Hoi, ik vroeg me af of je op je rug mag slapen aangezien ze vaak zeggen dat er dan iets afgekneld wordt ofzo, was dat niet slecht voor de doorbloeding naar de placenta?
Nee hoor mag gewoon, je kunt er alleen wel misselijk en draaierig van worden omdat het gewicht vd baarmoeder op een slagader kan drukken en deze kan beknellen, zodra je dat voelt draai je op je zij en is er niks meer aan de hand, overigens komt dit meer voor als je al wat langer zwanger bent (3e trimester)
Ik ben ook een echte rugslaper, maar probeer het zoveel mogelijk te voorkomen, omdat het niet meer prettig aanvoelt. Krijg er overigens ook rugpijn van. Wat wel helpt, is een handdoek aan het einde van het voetenbed onder de matras leggen. Geeft verlichting als rugslaper.
Ze adviseren om niet in het derde trimester op je rug te slapen omdat de doorbloeding naar je kindje dan niet optimaal is. Het gezondste schijnt te zijn om op je linker zij te liggen.
Ik kreeg ivm lage bloeddruk het advies om niet op de rug te slapen. Ik vind het moeilijk, want met het maagzuur lig ik juist het liefste een beetje zittend zeg maar.
Ik vind t knap op je rug slapen, krijg t er ercht benauwd van, met zo'n 10 ponder op je buik....Ik heb al 6 weken een paar kussens onder hoofdgedeelte van matras zodat ie iets omhoog komt, ter voorkoming van maagzuur dat omhoog komt.
ik word veel wakker op mijn rug, maar draai dan meteen om omdat het niet lekker aanvoelt... om later weer wakker te worden op mijn rug....hihihihi
Je mag liggen zoals je wilt je lichaam en/of baby geven vanzelf aan of het kan. Ik slaap nog steeds op mn buik.
Ik lig ook gewoon nog op mn rug en ook regelmatig op mn zij...allebei de kanten. Heb er weinig last van.