Ik ben nu 33 weken precies en afgelopen week regelmatig voel ik mij slecht - 2-3 keren per dag misselijk, duizelig en heel slap. Mijn bloeddruk was altijd 120/60. Naar aanlijding van wat ik heb voel ik gewoon met die verschijnselen dat bloeddruk ineens omhoog gaat en als duizeligheid voorbij is ( duurt soms paar uren dn soms 30 min) zaakt bd weer naar normaar. Afgelopen maandag onderzoek in zh gedaan: bloeddruk was 135/85 en binnen halfuur zaakte naar 125/70. Daarna na uurtje naar 120/60. Bloed was ok, hartfilmpje ook. Ik hou ook absoluut geen vocht vast Urine was erg troebel maar onderzoek was onduidelijk- ze hebben het op kwek gezet voor blaasontsteking. Daarna nog wel elke dag hetzelfde. Begin rond 12.00 misselijk en als ik slechter voel ga ik liggen als niet dan wordt ik duizelig en sterrtjes en val bijna flauw. Ook heb ik oorsuizen dan. In de avond ook beetje misselijk maar valt mee. Nou heb ik pas as maandag afspraak met vk en daar ga ik het ook bespreken. Wie weet of ik dan wel daar aandacht moet brengen of stel ik mij aan?
Zo hoog is je bloeddruk nog niet (tenminste niet de waarden die hier weergeeft), bovendien geen eiwit in je urine (troebel zegt niets, is de mijne ook gereged). Denk dat van zwangerschapsvergiftigng zeker nog geen sprake is. Daar komt bij dat zw. Vergiftiging dusdnig erg zou zijn, dat als ze een vermoeden in die richting hadden gehad, dat ze dat dan wel gezegd zouden hebben. Bedenk ook dat in dit gedeelte van de zwangerschap de bd van een beetje inspanning (of stress) al kan stijgen. Dat hij in het ziekenhuis ook na een tid echt goed daalde lijkt daar wel bij te passen. Je klachten zijn echt. Je zult ze niet verzinnen. Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde, maar ook bij haar is niets verontrustends gevonden. Ik zou het wel aan blijven kaarten als ik jou was. Wellicht kun je wat vaker tussendoor om enkel je bloeddruk te lten controleren, al is het maar voor je eigen gerutstelling...
ik zou het gewoon bespreken met je vk, desnoods even eerder bellen als je het niet vertrouwd, daar zijn ze tenslotte voor! (btw, als je vandaag 33 weken bent klopt je banner niet trouwens )
Hey meid, Hier hetzelfde. Veel misselijk duizelig en sterretjes. Alleen de bloeddruk was afgelopen keer nog goed in het ziekenhuis. Al heb ik wel het idee dat ie soms ineens te hoog is. Voel me er echt heel slecht door sommige momenten/dagen. Uit bloed en urine onderzoek is niks gekomen dus daar vertrouw ik eerst maar op.. Heb maandag ook controle en ga het dan ook er weer over hebben idd! En gewoon goed opletten of het evt erger wordt.. Zodra je het niet meer vertrouwd meteen bellen!
Ze kijken naar het totaalplaatje. Ik denk echt dat je beter even kunt bellen. Hier voel je jezelf ook niet goed bij toch. Ik heb ongeveer dezelfde klachten. Mijn bloeddruk is de gehele zwangerschap keurig geweest tot twee weken geleden. Vanaf toen is hij gaan stijgen naar 135/85. Op zich niet alarmerend. De 3l vocht die ik elke week vasthoud wel. Toch lijken je klachten op die van mij. Ik word nu streng gecontroleerd 2x per week en moet bij t minste of geringste terug komen. Mijn bloeduitslagen zijn nog oke maar er wordt toch vermoed dat er sprake is van zwangerschapsvergiftiging. Dus bij twijfel moet ik langskomen. Dat is mij heel duidelijk gezegd. Ook toen de klachten nog minder erg leken. Ik wilde eerst ook niet steeds bellen hoor, toch hebben ze dit liever dan wanneer je te lang wacht.
Ja banner klopt niet )) Ben 5 april uitgerekend... Mijn vk vond mijn bloeddruk wel verontrustend afgelopen maandag ik moest meteen naar ziekenhuis. Maar inderdaad niks gevonden ofwel de klachten die ik heb passen daar wel in maar geen vochtvasthouden en bloed en utine was ok. Stoomste is daat omdat we daar 5 uur moesten zijn en wachteb en wachteb en zo 6 mensen gesproken uiteindelijk waren we zo moe dat aleen naar huis wilden wn op het eind niks gevraagt en er werd ook niks gezegt eigenlijk. Wel dat het met baby ok is. En vk heeft dus die info nietvan zh.. Omdat we geen uitslag hebben gekregen dus
En is het zo dat ik moet mij pas zorgen maken als hoge bd aanhoud altijd of niet? Ik denk dat bij mij die duizeligheid en misselijk komt door hele snelle verandering van de bd- ineens omhoog dat paar uur aanhouden en dan heel snel dalen. Ik ga maandag dan het inderdaad bespreken. En wat kan ik krijgen of baby bij z.v? Ik neem aan zolang hoge bloeddruk niet erg hoog- niet boven 100 of zo en zolang en niet 24/7 is en zolang ik geen vocht vasthou moet ik mij geen echte zorgen maken?
Ik heb trouwens ook geen enkele stress of inspanning: die stijging komt echt als ik keurig zit tv te kijken of achter de pc. Ik slaap 10-12 uren per dag, werk niet.. Doe niks want mijn man heeft alees overgenomen haha en omdat ik altijd gezond en perfect bloeddruk had is wel raar... Als ik tuis ben dan ga ik liggen en komt het wel over maar als buiten kan ik niet liggen gelijk als ik voel duizelig dan val ik flauw gewoon. Durf niet naar buiten haha )