Wie ook in de wachtweken, na eerste IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Snowy, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowy

Snowy Actief lid

Halo, ik ben Snowy 28 jaar en sinds mei 2006 bezig met zwanger worden.
    Na een jaar proberen hadden we zoiets, we gaan naar de huisarts.
    Eerst wat testen met het zaad gedaan en op het eerste gezicht was dat allemaal prima.
    Daarna doorverwezen naar de Gyn.
    Na allerlei testen, zoals: samenlevingstest, echo's HSG onderzoek en meerdere malen het zaadonderzoek, kwam eruit dat ik een te hoge zuurgraad heb en dat het bij mijn man niet aan de hoeveelheid ligt en ook niet aan de beweegelijkheid, maar dat het zoveel is dat het een beetje bij elkaar geplakt zit, wat erg nadelig is voor het goede zwemresultaat.
    Komt er op neer dat het langzame het goede in de weg staat, waardoor een natuurlijke bevruchting, met mijn te hoge zuurgraad, erg moeilijk word.
    We werden naar huis gestuurd voor zes maanden met een poedertje, om daar mee voor het vrijen te spoelen, dat zou mijn zuurgraad milder maken.
    Maar na drie maanden, zag ik er geen heil meer in en wilde een gesprek met de gyn.
    Heb mijn verhaal gedaan en uiteindelijk zijn we eindelijk aan de IUI begonnen.
    Ben eindelijk afgelopen woensdag de 6de geinsimineerd.
    Dus het is nu ontzettend spannend :confused:
    Ik voel helemaal niks vreemds, het enige wat ik voel is dat ik zeer gevoelige ( pijnlijke ) borsten heb, maar ik heb gelezen dat, dat ook door de pregnyl kan komen.
    Wie weet daar meer van? En hoelang zitten die hormonen ongeveer in je lichaam?

Liefs Snowy

2. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi
    Ben momenteel met mijn 3e iui bezig. De pregnyl kan ongeveer 10 tot 12 dagen in je lichaam blijven. Na twaalf dagen gingen mijn tepels atlijd mijnder zeer doen. Dus dat klopt wel.

Heel veel sterkte met de spannende tijd.

xx

3. Snowy

Snowy Actief lid

Hey Brenda,

Voor jou ook een spannende tijd zie ik :(
    Ik vind het wachten wel erg zenuwslopend, maar ja het moet!
    Duren dan 14 dagen lang hè!
    Vind dat best moeilijk hoor die symptomen, als je al die behandelingen en hormonen niet in je lichaam heb zitten, zou ik best kunnen denken "he misschien ben ik wel zwanger" Maar je weet dat je voor de gek word gehouden :rolleyes:
    Ik moet trouwens ook utrogestan ( progesteron) 3x daags opsteken.
    Heb jij dat ook?
    Ik ben helemaal vergeten aan mijn Gyn te vragen waar het precies voor is, maar heb wel een beetje op het internet gelezen, dat het voor een goede innesteling kan zorgen :D
    Ik ben benieuwd!
    Jij ook heel veel succes met wachten ;)

Liefs Snowy

4. inkie73

inkie73 Lid

27 feb 2008
    30
    0
    0
    Hi,

Ik ben vandaag geinsemineerd en zit nu dus ook in de wachtweken!
    spanning valt nu nog mee, maar dat zal wel meer worden de komende tijd.

succes met wachten!

5. Snowy

Snowy Actief lid

Hey Inkie73,

Succes joh met die wachtweken!
    Erg spannend allemaal!
    Vind de dagen ook langer duren op de 1 of andere manier :rolleyes:

Succes!

Deel Deze Pagina