Ik heb 15 cyclussen gehad met puregon en pregnyl (waarvan de laatste 3 icm IUI) en al die cyclussen werd ik (bijna op het uur af) de 14e dag na pregnyl ongesteld. Deze cyclus heb ik een spontane eigen cyclus gehad, maar wel pregnyl gehad en daarna IUI. Pregnyl was vandaag 2 weken geleden (zondag 5-10) en IUI dinsdag 7-10, dus afgaande op alle gestimuleerde cyclussen Was vandaag mijn NOD. Ik heb gisteren en vandaag de hele dag af en aan buikpijn, maar vooralsnog geen bloed te bekennen. Omdat ik het niet meer volhield heb ik zojuist een test gedaan en die Was negatief.... Wat ik me af vraag Is of de luteale fase nu ineens anders zou kunnen zijn aangezien de cyclus niet gestimuleerd Is? Maar de andere kant... pregnyl is pregnyl toch? (Er is afgelopen dinsdag progesteron geprikt en dat Was goed dus ik heb wel een eisprong gehad...) Iemand ervaring hiermee? Ik ga ondertussen maar weer afwachten op wat (hopelijk niet een menstruatie) komen gaat...
Je luteale fase hoeft niet altijd hetzelfde te zijn. Ook al heb je Pregnyl gehad, dan nog kan je lichaam deze keer wat anders reageren. Hier zat ik ook meestal op precies 14 dagen. Maar na verloop van tijd gingen er kleine verschillen in zitten. Soms een dag eerder ongesteld geworden, ook wel eens twee dagen later. Er was op een gegeven moment niet echt meer duidelijk peil op te trekken. In principe kun je 10-18 dagen na de eisprong ongesteld worden. Alles wat daarbinnen valt, zit binnen de normen. Het kan zijn dat je te vroeg getest hebt, aangezien je nog maar 12 dagen na je eisprong zat. Ik zou het dus nog even afwachten en eventueel dinsdag opnieuw testen. Succes!