Hoi meiden, Ik heb een beetje een Rare vraag.. Ik heb gehoord dat als je een kindje krijgt.. borstvoeding het beste is voor het kindje.. Nu was mijn vraag.. De meeste vrouwen hebben tepels met een Tuutje erop zeg maar Ik heb dat niet ik heb ingedeukte tepels zeg maar..(als ik het koud heb worden ze wel hard natuurlijk en dan heb ik wel gewone tepels.. (weet niet zo goed hoe ik dat allemaal moet verwoorden (sorry hiervoor) Maar mijn vraag was nu dus.. Kun je dan Borstvoeding geven..?? Sorry voor deze rare vraag ik hoop dat jullie mij begrijpen.. Liefs
Naar mijn weten wel, daar zijn ook wel mouwen voor aante passen en je kan eens naar een lactatiedeskundige gaan zodra je zwanger bent die weet het vast en zeker
He hoi, Heb je ingetrokken tepels? Als dat zo is weet ik niet of je borstvoeding kunt geven.... maar dat kan de verloskundige je dan vast wel vertellen. Als je bedoelt dat je niet echt een uitstekende tepel hebt, dan kan ik je zeggen dat ik dat ook heb. Mijn tepels (de tepel zelf, dus niet de tepelhof) zijn erg oppervlakkig. Als ik harde tepels heb dan steken ze wel iets uit, maar niet veel. Ik heb bij mijn dochter wel geprobeerd borstvoeding te geven maar dat is mij niet gelukt. Ik moest steeds mijn tepel helemaal samenknijpen zodat er een soort tuutje opkwam zodat mijn dochter goed kon aanhappen en kon drinken. Maar dit was erg pijnlijk voor mij. Dit had er ook mee te maken dat ik erg gevoelige tepels heb (blijkt nu). Ik had na een paar keer aanhappen al tepelkloven. Ze kon vanwege mijn oppervlakkige tepels ook niet goed aanhappen en dan zat ze steeds scheef en dat deed zo zeer!! Ik heb het nog geprobeerd met een tepelhoedje maar ook dit hielp niet echt. Het bleef pijn doen. Daarom ben ik na een paar weken overgestapt op de fles. Ik vond het wel heel jammer, want ik had heel veel melk om te geven en het leek me zo fijn om bv te geven. Nu wil ik je niet een negatief verhaal aanpraten hoor, want misschien dat het bij jou wel gewoon lukt hoor!! Maar ik denk wel dat als je echt een uitstekende tepel hebt van jezelf dat het dan wel makkelijker gaat. In ieder geval succes! Liefs J