Baby gaat logeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolientje, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Mijn zoontje is nu 10 maanden oud en nog niet gaan logeren. Ik heb tot nu toe steeds gezegd dat het helemaal niet nodig was en dat er echt een reden voor zou moeten zijn om hem te laten logeren. Eerlijk gezegd trok ik er ook helemaal niet naar om een nacht zonder hem door te brengen.

De laatste weken slaapt hij ontzettend slecht, ook 's avonds en mijn man en ik zijn ondertussen doodop. Omdat hij ook 's avonds zo slecht slaapt hebben mijn man en ik nog maar heel weinig momenten met zn tweetjes. We hebben dan toch maar besloten om volgende week een avondje samen te plannen. Mijn zoontje gaat smiddags naar mijn schoonouders en blijft daar slapen. Wij gaan lekker uiteten en naar de film, en het belangrijkste, even bijtanken.

Ik heb er ontzettend veel zin in maar bij de gedachte dat mijn zoontje er snachts niet is breekt me al een beetje het zweet uit. Hebben daar meer mama's last van op deze leeftijd? Ik weet dat er goed voor hem gezorgd wordt maar ik ben zo bang dat hij ons snachts gaat missen:)

2. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Mijn zoontje is even oud, en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem te laten logeren. Hij hoort thuis te zijn bij mij, punt. Hoeveel mijn schoonmoeder ook aandringt, het heeft nu voor hem nog geen enkele toegevoegde waarde, en ik weet zeker dat ik de hele nacht wakker zou liggen, piekeren of het wel goed gaat. Natuurlijk snap ik dat jij en je man moeten slapen, hij gaat nu dan ook niet zozeer logeren, meer is het een goede actie van je schoonouders om jullie even te helpen.
    Maar ik begrijp dus je gevoel, en kan je verder geen tips geven. Succes in ieder geval, en geniet van jullie momentje samen!

3. Ons zoontje is 7 maanden en heeft tot nu toe één keer bij mijn schoonouders gelogeerd. Ik vond het wel moeilijk, maar ik ben wel blij dat we het hebben gedaan. Bij ons was het zelfs niet eens echt met een goede reden; we wilden heel graag naar een evenement, maar het was niet mogelijk om ons zoontje daarmee naartoe te nemen.

Hij had er misschien weinig aan, maar hij heeft er ook geen last van gehad. Wel heb ik best vaak gebeld en hadden we de afspraak dat hij zelfs middenin de nacht naar huis zou worden gebracht als het niet goed zou gaan... maar hij heeft geslapen als een engeltje ;)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ons zoontje slaapt bijna elke week bij mijn ouders. Ik werk op vrijdag van 18 tot 22u en op zaterdag van 08 tot 14uur.
    Mijn vriend werkt ook op zaterdagen dus dit was de beste oplossing.

Ik ben het al gewoon en maak me helemaal geen zorgen meer.
    Dylan is graag bij oma en opa en hij krijgt 100% aandacht en word goed verwend door oma en opa en er word zeer goed voor gezorgd.
    Hij is wel een gemakkelijke slaper dus daar hoef ik me ook geen zorgen om te maken.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter was een verschrikkelijk slechte slaper tot 11 maand, maar toch is ze toen nooit gaan logeren. Ik durfde niemand anders opzadelen met de last van een krijsende baby 's nachts. En ik vond dat ik er moest zijn voor haar. Dus tot daar volg ik je wel.

Toen ze 12 maand was, is ze voor de eerste keer gaan logeren. Ze heeft het fantastisch gedaan bij oma, was supervrolijk toen we haar ophaalden. En ik, ik vond het ook geweldig. Heb supergoed geslapen, en eerlijk gezegd heb ik haar niet gemist. Ja, wel aan haar gedacht natuurlijk, maar ik wist dat ze in goede handen was. En ik heb daar toen zo'n deugd van gehad.

Probeer je te focussen op het feit dat je dit wel verdient. Als je er al zo veel moeite mee hebt, zou het helemaal zonde zijn dat je je avond laat verpesten door gemis en gestress en paniek. In dat geval kan je beter thuisblijven, denk ik.

6. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Onze dochter is nu denk ik 3 keer wezen logeren bij opa & oma.. Moet zeggen dat ons dat beiden goed afgaat, zij slaapt daar doordeweeks overdag ook op hun oppasdag en is daar ook wel 'thuis'.
    Heerlijk een avondje samen met mijn man en/of vrienden een lekker hapje eten/op stap of lekker naar de film.. Hoeft van mij ook zeker niet elke maand maar af en toe best lekker en in jullie geval nu dus zelfs heel erg nodig! Snap je gevoel maar denk dat je er achteraf positief op terug kunt kijken hoor.. Helemaal na een goed nachtje slaap ;) Probeer te genieten van jullie avondje, en bel nog een keertje net voor je naar bed gaat als het je helpt!

7. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine is 4 maanden en heeft al 2 x gelogeerd. Wij ff bijtanken en. Oma geniet volop van de kleine:) en m'n meisje slaapt daar prima:)

8. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Bedankt voor jullie reacties dames. Mijn zoontje is al vaker een werkdag bij ze geweest en heeft daar dus ook al geslapen dus het is gelukkig niet helemaal vreemd. Ik denk dat ik inderdaad wel zal bellen voordat we naar bed gaan maar ik weet ook dat zij ons bellen als er iets is, ook midden in de nacht en dat geeft wel gerust gevoel.

Waar ik denk ik het meest mee zit is het feit dat ons zoontje nu nog vaak bij ons in bed slaapt omdat hij in zijn eigen bed niet wil/kan slapen. Ik pak hem dan nog even lekker bij me en knuffel hem totdat hij slaapt. Mijn schoonmoeder is er fel op tegen dat je een baby bij je in bed laat slapen en is dat dus ook absoluut niet van plan. Ik hoop gewoon niet dat mijn zoontje snachts wakker wordt met het idee dat hij lekker bij ons in bed verder mag slapen....

9. Oei, dat zou voor mij dan ook een no go zijn... Mijn schoonfamilie is het misschien niet altijd eens met hoe wij tobias opvoeden (weet ik niet eigenlijk), maar als ze op hem passen doen ze het wel gewoon op onze manier... ongeacht hoe ze er zelf over denken. Dat vertrouwen moet er wel zijn voor ik hem bij iemand laat logeren..

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik snap hoe je je voelt. Mijn man en ik denken er ook zo over en het moet wel vertrouwd zijn voor allebei. Hij is nog maar 1 keer wezen logeren en dit was met 1,5 jaar voor het eerst bij mijn moeder en dit ging super!! Zodra mijn moeder zomer vakantie heeft haalt ze hem weer op.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Mijn oudste dochter was bijna 4 toen ze voor het eerst een keer bij opa en oma ging logeren. Ze vroeg er toen zelf om. De jongste heeft nog nooit ergens gelogeerd. Ik snap het dus wel. ;)

Maak goede afspraken met je schoonouders, dat ze je bellen als het echt niet gaat ed, en bel eventueel in de loop van de avond even hoe het gaat. En verder zou ik toch proberen er van te genieten, anders kun je net zo goed niet gaan. ;)

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    De toegevoegde waarde is er wel degelijk. Wat dacht je van vertrouwd raken en zich veilig voelen bij een ander opdat ze op latere leeftijd volop plezier hebben tijdens een logeerpartijtje?

xxx

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Dat lukt toch niet alleen door al op jonge leeftijd ergens te gaan logeren? :) Zoals ik al schreef was mijn dochter bijna vier toen ze voor het eerst ging logeren en die voelt zich vertrouwd en veilig bij opa en oma ed en heeft net zo goed volop plezier tijdens een logeerpartijtje?

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn dochter is voor het eerst uit logeren gegaan toen ze 2 maanden oud was.. Mijn man en ik zijn toen voor het eerst een avondje uit geweest op onze trouwdag.. En konden heerlijk een nachtje doorslapen..

Ondertussen is ze bij beide opa's en oma's al een paar keer geweest. Soms omdat we ergens naartoe gingen zonder haar (zijn 1x weekendje weggeweest met vrienden).. En soms gewoon omdat we dan een dagje/avondje samen hebben en lekker kunnen uitslapen.

Hier is het eigenlijk gewoon, opa's en oma's vinden het heerlijk om tijd met hun kleindochter door te brengen, en papa en mama vinden het heerlijk om af en toe eventjes rust te hebben :D

Des te leuker als we haar weer komen halen en we zien dat ze het daar prima naar haar zin heeft en dan een big smile op zet als ze ons weer ziet :)

15. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter wordt volgende maand 1 en die heeft al 3 keer gelogeerd, bij mijn schoonouders en zus. Wij hebben het af en toe nodig, een avondje samen uit en een nacht goed slapen. Onze dochter doet het elders altijd prima, ik zit er zelf totaal niet mee. Volgens mij vind ze het af en toe wel lekker, een break van papa en mama :)

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het gaat er toch niet alleen om wat de meerwaarde is voor het kind? Meerwaarde voor de ouders is ook goed hoor.

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Fem is nu 15 maanden, en voor het eerst, meteen 4 of 5 dagen, naar mn moeder gegaan. ik ben kapot! verhuizen, bevallen, 100 slechte nachten, voorbereiding voor het trouwen en weer zwanger nu en behoorlijk ziek geweest. ik ben echt gesloopt. geniet van je vrije nacht.. slaap lekker ;)

18. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging dochter een paar maanden beleden voor het eerst uit logeren. Eerder voelde gewoon niet goed voor ons. Ze kan nu goed praten, begrijpt goed wat er gezegd wordt, en is dus met woorden gerust te stellen en kan zelf ook zeggen wat er is; dat gaf mij een heel gerust gevoel. En het ging prima, ze begreep het uitstekend, riep 's ochtends niet om papa/mama maar om haar tante.
    En wij? Wij zijn lekker uiteten gegaan, naar de bioscoop, 's ochtends zaten we om 7 uur al continu op de klok te kijken of het al tijd was om haar te gaan halen ;)

19. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier is zl 16maanden en nog niet uit logeren geweest...hier afgesproken dat we dat doen wanneer hij er zelf om 'vraagt'. ik vind het heerlijk dat we hem niet uit handen hoeven geven, haha.
    morgen gaat hij voor het eerst zonder papa of mama 's avonds naar bed (wij naar Marco) en dat vind ik al moeilijk genoeg.

20. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Mijn zoontje is natuurlijk regelmatig met én zonder ons bij zijn grootouders, dus is daar wel degelijk mee vertrouwd. Ook nu in zijn eenkennige periode zit hij wel graag bij hen. Maar hij beseft nu echt niet dat het leuk is om ergens anders te slapen, en dat mama hem straks weer op komt halen. En ik zei al: Ik begrijp goed dat er mensen zijn die de kleine wegbrengen om zelf een nacht goed te slapen, alleen zou ik dat zelf niet doen.
    Ieder z'n ding, toch?

Deel Deze Pagina