Baby op de boot

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vash, Feb 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Wie heeft er hier een boot? En hoe doe je dat met de baby op de boot? Wat voor zwemvest draagt de baby? En vanaf welke leeftijd hebben jullie je kind meegenomen op de boot?

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen.

2. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    We hebben geen boot en dus behalve 2 keer, geen ervaring. Ons meisje was 1 jaar toen ze mee ging met een boot en had toen een zwemvest voor kleine kindjes aan.

3. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Ik lees even mee.
    Wij hebben ook een (kleine) zeilboot en de bedoeling is om van de zomer twee weken met z'n allen (inclusief hond) met de boot op vakantie te gaan.

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Dames ik kan maar 1 ding zeggen ,houdt de aanbiedingen van de liddle in de gaten.
    Die hebben elk jaar reddingsvesten in de aanbieding ook voor hele jonge kinderen.
    Wij hebben daar vorig jaar een reddingvest voor Kylian op de kop getikt.

Kylian was trouwens een maand of 9 toen we af en toe een dagje bij mijn ouders op de boot langs gingen.
    Toen hadden we nog geen reddingsvest voor hem en bleven we binnen in de boot, of buiten op de wal met hem.
    Hij kon toen nog niet lopen en met kruipen was hij ook niet zo heel snel dus dat wilde nog prima.

Vorig jaar huppelde hij trots met zijn reddingsvestje aan rond (wel onder begeleiding van ons ;) ).

Groetjes Anita

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    wij hebben ook een boot. Een stalen kruisertje. Julian was 10 maanden toen hij voor het eerst mee ging op deze boot. Hiervoor hadden we een speedboot maar die hebben we verkocht, vonden we niks met kleine kindjes.
    We hadden nog geen zwemvest voor hem vorig jaar, maar onze boot is zo dat hij er toen echt niet uit kon vallen. Dit jaar krijgt hij er denk ik wel een aan. Hij kan nu zo goed lopen en klimmen dat ik het risico niet wil lopen.
    We hadden de boot ook pas vrij laat in het seizoen dus we zijn ook maar een keer echt weggeweest.
    Ik hoop dat we dit jaar vaker wegkunnen! Ondanks mijn dikke buik en straks een kleine baby.
    Ik kijk er nu al weer naar uit. ;)

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben een boot. Er zijn wel zwemvesten voor de hele kleintjes, maar dat zit volgens mij echt niet lekker en is veel te warm... Zie link: http://www.zwemvesten.nl/products.php/K ... sten_-40Kg Jelle heeft er ook 1, ik weet o uit mijn hoofd het merk niet, ding ligt op de boot... :) :) Maar het arme kind zweet zich rot in dat ding, en hij wil hem steeds uit doen... Niet dat dat gaat, (en mag) maar je kunt je voorstellen hoe gefrustreerd hij ervan raakt... Vaart niet echt gezellig... :) :)

Jelle was 8 weken toen hij de eerste keer een middagje meeging, gewoon de bak van de kinderwagen onder de buiskap gezet en Jelle heeft heerlijk liggen tukken. We zijn een stukje gaan varen en toen voor anker gegaan en lekker de hele middag liggen dobberen...

Echt op vakantie met de boot zou ik persoonlijk niet doen, maar dat ligt, denk ik, ook aan de grootte van je boot, denk ik. Die van ons is niet zo heel groot en ik kan er niet rechtop in staan. Dus dat kookt niet zo makkelijk enz,... :) :)

Maar het ligt er ook aan wat je gewend bent. Ik ben zelf niet echt een botenmens, mijn man wel. Ik zie dus overal beren op de weg, (op het water in dit geval) :) en mijn man vind dat ik overdrijf... :) Als je zelf al vaker op vakantie bent geweest met de boot, weet je beter wat je kunt verwachten, denk ik.

Wat wij ook gedaan hebben is van dat netachtig spul langs de reling gemaakt, zodat Jelle er in een onbewaakt ogenblik niet zomaar tussendoor kan schieten. En als we in de kuip zitten zit hij altijd vast aan een lifeline. Erg onhandig voor hem, maar een geruststelling voor mama...

Misschien nog een goede tip, ik weet dat er systemen zijn waarbij je de maxicosi op kunt hangen zodat deze recht blijft als je aan het varen bent... http://www.scheepsgoed.nl/?menu=article ... ID=5646173 Niet goedkoop, zie ik nu... :)

Veel plezier!

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zijn het echte reddingsvesten of zwemvesten? Daar zit namelijk kwalitatief wel een heel verschil tussen. Als je echt gaat varen moet je een reddingsvest hebben dat ervoor zorgt dat als je kindje in het water valt, hij altijd met zijn hoofd boven komt drijven. Dat zijn van die vesten met rond dikke rand in de nek. En vaak word dan ook geadviseerd om GEEN gewone luier aan te doen. (stond bij die van ons in de gebruiksaanwijzing) Deze zuigt zich namelijk vol water en dan word je kindje naar beneden getrokken... Een zwemluier is dan een beter alternatief...

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Nee het zijn echte reddingsvesten en geen zwemvest .
    Ze hebben een dikke nek (om het zo maar eens te noemen) en zo'n leuk fluitje :rolleyes: . En de juiste nummers.

Groetjes Anita

9. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Olaf ging mee toen hij 2 weken oud was in de maxicosi. Inderdaad onder de buiskap en tuffen maar. Werd hij heerlijk van in slaap gewiegd.

Aankomend seizoen gaan we natuurlijk weer maar nu is hij een stuk bewegelijker en krijgt hij een zwemvestje om. Hoe warm het ook wordt en hoe lastig het ook is, zonder zwemvest geen olaf op de boot of in de haven.

Ik zie trouwens dat je in Amsterdam woont, in vinkeveen zit de bootaccesoireshop. Dat is bij de afrit op de A2 richting Utrecht, daar verkopen ze ook tweedehands zwemvesten. die kleintjes zijn haast niet gebruikt, laat staan versleten. Ze doen er toch maar 1 seizoen mee en dan zijn ze er alweer uitgegroeid.

10. arielle

arielle Actief lid

Jun 27, 2006
    355
    0
    0
    let er nog even op dat de kraag van het zwemvest uit 1 stuk bestaat of uit 3 blokjes. Er zijn er ook waarbij de kraag uit 2 blokjes bestaat maar wanneer je kindje in het water valt dan buigen die blokjes achter het hoofd naar elkaar toe en kan je kindje met zn hoofd toch nog achterover in t water zakken.
    Naar verhaal maar let er even op.

Laat je goed voorlichten bij een watersport zaak en ga daar passen want het ene zwemvest is het andere niet. Sommige zwemvesten hebben geen lussen of bandjes waaraan je ze gemakkelijk kunt opvissen als ze wel te water raken dus dat zijn wel degelijk dingen om op te letten. Andere weer alleen met rits en zonder clicksysteem....dus als ie zelf aan de rits gaat peuteren.......

(ben binnenvaartschipper dus vandaar....in de familie ook veel kinderen dus veel ervaring met de vestjes).

Warmte mag nooit een reden zijn om geen vest om te doen......dat ga je jezelf nooit vergeven als het mis gaat. Ik heb gemerkt dat je eigen houding een groot verschil maakt (warm hè je vestje...of je kan niet zo makkelijk bewegen zo....) omdat als het voor jou normaal is om een vest te dragen dan accepteert je kind dat veel gemakkelijker.
    Tis maar een tip.
    Hoop dat je een fijne tijd hebt op het water

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ah ja, dat fluitje... :) Was ik alweer bijna vergeten.. Leuk ding hè? :)

@Arielle: Goede tip van die kraag... Durf zo niet te zeggen hoe dat bij die van ons zit...

@All: Ik hoop niet dat ik de indruk heb gegeven dat ik Jelle's zwemvest uitdoe als hij het warm heeft? want dat was niet de bedoeling... Net wat Arielle zegt, je kunt het risico niet nemen... Al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat wij zelf geen reddingsvest dragen als we gewoon voor anker liggen, hoor... Maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna niemand dat doet... Ik zit wel te denken om zo'n soort klimtuigje, (snappen jullie wat ik bedoel?) te kopen en dat met een life line vast te maken zodat Jelle wat bewegingsvrijheid heeft als we voor anker liggen.

We hebben voor Jelle wel gekeken voor zo'n reddingsvest wat zichzelf opblaast als hij in het water valt, maar die hebben ze niet in die kleine maatjes. Die zijn er pas vanaf 15 kilo... Dat duurt nog even denk ik, hij is nu net 10 kilo... :)

Share This Page