verhoogd prolactine

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Linda1980, May 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Zijn er hier nog meer meiden met een verhoogd prolactine? Dit kwam namelijk uit m'n bloedonderzoek bij de gyn. Al m'n hormonen waren goed, op deze na dan...m'n prolacine is te hoog... Volgens hem is het goed te behandelen mbv Dostinex, een tabletje waarvan ik er eentje per week moet innemen. Ook moet ik 3 juli een scan van m'n hoofd laten maken om m'n hypofyse na te laten kijken, die maakt namelijk dat hormoon aan. Ik hoop dat het aanslaat hoor, die dostinex! Als dat zo is, zou m'n cyclus weer op gang moeten komen, dus ik ben benieuwd! Nu heb ik eigenlijk nog nooit eerder gehoord van dit 'probleem' en vroeg me dus af, of er nog meer meiden dit kennen.... 16 juli moet ik weer terug naar de gyn, volgens hem moet er dan al een hele verbetering merkbaar zijn.

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    Ik heb het zelf niet, maar weet er wel van. Prolactine is een hormoon dat in de hersenen (in de hypofyse) gemaakt wordt en invloed heeft op o.a. de melkproductie tijdens de borstvoeding. Als de hersenen teveel prolactine maken, dan kan dit aanleiding geven tot verminderde vruchtbaarheid (geen eisprong of onregelmatige menstruatiecyclussen). Of sommige mensen zijn gewoon extra gevoelig voor prolactine.
    De scan wordt gemaakt om te kijken of de hypofyse misschien vergroot is, dat zie je nog wel eens bij mensen met teveel prolactine. Als dat zo is kunnen ze evt overwegen het te opereren.
    Die dostinex is een medicijn dat de werking van prolactine remt. Het wordt bv wel eens gegeven bij vrouwen die geen borstvoeding willen geven (het remt dan de prolactine, en dat was weer nodig voor de melkproductie na de zwangerschap).
    Ik vond dit nog op internet voor je
    http://www.stilverlangen.com/aandoening ... nissen.php

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Ontzettend bedankt voor je uitleg en de link. Krijg er iig weer veel meer hoop door! Ik hoop echt dat ook bij mij de Dostinex aan mag slaan en dat m'n cyclus nu eindelijk weer eens normaal mag gaan verlopen zodat ook wij een eerlijke kans krijgen om zwanger te raken....

Ik zie trouwens dat jij al bijna zover bent meid! Heel veel succes alvast voor aankomende bevalling en geniet van jullie kleine, mooie wondertje ;)

4. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Ik zal je nog meer hoop geven... Ik heb het ook. Bij mij bleek na 3 weken dostinex en een hoofdscan dat ik 1 van de gevallen ben waarbij het lichaam zelf weer een antistof tegen de prolactine aanmaakt. Het heeft dus totaal geen gevolgen bij mij voor het wel of niet zwanger worden. Ik ben na deze uitslag direct gestopt met Dostinex (had veel bijwerkingen) en ben daarna 1 keer zwanger geweest. Helaas een miskraam na 11 weken, maar dat staat daar los van!

Succes ermee!

Daniƫlle

5. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    mijn prolactine was ietsje verhoogd maar viel eigenlijk in het niet bij mn pco dus daar wordt ik nu voor behandeld met clomid en misschien straks injecties...

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Klinkt ook weer errug hoopvol Danielle ;) .... Ook ik heb best wel veel bijwerkingen van de Dostinex helaas... Heel erg moe en alleen maar duizelig :( , dit begint de avond na het nemen van m'n pilletje en duurt zo'n dag of 4... Dan 3 dagen wat rustiger, totdat ik de volgende pil weer innemen moet. Maar was jouw cyclus dan niet verstoord door de hoge polactine?

7. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Dat kwam bij mij voornamelijk door PCO. Ik moest 2 pilletjes per week, en had dezelfde klachten. Kon ook niet meer veilig autorijden... Dus na die 3 weken heel snel gestopt. ;)

Het schijnt vaker voor te komen dat je een hoog prolactine-gehalte hebt, zonder dat je daar nadelen van hebt...

8. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Eventjes een update! De dostinex lijkt namelijk aan te slaan! Heb nu voor 't eerst in ruim een jaar tijd m'n kortste cyclus ooit gehad! Maar 34 dagen. Ik hoop zo dat deze positieve lijn zich voortzet en dat wij nu ook iedere maand een eerlijke kans krijgen om zwanger te mogen raken! Voor nu ben ik echt heel blij, en wilde dat graag ff kwijt ;)

9. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    He muts,

en dat vertel je nu pas? Super hoor. Ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie.

Dikke knuf je dinnetje.

Share This Page