afbouwen inbakeren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Esje13, Sep 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter ligt sinds ongeveer 8 wkn ingebakerd. Eerst in de swaddle me en toen ze daar te groot voor werd in de dream swaddle.
    Met deze doeken ligt ze compleet ingebakerd met haar armpjes vrij vast. Dat werkt echt prima.

Toen ik laatst op het cb was zeiden ze me dat ik toch langzaam moest gaan afbouwen. Want rond 4 maanden moest dat zeiden ze.
    Als ik zo op internet lees kun je de meeste doeken tot 6 maanden gebruiken omdat de meeste kindjes zich dan kunnen omdraaien.
    Nu is onze meid best wel een snelle tante, in de box wil ze zich echt al draaien en in de kinderwagen wil ze alleen nog maar op haar buik liggen om rond te kijken.
    In bed ligt ze nog vrij rustig, ook omdat we haar vrij strak instoppen en ze weinig bewegingsvrijheid heeft met haar armpjes.

Nu ben ik wel een beetje bang dat het omdraaien snel zal gaan lukken en ze dus niet meer ingebakerd mag slapen. We hebben een paar keer geprobeerd om het zonder de doek te doen (na vaccinaties) maar dat was echt nog geen succes.

Ik heb van een vriendin een Puckababy te leen om iit te proberen. Want hier heeft ze al wat meer vrijheid in. Nu hebben we haar hier net in gelegd en ze slaapt nu, na 5 min jengelen. Alleen heeft ze haar armpjes opgetrokken tot onder haar kinnetje, verder kan natuurlijk niet. Nu vraag ik me allee n af of dit goed is voor het afbouwen?
    Ligt ze zo niet in een verkeerde houding?
    Kunnen we nieg beter 1 armpje eruit halen?

Kortom, wat denken jullie hiervan?
    Iemand anders raadde aan om een slaapzak met mouwen te proberen, maar is dat niet een stap te snel?

Groetjes

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met de puckababy en de puckabag maar met de pacco. Als het voor jouw kindje werkt dan zou ik het vooral niet weer gaan veranderen, daar kunnen ze ook onrustig van worden.

Hier afgebouwd vlak voor de 5 maanden. Ik had haar in een pacco ook al kon ze rollen, ze deed nl niets in haar slaap. Toen ze volledig om kon rollen was ze er uit.

3. Son1980

Son1980 Bekend lid

Jun 2, 2012
    689
    1
    0
    Toen ik t eng begon te vinden met draaien heb ik haar direct in een slaapzakje gedaan. Een beetje een stugge kleine. Heb die dikke lelijke witte met mouwen bij de Hema gekocht. Niets afgebouwd. Ging prima eigenlijk.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben syl 1x op zijn buik gevonden ingebakerd vanaf toen gelijk naar de slaapzak overgestapt en dat ging prima, niet eerst 1 handje eruit dan 2 enzovoort gewoon cold turkey hielp hier goed :)

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik had haar dus bij het vorige slaapje in de puckababy gelegd. Ze viel snel in slaap, zelfde als bij de andere echte inbakerdoek. Na 45 min werd ze wakker (zoals altijd een beetje) maar nu was ze echt wakkerder dan normaal. Ze ging ook niet meer zelf slapen en toen ik ging kijken lag ze bovenaan haar ledikantje en had ze zich dus omhoog geschoven met doek en al. Ze lag dus ook niet meer onder de dekens. Bij de dream swaddle is dit nog nooit gebeurt. Ik heb haar dus toen maar in de dream swaddle gelegd en ze viel binnen 10 min (zonder huilen) zelf in slaap.

Dan toch nog maar even dit gebruiken?
    Ik wil wel graag een slaapzakje gaan aanschaffen voor als ze straks weer haar vaccinaties krijgt.
    Heeft iemand hier ervaring mee en kan me een fijne slaapzak aanraden voor ook straks als het wat kouder gaat worden? Ik denk zelf dat het het handigste is om er een te nemen met afritsbare mouwen.

tips zijn welkom

6. pregzilla

pregzilla Actief lid

Aug 30, 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik ben overgegaan van inbakeren op inwikkelen.. dus van heupjes tot voetjes ligt mijn zoontje nog ingewikkeld met een dun lakentje. In een (dunne) slaapzak ging hij vreselijk zweten.

In het begin werd hij meerdere keren wakker en dan moest ik hem even troosten, ook heb ik vaker een kussen van ons naast hem gelegd tot hij insliep zodat het wat kleiner/knusser aanvoelde (gewoon er bijgebleven voor de veiligheid).

Share This Page