maak me zorgen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by HooyoShimbir, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    hallo dames,

Ik maak mij zorgen om me dochtertje, begin december is zij ziek geweest met keelontsteking, daarna nog een paar keer flink verkouden. half januari had ze weer een zware keelontsteking en was ze heel erg aan het hoesten (dat je het slijm vast hoort zitten) ze had een luchtweginfectie, dat na een aantal dagen antibiotica niet beter werd en heeft ze een puffer (ventolin) erbij gekregen, tegen dat blafferige hoesten. Ze knapte wel op maar binnen 2 weken was ze weer ziek, hoesten terug en koorts. Weer aan de antibiotica en daar knapte ze wel weer van op. Ventolin moeten we blijven gebruiken omdat de longen niet schoon klonken maar nu is ze dus sinds de laatste antibiotica kuur elke week wel een paar dagen koortsig.
    Ook eet ze niet zo goed en blijft het hoesten aan.

Vrijdag had ze weer koorts en zaterdag ook. Ben bij de hap geweest en zag geen zorgwekkende dingen op dat moment dus gaf advies om bij de eigen huisarts na het weekend nog een keer langs te gaan om te bespreken hoe het nou kan dat de koorts telkens blijft komen en ze gewoon echt niet opknapt. Ook ligt ze als ze koortsig is vreselijk te zweten in dr bed. (niet zo gek natuurlijk maar ook niet normaal dat dat weken zo is lijkt me...?)

Ik zie gewoon een meisje die telkens weer ziek wordt en die niet opknapt. Begin me nu toch echt wel zorgen te maken want volgens mij kan het niet goed zijn dat dit zo lang duurt. Vandaag ligt ze ook weer de hele dag te hoesten en wil ze niks eten en stinkt ze uit haar mond (geur van keelontsteking).

Morgen gaan we naar de huisarts en me man wil dat ze dan wat bloed afnemen om te onderzoeken (geen idee wat ze kunnen onderzoeken...)

Ben ik nou overbezorgd? Wat zouden jullie doen?
    Maak me neit echt snel zorgen in dr eerste jaar ben ik nooit met dr bij huisarts geweest en was ze nooit ziek daarom denk ik dat ik nu misschien wel overdrijf.

Groetje, HooyoAasiya

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

herkenbaar.
    Zo herkenbaar.
    Wachten tot de R uit de maand is ben ik bang.

Of heel erg alternatief gaan. (heeft bij ons wat geholpen maar niet alles hoor.)

3. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Zoals je het omschrijft, lijkt het mij niet dat je overbezorgd bent hoor. Goed dat je nog weer naar de huisarts gaat, ik zou ook vragen om wat uitgebreider onderzoek, het lijkt me inderdaad niet echt goed dat ze zo koortsig blijft! Beterschap!

4. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Ben blij dat k morgen naar de huisarts ga want ze heeft net ook weer in dr bedje overgegeven.

Hoop natuurlijk dat dr niks is en dat ze gewoon hard aan de zomer toe is!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het is vervelend zo'n periode. Vaak is het maar een paar maanden, en met de zomer in zicht lost het wel op. Hopelijk bij jullie ook.

Mijn jochie heeft met 15 maand zo'n periode gehad. Een stapel oorontstekingen, de ene verkoudheid na de andere, oogontstekingen. Het begin in november/december (start op KDV) en tegen maart/april ging het al een stuk beter.

Maar ik had makkelijk praten, mijn jochie was toch al aan de stevige kant. En het is best een bikkel als ik de HAP-arts mag geloven die een flinke oorontsteking ontdekte. Terwijl wij alleen dachten aan een flinke verkoudheid die niet we wilde trekken.. Dus hij at en dronk nog wel redelijk.

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    misschien een heel stom iets hoor, maar dat ik erg klein was had ik ook altijd last van mn keel en bleef ik ziek worden..
    toendertijd was de oplossing keelamandelen eruit.

Geen idee hoe ze daar nu over denken en of dat ermee te maken kan hebben, maar misschien even aan de huisarts vragen?

Je hoort t toch nog wel s bij kindjes die ziek blijven worden.. ;)

7. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Hoop dat het een periode is en fijn te horen dat k niet de enige ben dus die een kindje heeft die een periode vaak ziek is.

Helaas is mijn kleine met nu 2 maar 10kilo en haar eetlust is ook erg verminderd dus zoveel meer kan er niet af ben k bang.

Ze slaapt nu lekker hoop dat dat vannacht zo blijft

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

bij mij begon het ook begin december.

Oja en komen er misschien tanden/kiezen door? Ik denk dat hier het best mee te maken heeft of het versterkt als ze ziek wordt.

Share This Page