek zou moeten kunnen.
    Ook heb ik geen hangerige dagen gehad. Mijn meisje was gelukkig redelijk gelijkmatig van humeur.

15. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb het boek 13 jaar geleden gekregen, na de geboorte van de oudste. Ik vind het een verschrikkelijk boek, vooral de toon waarop er over moeder en kind gesproken wordt. Het was dus eigenlijk één grote ergernis en het boek is snel achterin de diepste kast beland!!
    Heb trouwens bij geen van mijn kinderen "sprongetjes" kunnen ontdekken, ze ontwikkelen zich gewoon in hun eigen tempo...

16. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik heb de e-cursus gedaan, uiteindelijk heb ik na wat klachten mijn geld terug gehad:D.

Zelf vond ik het niet zo heel geweldig, ten eerste liepen de filmpjes heel vaak vast, en ten tweede werd er vaak verwezen naar het boek. Ik had echt zo iets van ja hallo, ik doe de e-cursus dan moet je niet naar het boek gaan verwijzen.
    Ook de belofte van een dagboek die je kon bijhouden konden ze niet houden. Die was nog niet beschikbaar.

Mijn advies, als je het wil doen koop dan in hemelsnaam het boek, maar nog beter is, kijk naar je kind en je komt vanzelf het sprongetje tegen haha

17. Storm

Storm Niet meer actief

Hihi, knap lullig voor zo'n bestseller...;)
    Sommige mensen lezen hem als bijbel. Ik lees hem bij voorbaat niet. Ik groei zelf wel met mijn kleintjes mee.

18. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    De hele theorie van het boek staat zwaar ter discussie. Heb het boek ooit aangeschaft (mijn vriend wilde het graag hebben) maar kon ons kind er totaal niet in herkennen. Nooit iets gemerkt van sprongetjes bij hem. Laat staan met de vaardigheden die staan vermeld in het boek! De toonzetting in het boek is heel negatief en het boek had ook de helft dunner gekund, veel herhaling. Heb het verkocht via Marktplaats! Zo heb ik toch nog wat geld ervoor teruggekregen. Dus nee, ik zou het niemand aanraden.
    Ieder kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo. Maak dat je credo en je leven wordt een stuk ontspannener dan wanneer je je bij elke hangerige bui van je kind afvraagt welk sprongetje er nu weer aankomt :cool:

Deel Deze Pagina