tijd voor een groter bed? of een fase??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanluca, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    Sinds 2 wkn is het elke keer als meisje naar bed gaat eerst heel hard huilen. Heb niks aan het ritueel veranderd, lampje is aan en al haar doekjes liggen in bed. Er is niks aan de hand ze wil gewoon naar boven we doen ons ritueel en dan zodra ik boven haar bedje sta klempt ze zich vast en begint te huilen. Ik geef haar een kus doe muiziek doosje aan. Vervolgens gaat ze staan met al haar doekjes in haar handen en begint te gillen!!! Meestal kijk ik het ff aan 10 min max, maar zat te denken zou ze in een groot bed willen slapen???
    Vaak valt ze dan gewoon in slaap....maar als ze s'nachts wakker word wil ze naar het troosten weer haar bed niet in......en staand in bed troosten dat pikt ze niet dan blijft ze huilen.

Haar broer heeft immers een groot bed en wij ook. Maar wil er eigenlijk nog niet aan. Vind het nl een rot idee dat ze dan zelf haar bed uit kan en dus aan de wandel kan gaan s'nachts......heb naar beneden een trap hekje maar naar de zolder niet, daar doen we de douche deur voor en zetten hem vast als we boven zijn, maar inmiddels weet ze er tussen te floepen. En bovendien vind ik nog geen 2 wel erg jong voor een groot bed.....de oudste was bijna 3 toen hij overging laat dat weet ik maar tot die tijd lag ie er heelijk in......

Hoop dat het eigenlijk een fase is....wie heeft er ervaring mee???

2. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook denken: een fase. Misschien toch niet uit bed halen als ze huilt, maar er naast gaan zitten. Ze weet nou natuurlijk ook dat ze eruit gehaald wordt, dus dat zal wel ff wennen zijn.

Ik vind bijna 2 niet extreem jong. Ik denk dat je goed moet kijken naar je kindje, wat voor haar werkt en waar ze aan toe is.
    Kun je eventueel haar deur niet blokkeren, voor als ze eruit gaat? Of iets aan de deur maken wat geluid maakt, zodat je hoort als ze eruit gaat.

Succes!!

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tsja, ik zou ook niet meteen de link leggen met een groter bed eerlijk gezegd. Julia heeft ook wel eens een poosje niet in bed gewild, maar had toen oorontsteking. Is ze verder ziekig? Als je met oorontsteking gaat liggen doet het zo'n pijn, die druk, dus misschien even laten checken!

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

heb je al een nieuw bed?
    Ik herken dit!!
    Wij hebben het nieuwe grote bed en...het is iets minder drama maar het is er wel.
    het enige voordeel van het grote bed is dat ik op bed kan zitten om te knuffelen niet hoef te tillen. (mijn rug is blij!)

oja sinds het grote bed er is zijn we er achtergekomen dat de deur wagenwijd open moet :-s

5. misa

misa Niet meer actief

Ja ik ben ook benieuwd. Hoe gaat het nu? Is er een nieuw bed gekomen?

6. Kate78

Kate78 Lid

21 aug 2008
    12
    0
    0
    Herkenbaar verhaal. Onze dame slaapt heerlijk snel in als ze in het bed van papa en mama ligt, maar niet in haar eigen bed. Ze is met ongeveer 19 maanden overgegaan naar een peuterbed, maar dat maakte geen verschil. Wij zijn er ondertussen achter dat die kleine slimmerik ons aan het uitproberen is. Zodra ik laat merken dat ik klaar ben met dat huilen en gillen dan bindt ze in en gaat ze onder protest slapen.
    Gelukkig weet ze ondertussen wat ze aan haar ouders heeft en is het avondritueel een heel stuk minder dramatisch geworden.

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik vind alleen het huilen zoooo zielig,
    ze is in de nacht bij ons ook totaal de weg kwijt.

8. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    zo plotseling als het begon zo plotseling is het ook weer gestopt....ze slaap nog niet echt door de ene nacht wel de andere niet maar bij mij is s nachts huilen haar troosten....ze huilt naar mijn idee dan niet voor niks.....kijk het ff aan maar max 5 min en als ze een van ons roept gaat een van ons naar haar toe

Deel Deze Pagina