hallo Nou ik ben vanaf vandaag maar eens gaan kijken wanneer mijn zoon moe is ivm het avond eten. Dus vanmorgen 8 uur eruit gehaald en half 9 de fles gegeven.... Even naar de winkel en daarna lekker spelen, tegen 10 uur een rijstewafel en een beetje thee. Tegen half 11 werd die wat huilerig en wilde nie veel meer dus tijd voor het bedje(dacht ik) maar meneer bleef huilen. Dus na 10 min er weer uit gehaald en in de box gezet. Ging die weer spelen daarna ff tv gekeken en bij mama op schoot. tegen bijna half 12 weer vervelend (toch echt moe) dus broodje gegeven (wat nu nie goed ging ivm moe zijn) en fles en op bed. Nu slaapt meneer heerlijk! ik weet nie goed wat ik nu moet! Hij is nu waarschijnlijk te vroeg wakker om wakker te blijven tot het avond eten! Wat lastig zeg! Wie heeft er tips wat betreft de slaapjes en hoe slapen jullie kids van bijna 9 mnd?
Volgens mij hadden we rond 9 mnd nog 2 slaapjes op een dag. Zo rond een jaar zaten we in overgang naar 1 slaapje. Leek het of we over waren naar 1 en dan waren er toch ineens weer 2 nodig... Inmiddels (18 mnd) alleen nog een middagslaap van een uur of 2 a 3. Jeannet, misschien slaapt hij best wel een stukje door en lost het probleem zichzelf op. Anders kan je misschien een stukje gaan wandelen ofzo om wat tijd te rekken (of om hem nog wat te laten slapen).
Hier slaapt ze 's ochtends een uurtje, meestal van 9-10, 's middag van 1-3 en dan rond 5 uur nog een klein uurtje, dan krijgt ze rond half 8 de fles en gaat daarna heerlijk slapen! Dus je zou het aan het einde v/d middag even kunnen proberen als tie dan moe is.
Hier bijna hetzelfde. Van 10:15 - 11:00 en daarna van 1:30 - 3:00 en dan rond 5 uur nog een half uurtje / uurtje
Hij is dus nu alweer wakker. Heeft dus 2 uurtjes geslapen, hopelijk wil die eind van de middag nog ff naar bed
Hier is het zo dat ze voor 12:00 nog een klein slaapje doet... dan rond 12:00 in bed.. vaak met een uur weer wakker... en dan rond 15:00 weer een slaapje... verschild denk ik ook per kind hoor
te vroeg wakker? Die van mij is om 5u30-6u15 wakker! Om die reden hebben wij nog steeds (!) 2 slaapjes.... De 2de lukt niet altijd, maar ik laat hem wel altijd even een uurtje rusten in bed.
Zoals al gezegd word, het verschilt per kind. Mijn zoon is 11 maanden en slaapt thuis meestal nog 3 slaapjes (van 9-10.30, van 2-3.30 and 5-6. Op de creche doet ie 2 en soms zelfs slechts 1 slaapje, heel raar. Maar mijn punt is meer dat ik niet denk dat je moet verwachten dat je kind maar 1 slaapje doet per dag met 8 mnd. Groetjes, aukie
Het liefst laat ik hem nog 3 slaapjes doen, omdat hij dit echt wel nodig heeft na mijn denken. Alleen weet ik nu gwn even niet wat wijsheid is met zijn slaapjes..... Hoe laat is jouw zoon wakker smorgens dan?
Mijn dochter gaat na de eerste fles nog even terug in bed tot 10.00 uur. Dan slaapt ze meestal nog van 12 tot 14 uur en van 16 tot 17.30 uur. Is dat voor jou ook een optie/na zijn ontbijt nog even weer naar bed?
Na zijn eerste fles zijn bed is deed ik tot voor kort, maar dit wil hij dus niet meer zoo lastig he.. Maar heb hem nu in bed liggen en na 1 min, huilen nu stil dis ben benieuwd of hij nu even zal slapen..... Het zelfde slaapschema zo'n beetje hadden wij ook als jouw... maar nu niet meeer dus
ik heb hetzelfde probleem met het slapen overdag. Mijn zoontje (bijna 9 maanden) is s'morgens om stipt 7 uur wakker, hij krijgt dan zijn flesje en is vanaf dan erg actief. In de loop van de ochtend is hij moe maar wil hij absoluu niet slapen. meestal valt hij rond een uur of 11/ 12 uur toch even in slaap maar soms ook niet. Verder slaapt hij echt nauwelijks overdag. S'avonds gaat hij dan ook rond half 8/ 8 uur naar bed. Hoe krijg ik het voor me kaar dat hij overdag beter slaapt? of dat hij in de ochtend wat later opstaat i.p.v 7 uur? HELP! groetjes
nou meneer was om half 5 wakker dus 3 lwartier geslapen maar nog steeds moe aan tafel. Misschien heeft hij ook wel ergens last van hoor? Ik weet het nie
Mijn dochter, 8 1/2 maand doet 2 slaapje 10.30-12.30 en van 15.00-16.00 en dan gaat ze om 19.00 uur de nacht in. Ze is meestal rond 7.30 wakker, soms ook eerder zoals deze week rond 6.00 uur, maar speelt ze nog een uurtje in der bedje.
hier nog 1.. zo moe zijn, maar perse niet willen.. en verder jengelig, weinig goed.. maarja, misschien ligt het hier wel aan een sprongetje, of tandjes (alweer, onderste 2 zijn net door)
ja misschien hier ook sprongetje al heeft hij hier nog nooit eerder last van gehad en tandjes kan ook aangezien hij deze ngo niet heeft hihi en veel met zijn vingers in zijn mondje zit
Hier is het ook dagelijks zo vroeg, maar ze heeft maar 1 slaapje meer, al maanden wil ze er niet meer. Ze blijft op tot een uur of half 12 dan broodje dan op bed tot een uur of 3 en dan rond 6 uur/half 7 in bed voor de nacht