Dit bericht heb ik in mei dit jaar geplaatst: Mijn man heeft sinds begin dit jaar erg veel last van stress, gelukkig geen burn out gehad. Hij had daardoor ook vaker last van diarree Door de stress. Inmiddels is alles weer Helemaal ok. Hij is bij de acupunctuur geweest en op aanraden van mij ook bloed gaan laten prikken en ontlasting laten controleren. Ontlasting was allemaal prima en bijna alle bloedwaarden ook behalve het gamma gt dat was 98 ipv binnen de grens tot 55. De huisarts heeft gevoeld en voelt verder geen vergrote lever of iets anders aparts. Hij zei dat hij zich verder geen zorgen moest maken dat ze dit wel vaker zagen en dat dat kan fluctueren. Mijn man drinkt geen alcohol, en gebruikt geen medicijnen. Althans hij heeft tijdje probiotica, nog iets anders voor de spijsvertering en iets gebruikt tegen de stress en spanning allemaal homeopathische middelen. Zou dat mogelijk een oorzaak kunnen zijn? Of de stress opzich? Ook heeft de acupunctuur elke sessie van alles geprikt ook lever en galwegen. Mijn man heeft verder totaal geen klachten, geen buikpijn, niets en alle andere bloedwaarden wat geprikt is was allemaal ok behalve het gamma-gt dus. Over 4 weken moet hij nogmaals dat laten prikken. En hoewel de huisarts zei niet zorgen te maken doe ik dat toch......en probeer ik te bedenken hoe dat kan. Zouden die homeopathische middelen dat kunnen zijn? Of de stress? Iemand wellicht ervaring met verhoogd gamma-gt? Bedankt voor lezen van mijn lange berichtje. Ik weet dat jullie geen dokters zijn maar wellicht iemand met wat ervaring of verstand hiervan? Bedankt Inmiddels zijn we aantal maanden verder en heeft hij nog 2 keer laten prikken. In april was de waarde 98 in juni 88 en waarde van afgelopen week is 81. Het zakt dus wel maar erg langzaam...... de huisarts zei nog een keer te prikken wanneer hij minder last had van stress. Alle andere bloedwaarden zijn nog steeds allemaal prima, heeft verder ook geen buikpijn klachten, afgezien van de stress. Ik had gehoopt dat het nu meer gezakt zou zijn maar op een of andere manier gaat dit erg langzaam. Hey wordt ook niet erger dat lijkt me positief. Op eigen initiatief toch maar afspraak gemaakt bij de huisarts om eens te bespreken wat we er mee aan moeten. Hij drinkt niet, ook geen koffie en eet gezond. Last van stress heeft hij wel nog steeds, en dit werkt daar niet echt aan mee want nu maken we ons ook nog daar druk om..... Iemand ervaring? Ik hoor het graag
Mijn vaders arts was vijftien jaar geleden enorm bezorgd. Mijn vader dronk noet meer dan een pilsje per dag en had een waarde van dik 300. Hem werd gezegd nooit meer een druppel alcohol te mogen drinken, anders zou hij op korte termijn sterven. Direct gestopt, maar bij de volgende controle nog steeds zo hoog en vele controles daarna ook. De arts heeft mijn vader zelfs voor leugenaar uitgemaakt, hij geloofde niet dat hij geen alcohol dronk. Geen oorzaak gevonden, mogelijk is het een afwijking die bij hem hoort. Nu jaren later is het geloof ik wel flink gedaald, maar nog steeds te hoog. Ik snap je zorgen heel goed, maar dit is een ervaring met een positieve draai
Het kan komen door alcohol en of medicatie /drugs gebruik. Maar net zo goed ook van nog niet ontdekte diabetes, een aandoening aan de galwegen, een infectie, na/tijdens een hartinfarct, na een hersenbloeding etc. Dat het zakkende is is toch positief. Niet meteen van het ergste uitgaan.
Nee moet ook niet meteen van ergste uitgaan klopt ook hoor. Alle andere waarden zijn en blijven goed, ook suiker is prima. Hij drinkt nooit alcohol en gebruikt ook geen medicijnen. Hersenbloeding en hartinfarcten ga ik dan maar niet vanuit even omdat hij daar verder helemaal geen klachten heeft.
Nee daar moet je ook niet van uit gaan. Dan had ie er heel anders bijgezeten . Was meer om uit te leggen dat het door meerdere uiteenlopende dingen kan ontstaan.
Ja dat weet ik wel zeker ik heb mijn schoonvader gezien toen die infarct kreeg. Dat het dalende is lijkt me ook positief inderdaad. Vreemde is (Of eigenlijk wel fijn natuurlijk) dat alle andere waarden prima zijn, ook geen ontstekingswaarde, geen suiker allemaal prima. Mijn man is wel onvruchtbaar heeft heel hoog hormonen waardoor hij onvruchtbaar is, wellicht dat dat meespeelt hoge hormoonwaarde.... Of toch de vele stress