2.5 maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Crazy angel, Sep 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    Het liefst zou ik mn kleine in mn armen houden.. maar dan heeft ze er gauw genoeg van en begint ze te jammeren
    dan wil k wel met dr rond lopen, wie weet heeft ze slaap
    maar met mn grote boezem en haar gewicht krijg ik al gauw last van mn rug..

ik hoor niet aan dr huiltjes wat ze wil helaas..

kan k haar gewoon laten jammeren en/of huilen... maar dan heb k het idee alsof ik haar verwaarloos
    k laat dr ook nooit in slaap huilen, vind k zielig (helpt ook niet bij deze, heb ik het idee)

laten jullie je baby wel eens huilen.. als je niet weet wat je moet doen?

2. anne82

anne82 Bekend lid

Mar 16, 2008
    838
    0
    16
    Als je alles hebt geprobeerd, en niks wil, dan inderdaad maar even laten huilen. Ik keek altijd wel op de klok, max 10 minuten. Tenzij het huilen al minder wordt, dan nog even laten huilen.
    Misschien is een draagzak iets voor je?

3. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    echt zo vreemd... k legde dr nu net even in bed ... en ze was stil :(
    haha.. je zou juist zeggen dat ze dat NIET leuk vinden

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    als je echt alles geprobeert hebt is huilen soms de enige oplossing. wat ik deed als ik alyssa niet stil kreeg was dr gewoon op bed leggen en de babyfoon uit (klinkt heel slecht). ik ging dan vaak ff wat drinken om weer tot rust te komen. na ongeveer 5 a 10 minuten ging ik onderaan de trap luisteren. als ze dan nog erg verdrietig was ging ik naar haar toe en kon ik haar vaak makkelijk troosten. die kleintjes voelen het aan als jij onrustig of ten einde raad bent. je moet dus eerst zelf weer rustig zijn voordat je je kleintje kan troosten. wat hier ook werkt is ff uit bed en een boekje voorlezen. al is ze nog zo klein, door het voorlezen doorbreek je de cirkel van onrust. (je kan ook iets anders verzinnen om de cirkel te doorbreken)

ik hoop dat je er iets mee kan.

liefs doris

5. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Nee, ik laat haar niet huilen. Als ze huilt dan is ze bij me tot dat ze weer rustig is. Lopen, schommelen, speentje, borst, flesje, luier, wat dan ook, als haar verdriet maar weg gaat.

6. anne82

anne82 Bekend lid

Mar 16, 2008
    838
    0
    16
    soms hebben ze dat huilen gewoon nodig om in slaap te komen....

7. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Hier werkt dat niet.

8. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Mijn dochtertje huilt bijna nooit. Ze jengelt wel, dat is eigenlijk het ergste dat ze doet (dus hier valt het mee). Ook ik kwam er laatst achter dat ze het gewoon fijn vind om in bedje te liggen. Als ze blijft jengelen en niks goed is, dan wil ze gewoon in bed. Ze slaapt dan niet eens altijd. Dus mijn oplossing: als ze lastig is, gaat ze even op bed. Ze is dan per direct vrolijk. Stom he?

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ja hoor, ik laat mijn zoontje weleens huilen. Op zich huilt hij nooit als hij gaat slapen, maar eens in zoveel tijd heeft hij het 's avonds moeilijk. Als hij niet in slaap valt dan loop ik met hem rond, leg ik hem bij ons op de bank en nog 1000 van andere dingen, maar als hij moe is dan is niks goed. Enige wat werkt gewoon direct weer op bed leggen en even laten uitrazen. Binnen 10 minuten valt hij dan als een blok in slaap. Soms hebben ze dat gewoon nodig.

10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Ik snap dat het je pijn doet om je kindje te laten huilen. Je denkt dat er wat aan de hand is, maar dat is niet altijd zo. Waarom mogen baby's niet huilen? Het is hun enige manier om dingen te verwerken. Zou een beetje raar zijn om dat altijd maar te forceren. Als je weet dat ze een schone luier, boertje heeft gelaten en geen hongerheeft. Als jij denkt dat er niets aan de hand is kun je haar gewoon even met rust laten. En iets voor jezelf gaan doen. Het klinkt misschien hard maar dat is het echt niet!

P.s Bovenstaande tekst is gebaseerd op mijn eigen mening en geen feit haha. ik dacht ik zet het er maar even bij..

11. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Oja en allebei mijn kinderen huilden om in slaap te komen! Als je er telkens naartoe gaat verstoor je dat proces.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jarissa heb ik nooit laten huilen. Yinthe nu soms wel. Als ik dat niet doe, krijg ik nooit wat gedaan met 2 kleintjes in huis. Eerst voelde ik me best wat schuldig maar ik merk dat Yinthe vanzelf stopt en of lekker om zich heen gaat kijken of in slaap valt. Het gejammer/gezeur huilen negeer ik nu dus. Alleen als ze echt hard huilt krijgt ze meteen aandacht.

13. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    mee eens...hier werkt laten huilen ook echt niet....ik heb mijn mannetje nooit laten huilen en hij gaat nu lief slapen als ik m in bed leg...gaat ie huilen dan knuffelen we nog even en probeer het dan weer...9 van de 10 keer gaat ie dan lekker slapen...eerste paar maanden heb ik echt heel veel met m rondgelopen en ook veel bij ons in bed gehad....verwennen geloof ik niet in (iig niet met liefde ;))

14. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Dag Crazy angel, onze dochter zijn even oud. Ik heb er ook wel moeite mee gehad hoor, maar ik heb d'r verschillende huiltjes wel leren onderscheiden, dat geeft me heel veel rust. Ze kan namelijk heel goed jengelen (huilen zonder tranen, pruillipje, direct stil als je d'r oppakt). Als ze dit heeft, dan laat ik 'r liggen want na een paar minuten is 't dan over. Ze vind 't erg gezellig om bij me op schoot te zitten en rond te kijken, maar ja, dat kan natuurlijk niet de hele dag. Dus als ze weer d'r bed in gaat is ze 't er niet altijd mee eens, maar vaak is dat gauw weer over.

Ze heeft ook een duidelijke paniek-huil. Dan pak ik 'r direct op. Ik weet dan niet altijd wat er is, maar dát er wat is, is zeker. Ze brult dan alles bij elkaar, huilt met tranen, loopt rood aan, maakt vuistjes, heel zielig ziet 't eruit. Dán hou ik 'r wel bij me tot ze weer rustig is. Op die manier op bed leggen heeft gewoon geen zin.

Dan heeft ze ook nog een honger-huiltje, maar die herken ik wel als 't weer etenstijd is. Kan dat huiltje niet echt omschrijven, maar 't is anders dan de andere twee.

Even laten huilen kan volgens mij geen kwaad als 't kindje niet helemaal in paniek is. Als je echt niks kan ontdekken (geen honger, geen vieze luier, geen koorts ofzo), misschien heeft je kindje dan wel even een huiltje nodig. Huilen hoort tot op zekere hoogte ook gewoon bij het opgroeien.

15. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    bedankt voor de tips!

heeft me cker geholpen, te weten dat ik niet de enige ben, die dr kindje gewoon laat uithuilen als niks werkt..
    anders kom ik echt aan helemaal niks... blijf maar in de weer, en het huishouden moet ook gedaan worden..
    soms kan ik niet eens naar de wc....

@Minke24; wat grappig :D allebei van 27 juni :) ook van 15.38? ;)
    maar uh langzamerhand begin ik ook wel huiltjes te onderscheiden van elkaar
    maar toch nog moeilijk zeg... in de nacht bijv, als ze wakker word om te eten en dan huilt,
    klinkt het weer anders dan als het haar tijd is om te eten overdag :(

Share This Page