Verhoging, maar verder niet ziek

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Yukl, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn man en ik hebben net zeker een half uur staan dubben; zoonlief wel of niet naar de opvang brengen?

Gister hebben we hem thuis gehouden omdat hij 38,3 graden koorts had. Hij was ook hangerig en huilerig. Vanochtend had hij 38,0 graden maar voelde hij zich wel vrolijk. Dit heeft ie de laatste tijd eigenlijk iedere maand wel een keer. Verhoging en soms koorts zonder verklaarbare reden (flinke verkoudheid?).

Maar wat doen jullie dus met verhoging en wel vrolijk voelen, vooral als het vaker voorkomt?

Aan de ene kant dachten we, hij voelt zich verder goed dus waarom niet. Maar aan de andere kant kwam toch steeds dat schuldgevoel opzetten. Lastig...

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,279
    6,192
    113
    Ik breng mijn zoontje dan wel naar het kinderdagverblijf, hij mag ook komen met verhoging/koorts, mits het niet te druk is op de baby-groep.
    Ik bel dan wel een aantal keer en als ik hoor dat ie niet goed eet, slaapt of daar zeurderig wordt, haal ik m op. Maar dat is dus dan vaak niet het geval.
    Zo kan ik nog net ff wat werk die dag doen, aangezien ik maar 2 dagen in de week werk, is het erg vervelend als ik een dag er niet ben.
    Het scheelt dat ik op loopafstand van het kdv werk, dus ben er binnen 3 minuten als het nodig is.
    Maar ik vind ook dat ik een verplichting heb aan mijn werkgever. Kijk een ziek kind is een ziek kind, maar als ik thuis ga zitten terwijl meneer de grootste lol heeft (ondanks verhoging) voel ik me dus schuldig tegenover mijn collega's en baas.
    Hangerig en huilerig betekent voor mij wel thuis blijven dus.

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    ben het met mmeke eens.
    Hier ook een manneke die dit weekend iets verhoging had ( 38,0 en 38,2), ik zeg iets omdat zijn normale temp al 37,4 is. Ik heb hem vandaag gewoon naar het kdv gebracht omdat hij idd gewoon vrolijk is en vannacht goed geslapen heeft. Ben erg benieuwd hoe het gegaan is want ik ga hem zo halen hihii.
    Groetjes Kim

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier mag je kindje eigenlijk niet komen als ze koorts (38+) hebben. Maar ik heb hem er toch weleens heengebracht met 38.1, en verder een vrolijk ventje.
    Ik probeer wel of ik er dan een halve dag van kan maken, want bij ons jochie is het meestal zo dat de koorts wel oploopt over de dag.
    Meestal blijkt later dat het prima ging. Misschien 2 keer op moeten halen, waarvan 1 keer met 39,5. Dat laatste was nog ook deels door de drukte van het KDV, ipv de ziekte..

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

We hebben hem wel gebracht en inderdaad om half 1 even gebeld. Hij was toen vrolijk aan het spelen. Om half 2 belden ze op dat ie toch 38,6 had en toen is manlief hem gaan ophalen. Daar aangekomen zat meneertje nog steeds druk te spelen ;) Vandaag was de koorts gelukkig weer weg.

Op zich ging het dus wel, behalve dat zijn temperatuur toch nog wat steeg gedurende de dag. Ik denk dat we het de volgende keer precies zo doen. Inderdaad bij huilerig en hangerig wel thuis houden, maar bij een vrolijk kind met wat verhoging wel naar het KDV.

Share This Page