Goedemorgen meiden, Gisteren hebben wij onze eerste afspraak bij de verloskundige gehad. Ik zou gisteren 8 weken ongeveer zijn en de echo gaf 7.3 weken aan. Het hartje klopte goed en de verloskundige zag dat het kindje goed vitaal was. (geen idee hoe ze dat zien maar ze hebben er verstand van denk ik dan maar) Nu dacht ze in eerste instantie te zien dat er nog iets in de baarmoeder bewoog. Ze moest even goed verder kijken of er geen 2 kindjes waren. Later gaf ze aan dat dit niet het geval was. Wel ziet ze naast het kindje een ringetje en dit kan ze niet plaatsen. Ze heeft dit niet eerder gezien en ging nog een collega vragen of zij het misschien wist. Zij had dit ook nog niet eerder gezien. Over 2 weken moeten we terug komen voor de termijnecho en dan gaan ze kijken of ze weten wat dit kan zijn maar ik zit nu toch wel een beetje in spanning. In april hebben wij al een miskraam meegemaakt (vruchtje groeide met 4/5 weken al niet echt meer en nooit kloppend hartje gezien) en met behulp van tabletten is alles eruit gekomen dus je blijft nu gewoon nog erg voorzichtig. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of één van jullie dit weleens heeft gezien of meegemaakt??? Ik zal zo even met mijn telefoon de echo foto plaatsen.
Bij mij zat er ook een duidelijke ring, dat was de dooierzak, ik had mijn echo met 10 weken en 4 dagen dus dikke kans dat dat het bij jou ook was. Succes met afwachten..
Vreemd dat je verloskundige en die tweede er zo op reageren want als ik mijn eerste echo van 8 weken erbij pak dan zie ik dat ook zitten. Trouwens met 9w3d een termijnecho? Doen ze normaal toch echt pas rond de 12 weken en heel soms met 11 weken maar normaal niet zo vroeg? Weet je zeker dat het niet een normale echo is?
@SuzykeQ, zat dat dooierzakje dan ook naast je baby? @ Drieka De verloskundige had het erover dat als ze de gegevens in de computer zette dat we dan wel ongeveer op de 8 weken gisteren uitkwamen. Zij doen de termijnecho tussen de 10 en 12 weken. Maar meestal zo'n 3 weken na de eerste afspraak. Omdat ze niet weten wat het ringetje ernaast is wouden ze ons met 2 weken weer zien. Dan werd de termijnecho gemaakt en gingen ze verder kijken naar het ringetje. Wat zeiden ze bij jou toen met de eerste echo?
@nlovesn Zit dit dan ook aan de buitenkant van je baby vast? Als jullie dat ook hebben gehad dan vind ik het vreemd dat ze zegt dat ze dit nog niet eerder heeft gezien.
Dat is gewoon het dooierzakje.... Google maar eens op afbeelding echo 8 weken dooierzakje. Vind je veel gelijkende foto's van mensen! Misschien kende je vk het niet omdat ze dachten dat je verder was. Huer bij de vk doen ze nooit echo's voor de 9 weken. Termijn echo zelfs pas vanaf 10 weken.
Sorry, maar een dooierzakje is het volgens mij echt niet! Als het dat wel is dan is het mi veel te groot en onregelmatig. Of je baarmoeder is gewoon heel klein, hihi.
Ik zou denken dat ligt er maar net aan hoe het kindje ligt. Ik heb mijn foto er even bijgepakt, weet niet hoe ver ik daar was, maar mijn dooierzakje lijkt er wel kleiner uit te zien kijk maar
Ik ben net op internet wel een paar foto's tegen gekomen met dezelfde ring als mij maar de rest is inderdaad zoals op de foto van jou (Nlovesn) Het blijft apart. Ik heb ook altijd bijzonderheden denk ik dan maar. Vorige keer na de miskraam had ik ook al een bloeding gehad in mijn eierstok. De gynaecoloog dacht het misschien kwam dat er direct weer een eisprong had plaatsgevonden. Na 5 weken moest ik weer terug komen voor controle en toen was alles weer goed.