Ik ben nu een week overtijd en heb wat stekende pijn in mijn buik. Vooral als ik zachtjes op mijn buik druk. Ik voel ons kindje nog wel goed, maar wel ietsjes minder dan anders. Kan dit iets ergs zijn? Heb verder ook wat troebele urine.. Heb trouwens voor a.s. vrijdag een echo + ctg afspraak staan, omdat ik dan 10 dagen overtijd ben. Mijn controle van afgelopen maandag was prima.
Hoi futuremama81, spannende tijd zeg, laat maar komen he?! De pijn die je beschrijft past bij hoogzwanger zijn en is waarschijnlijk gewoon de irritatie van de baarmoeder. Er staat zoveel rek op dat sommige delen van je buik echt zeer kunnen doen. Het voelen van de baby is heel belangrijk. Het mag best anders zijn dan normaal of een beetje minder, maar als je een dag echt een groot verschil merkt of je bent toch ongerust, bel gerust je vk of gyn. We kijken echt liever een keer te veel dan te weinig. Wij zeggen als richtlijn dat je een kindje 8-10 keer moet voelen op een dag (3 bewegingen achter elkaar is 3x), behalve als je het normaal gezien bij wijze van spreken wel 100 keer voelt, dan is het verschil erg groot, en je moet je kndje binnen een uur eigenlijk wakker krijgen door rustig op de bank of in een lekker warm bad te gaan liggen. SPeel met je buik en je kindje; dan moet je eignelijk reactie krijgen. MAar nogmaals, twijfel je erg, dan even bellen! En troebele urnie kan van een blaasontsteking komen, maar het kan ook zijn dat er wat vaginavloeistof bij zit zo op het laatst of dat je wellicht iets hebt gegeten/gedronken wat je normaal niet eet. Succes en sterkte komende dagen! Groetjes Brigitte