Verhoging reden voor ongerustheid?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MinnieJ, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben nu al 2 dagen grieperig, gelukkig is mijn temperatuur tot nu toe niet boven de 38.3 gegaan, dan neem ik een paracetamol en zakt ie meestal weer een beetje. Iets waar ik niet dol op ben (medicijnen slikken tijdens zwangerschap) maar als de koorts erger voor het kindje is...

Moet ik me nou zorgen maken dat mijn temperatuur constant zo tussen de 37.5 en 38.3 schommelt? Is het erg slecht voor de baby?

De gynaecoloog zei dat het boven de 38.5 pas slecht zou zijn en dan voor langere tijd... maar hij was ook een beetje ongeïnteresseerd en zei; tja als je koorts krijgt kunnen we toch niks anders doen dan blijven onderdrukken met paracetamol

Zijn er hier meerdere dames die toen ze zwanger waren (zijn) een aantal dagen verhoging hadden/hebben? Ik heb echt zo'n gevoel dat dit nog wel zeker 2 dagen door zal zetten...voel me zo beroerd, wil alleen maar liggen:(

Zo blij dat manlief de komende 2 dagen vanuit huis werkt om te helpen met ons kleine ventje, want ik moet mezelf echt van de bank af slepen en dan ben ik ook meteen kapot als ik teveel op ben geweest.

2. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Ik las laatst dat koorts niet direct kwaad kan tijdens je zwangerschap

3. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Ik denk ook dat het niet zo kwaad kan.maarvje gyn heeft wel gelijk denk ik wat kan je anders doen?

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik zit nu al 4 dagen met verhoging, aan het einde van de dag net over de 38..

kan iemand mij vertellen of dit normaal is dat het zo lang duurt als je zwanger bent en een griepje hebt? Iemand ervaring hiermee? Ik maak me zo'n zorgen... :(

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Nee hoor, als je koorts hebt of griep en daardoor constant overgeeft of diaree hebt bijv kan dat geen kwaad.
    Je bouwt vanaf begin reserves op, dus het kan geen kwaad voor de beeb ;)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hoor kan echt geen kwaad..

En die 4 dagen.. Tsjaa je zal gewoon een inke griep hebben... Gaat vanzelf weer over :)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij kan koorts/verhoging alleen kwaad rond de innesteling en die fase ben je al lang voorbij. Ik zou je gyn in deze gewoon vertrouwen.

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja het is gewoon dat ik weinig vertrouwen had in de gyn omdat hij me niet echt serieus leek te nemen. Ik hoor graag van andere zwangere dames dat ze hetzelfde hebben meegemaakt zonder nadelige gevolgen voor het kindje. Gelukkig heb ik geen diarree of overgeven, ik probeer regelmatig water of warme melk te drinken en neem veel vitamine c. Oh ik hoop zo dat het gauw over is, mijn kleine ventje zit hier naast me met al 5 dagen koorts :(

9. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik hoop dat je intussen wat gerustgesteld bent, het kan echt geen kwaad. ik heb 2 weken terug ruim een week koorts gehad, tussen 38 en 39. ik heb uiteindelijk wel na een week antibiotica gehad omdat het anders niet opknapte. gelukkig nu weer bijna de oude.

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als het 39.5 is of hoger meteen bellen/naar het ziekenhuis werd mij aangeraden, ik zou bellen als het rond de 39 is en voor de rest veel water, rust en misschien een paracetamol.

Ik had trouwens van de vk gehoord dat antibiotica niet werkt bij een normaal griepje/koorts? Hier wordt het in ieder geval niet meer gegeven aan mensen met koorts of (heftige) griep.

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Topic verplaatst van zwangerschap naar gezondheid.

Met vriendelijke groet,

Myrthe

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

@ kimberly: waarom kreeg je antibiotica?

13. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Voel me zielig.. ben ziek. Hele tijd niesen en vervolgens doet mm babybuikje pijn.. en nn been au au au heb zon spierpijn. Hele dag temp net onder de 38 einde van de dag iets erboven. Net mn derde paracetamol genomen, heb er nog 1 over voor vanavond. Ben de hele dag al verdrietig :(

14. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Gewoon paracetamol blijven gebruiken, kan echt geen kwaad!Ik ben zelf nu bijna 31 weken zwanger en ben twee weken flink ziek geweest, had zonder paracetamol 39,5 graden koorts!
    Heb gewoon twee paracetamols drie keer per dag genomen en voel me nu weer prima!Je eet en drinkt ook beter op paracetamols dan dat je niets neemt en je vreselijk voelt!

15. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Jeetje dus jij bent ook echt 2 weken ziek geweest met verhoging?

Vanmiddag weer 38.4 maar gelukkig zakt het met paracetamol meteen wel. Goed ik zie het aan en hopelijk voel ik me gauw weer beter

Deel Deze Pagina